[OC] DFI ICFX3200 (RD600)doet niet wat verwacht wordt

Pagina: 1
Acties:

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Topicstarter
Goededag mede-tweaker :)

Mijn nieuwe mobo is na 1,5 maand RMA eindelijk weer in mijn bezit. Het deed niks en Azerty zegt dat het bord gefixed is en niet vervangen. Wellicht dat hier een probleem kan zitten? Ik leg het even uit.

Mijn vorige setup was als volgt:
- P5B deluxe/wifi
- 2GB kingston Hyper-X PC7200
- Intel E6300
- 2x WD raptor 74GB
- Enermax 500W
- Sapphire 1900GT

Met deze setup kon ik het geheugen op 1075MHz klokken en de CPU op 3,6GHz. Dat vond ik best leuke resultaten. Omdat ik mijn broertje ook wel is wat leuke hardware geef voor een vriendenprijsje kon ik de DFI kopen. De P5b Deluxe ging naar m'n broertje.

De setup is nu als volgt:

-DFI ICFX3200, RD600 chipset
-Intel E6300
-2GB kingston Hyper-X PC7200, Nu 4 reepjes ipv 2 = 4GB totaal dus
de rest hetzelfde

Nu is het probleem dat ik hem op geen een manier op dezelfde snelheid kan krijgen als met m'n oude setup. Ik kan tot 400FSB en daarboven geeft ie het bootscherm en daarna niks.

Het geheugen kan ik ook tot 400MHz (800MHz DDR) zetten. De stap daarna, 403 Mhz, boot ie helemaal niet meer! Gewoon pats uit. Dit geheugen moet volgens de specificaties minimaal 450MHz halen. Ik weet dat het nog wel verder kan. Waarom stopt het bord dan bij 400MHz :?

Ik heb de voltages van alles wat hoger gezet dan op de P5B en alsnog kom ik geen MHz hoger. Op internet zie ik wel allemaal mensen met dit bord bizar hoog klokken. Dat de CPU niet hoger kan ligt wellicht ook aan het geheugen. Ik wil dus eerst op een of andere manier het geheugen omhoog krijgen. Met 2 of 4 reepjes RAM maakt trouwens niet uit, bij 400 stopt het feest. Elk voltage is ook aan te passen. Bedenk het en je kan het veranderen. Misschien zie ik iets over het hoofd? Zijn er nog dingen die anders zijn bij DFI dan bij ASUS. Ik heb niet echt iets kunnen vinden om het te verklaren, mijn hoop is dus op degene die dit lezen gevestigd :P Alleen volgens mij hebben niet zo heel erg veel mensen dit type bord maar ik kan allicht een topic aanmaken in de hoop dat iemand een oplossing heeft! :)

Groeten Roy

Youtube Download ubersnel.nl