moet bios resetten anders niet booten (?)

Pagina: 1
Acties:

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
Ik heb al tijden zo'n "via only" rammetje liggen en wat ziet mijn oog laatst in de container, een leeg geroofde kast waar nog wel een mobo in zit met....via chipset. Ik de patatjes eruit gehaald en ding meegenomen, voedinkje er aan, videokaartje er in, procje er in en het bewuste rammetje.

om een lang verhaal kort te maken, het rammetje werkt niet :) en het mobo leek eik ook wel erg dood, tis een msi 9166 met van die ledjes en die bleven rood, enige tijd verder kreeg ik af en toe een groen ledje tussendoor (proc zit niet helemaal jofel vast) en nu na enig klooien ben ik er achter gekomen dat het prima lijkt te werken als ik maar elke keer me bios reset!

doet dit bij iemand een lampje (ledje desnoods) branden?

het bord is gebruikt door packerd bell en daar zit ook iets van in het bios, wie weet heeft het er iets mee te maken want ik kan me voorstellen dat dit zou kunnen omdat het lijkt alsof de default settings automatisch overschreven worden en dat de boel daarom niet verder loopt?

Het is verder niet van levensbelang, gaat om een bordje met apollo 133 pro chipset en het geheugen waar het om ging werkt alsnog niet maar ja, je kent dat wel, zou toch leuk zijn als ie weer aan de praat kwam :)

alvast dank.

tijd voor verandering.

Verwijderd

Nieuw batterijtje op het mobo plakken?

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
zit er in want zelfs die was er uit gehaald :)

tijd voor verandering.

• hoegee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-12-2018
je kan de bios wel flashen met een msi bios dan ben je van dat gezeur af met p en b.
Maar let op bios moet je flashen van harde schijf niet van floppy.

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
ja, heb idd al gezien dat er wel een bios te vinden is itt tot eerdere berichten hier op got, wat is de reden dat het alleen van hd kan dan?

moet er zoiezo nog verder mee pielen maar vind dit zo'n merkwaardig en specifiek probleem dat ik hoopte en me eik ook niet anders kan voorstellen dan dat iemand dit al eens eerder heeft meegemaakt.

tijd voor verandering.

• hoegee
dat is een voorwaarde van msi als je dat niet doet gaat het helemaal fout.

• hoegee
zijn condensatoren allemaal in orde

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
het blijft vaag, heb even flink gegoogled en zag dat het probleem niet heel uniek is maar een oplossing vinden, nope :(

ik vroeg me nog af, is het cmos gewoon een stukje geheugen wat in het bios chippie zit, ik neem aan van wel en dan zou ik denken dat het daar in zit, dat er iets fout gaat met weg schrijven op de e.o.a. mannier...wat staat er zoal in dat cmos?

moet nog proberen om het bios te flashen maar vrees dat dat em ook niet gaat redden en ik heb er vooralsnog de spullen niet voor ook.

tijd voor verandering.

Pagina: 1