Ik heb sinds deze week Windows Vista Premium (32-bit)
MIjn systeem is voor de rest.
Processor: Athlon64 X2 4800+
Moederbord: MSI RS482M4-ILD
Geheugen: 1280 MB DDR400 (pc3200)
Videokaart: ASUS 7600 GT
Ik gebruik m'n pc voornamelijk voor één spel, Call of Duty 2. Het geheugen is verdeeld in 2x512 MB en 1x256 MB.
Het moederbord heeft vier geheugenslots, twee groene en twee paarse.
De afbeelding staat ook in het boekje van het moederbord, maar vond het plaatje ook op internet.
De tabel toont de mogelijkheden, maar ik snap niet goed wat er bedoeld wordt,
Tot vanavond gebruikte ik de volle 1280 MB, ik dacht hoe meer beter, maar dat is dus niet het geval bij mij, want ik heb de 256 MB eruitgehaald en ineens loopt het spel wat beter.
Nu heb ik dus 512 MB in slot 1 gedaan en 512 MB in slot 3! Is dat slim? Of is naast elkaar beter?
De 2x512 MB heeft zeg maar aan beide kanten van die zwarte vlakken en die 256 MB maar aan 1 kant. Is dubbele vlakken dan dubbel channel? Of zeg ik nu iets doms?
Het zijn veel vragen, maar dan weet ik tenminste of het slim/goed is wat ik doe.
Alvast bedankt.
Wat heb ik er zelf aan gedaan om tot een oplossing te komen:
- Ik heb de RAM FAQ doorgenomen
- Boekje van moederbord doorgenomen
- Gezocht op allerlei forums.
- Gezocht op Google
MIjn systeem is voor de rest.
Processor: Athlon64 X2 4800+
Moederbord: MSI RS482M4-ILD
Geheugen: 1280 MB DDR400 (pc3200)
Videokaart: ASUS 7600 GT
Ik gebruik m'n pc voornamelijk voor één spel, Call of Duty 2. Het geheugen is verdeeld in 2x512 MB en 1x256 MB.
Het moederbord heeft vier geheugenslots, twee groene en twee paarse.
De afbeelding staat ook in het boekje van het moederbord, maar vond het plaatje ook op internet.
De tabel toont de mogelijkheden, maar ik snap niet goed wat er bedoeld wordt,
Tot vanavond gebruikte ik de volle 1280 MB, ik dacht hoe meer beter, maar dat is dus niet het geval bij mij, want ik heb de 256 MB eruitgehaald en ineens loopt het spel wat beter.
Nu heb ik dus 512 MB in slot 1 gedaan en 512 MB in slot 3! Is dat slim? Of is naast elkaar beter?
De 2x512 MB heeft zeg maar aan beide kanten van die zwarte vlakken en die 256 MB maar aan 1 kant. Is dubbele vlakken dan dubbel channel? Of zeg ik nu iets doms?
Het zijn veel vragen, maar dan weet ik tenminste of het slim/goed is wat ik doe.
Alvast bedankt.
Wat heb ik er zelf aan gedaan om tot een oplossing te komen:
- Ik heb de RAM FAQ doorgenomen
- Boekje van moederbord doorgenomen
- Gezocht op allerlei forums.
- Gezocht op Google