Hi Mensen,
ik ben al een poosje aan het zoeken naar het volgende.
Ik wil een aantal rijen uit mijn tabel editen.
Dat geef ik op de volgende manier weer
Dat verwerk ik vervolgens via php:
Zodoende heb ik alle waarden in een array zitten die ik vervolgens met de volgende php-code kan aanroepen:
Hierover heb ik twee vragen:
Bovenstaande manier lijkt me niet efficient maar eerlijk gezegd krijg ik het niet gevonden hoe het wel efficienter moet. Hebben jullie enig idee?
Stel dat ik de eerste rij 'uitvink' maar ik wil wel de tweede rij updaten, hoe zorg ik er dan voor dat de input van rij 1 geskipped wordt? Want nu krijg ik voor ID: 2 de waarden van Type: 1
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Thanks
ik ben al een poosje aan het zoeken naar het volgende.
Ik wil een aantal rijen uit mijn tabel editen.
Dat geef ik op de volgende manier weer
HTML:
1
2
| <input name="id[]" type="checkbox" value="1" class="form" checked>1 <input name="type[]" type="text" value="type 1" size="30" /><br /> <input name="id[]" type="checkbox" value="2" class="form" checked>2 <input name="type[]" type="text" value="type 2" size="30" /> |
Dat verwerk ik vervolgens via php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $input = array(); foreach( $_POST['id'] as $key => $value){ $input[$key][id] = $value; } foreach( $_POST['type'] as $key => $value){ $input[$key][type] = $value; } |
Zodoende heb ik alle waarden in een array zitten die ik vervolgens met de volgende php-code kan aanroepen:
PHP:
1
2
3
| foreach( $input as $key => $value){ "UPDATE tabel SET id='$value[type]' WHERE id='$value[id]'"; } |
Hierover heb ik twee vragen:
Bovenstaande manier lijkt me niet efficient maar eerlijk gezegd krijg ik het niet gevonden hoe het wel efficienter moet. Hebben jullie enig idee?
Stel dat ik de eerste rij 'uitvink' maar ik wil wel de tweede rij updaten, hoe zorg ik er dan voor dat de input van rij 1 geskipped wordt? Want nu krijg ik voor ID: 2 de waarden van Type: 1
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Thanks
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 02:50 ]