Lcd tv icm dvd recorder Geen signaal!!

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:38
Ik heb een samsung lcd tv (type LE27S71B) en een jvc dvd recorder (type DMR-10S) Ik zit nu met het volgende probleem. Ik krijg geen signaal als mijn dvd recorder op mijn lcd tv (had het ook op mijn gewone tv van jvc). Ik heb de volgende dingen al gedaan:

1: scartkabel (goedkope scartkabel 21 pins) in beide uitgangen (ext 1 en ext 2) gedaan bij de lcd tv en dvd recorder. Resultaat: geen signaal.
2: nieuwe scartkabel (gouden omhulsel 21 pins) gekocht en hetzelfde gedaan als bij punt 1. Resultaat: geen signaal.
3: heb gekeken of alles goed ingeplugd is. En dat was naar mijn mening goed. Resultaat: geen signaal.

Ik ben vandaag 2 uur ermee bezig geweest. Maar helaas geen resultaat. Volgens de medewerkers van scheerenfoppen lag het aan mijn goedkope scartkabel. Maar ik geloof het nu niet, want ik heb een nieuwe scartkabel met gouden omhulsel gekocht a €30. Maar nog steeds geen signaal. Wie kan me eventueel helpen waar het aan kan liggen, want ik wordt er echt moedeloos van.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:03

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Als het bei beide TV's niet lukt, ligt het aan de DVD-recorder. Toen ik mijn component-DVDplayer aansloot werkte ie ook niet, omdat ik eerst moest instellen dat ie vanaf COmponent moest uitzenden. Dus: probeer de Recorder eens via S-Video/ Composiet Rood/Wit/Geel aan te sluiten. Anders: Terugbrengen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
salimrmaf schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 00:45:
Als het bei beide TV's niet lukt, ligt het aan de DVD-recorder. Toen ik mijn component-DVDplayer aansloot werkte ie ook niet, omdat ik eerst moest instellen dat ie vanaf COmponent moest uitzenden. Dus: probeer de Recorder eens via S-Video/ Composiet Rood/Wit/Geel aan te sluiten. Anders: Terugbrengen.
Ik kan mijn 2 jaar oude jvc dvd recorder niet terugbrengen. Ik probeer morgen wel de andere manieren die er nog zijn. Moet dan de kabels voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

pinokkia schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:14:....
....Volgens de medewerkers van scheerenfoppen lag het aan mijn goedkope scartkabel....
Bla bla bla onzin verkopers. Getverdemme, ik word daar altijd zo moe van.
Als ie het nou niet weet, moet ie dat gewoon tegen je zeggen ipv aan zijn omzet denken.

1. Terug gaan en scartkabel terug brengen, geld terug vragen.
2. DVD Spelers/Recorders 'maken' hun beeld over het algemeen op 2 manieren op de scart aansluiting. 1) Composiet, 2) RGB. Dit is een keuze die je in het setup menu van je DVD speler maakt. Sommige CRT TV's zijn niet gemaakt om RGB te snappen, dus kunnen ze alleen maar composiet weergeven. Dat kan de reden zijn waarom je geen beeld kreeg op je oude TV.
Maar een LCD TV snapt het 99.9% zeker allebei en zou het dus gewoon moeten doen. Ook met een scart kabel van €5,-

Wat mij betreft is er gewoon iets met je DVD speler mis.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
remco_k schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 08:54:
[...]

Bla bla bla onzin verkopers. Getverdemme, ik word daar altijd zo moe van.
Als ie het nou niet weet, moet ie dat gewoon tegen je zeggen ipv aan zijn omzet denken.

1. Terug gaan en scartkabel terug brengen, geld terug vragen.
2. DVD Spelers/Recorders 'maken' hun beeld over het algemeen op 2 manieren op de scart aansluiting. 1) Composiet, 2) RGB. Dit is een keuze die je in het setup menu van je DVD speler maakt. Sommige CRT TV's zijn niet gemaakt om RGB te snappen, dus kunnen ze alleen maar composiet weergeven. Dat kan de reden zijn waarom je geen beeld kreeg op je oude TV.
Maar een LCD TV snapt het 99.9% zeker allebei en zou het dus gewoon moeten doen. Ook met een scart kabel van €5,-

Wat mij betreft is er gewoon iets met je DVD speler mis.
Dat met mijn dvd recorder iets mis is. Ben ik nu wel achter, want ik heb mijn oude mustek dvd speler van 5 jaar oud doettie het wel. Alleen nu krijg ik geen geluid erbij. Nu snap ik er helemaal niets van. Bij de jvc dvd recorder geefttie aan geen signaal en bij de mustek dvd speler wel beeld. Maar geen geluid

Moet er alleen een scartkabel van lcd tv naar dvd recorder geplugd worden? Of moet er nog meer kabel geplugd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

pinokkia schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:42:
[...]

Dat met mijn dvd recorder iets mis is. Ben ik nu wel achter, want ik heb mijn oude mustek dvd speler van 5 jaar oud doettie het wel. Alleen nu krijg ik geen geluid erbij. Nu snap ik er helemaal niets van. Bij de jvc dvd recorder geefttie aan geen signaal en bij de mustek dvd speler wel beeld. Maar geen geluid

Moet er alleen een scartkabel van lcd tv naar dvd recorder geplugd worden? Of moet er nog meer kabel geplugd worden?
Geen geluid uit je TV of geen geluid uit je receiver/versterker (als je die hebt)?
Geluid uit je TV zou het met alleen een scartkabel moeten doen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
remco_k schreef op zondag 29 april 2007 @ 12:27:
[...]

Geen geluid uit je TV of geen geluid uit je receiver/versterker (als je die hebt)?
Geluid uit je TV zou het met alleen een scartkabel moeten doen.
Als ik mijn oude mustek dvd speler aansluit. Krijg ik geen geluid uit mijn lcd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Niemand die mij eventueel de verlossende antwoord kan geven. Helaas kan ik niet testen op een nieuwere dvd speler/recorder.

Pagina: 1