Ik heb hier van een kennis een PC waarvan waarschijnlijk de processor en/of het moederbord kapot is. Computer gaat aan, maar geen beeld en geen biepjes... Het gaat om een :
- Intel P4 , 2.8 Ghz op socket 478
- Asus P4P800 deluxe mainboard
- Twee noname reepjes van 512MB PC3200
- AGP Ati radeon 9600XT
Wat is jullie reparatie advies:
1: "Gokken" op een kapotte processor, moederbord en/of geheugen. Het goedkoopst. Maar ik weet nu dus niet wat er precies kapot is.
2: Simpelweg een nieuwe budgetcombo van mainboard, processor en eventueel grafische kaart. Iets duurder, maar nieuw spul, met garantie en minimaal even snel. Bijvoorbeeld het basis systeem uit de tweakers best buy guide.
Ander vraagje: Hoe verhoud een moederbord met integrated video (NForce 6100) zich tot een ATI radeon 9600XT???
- Intel P4 , 2.8 Ghz op socket 478
- Asus P4P800 deluxe mainboard
- Twee noname reepjes van 512MB PC3200
- AGP Ati radeon 9600XT
Wat is jullie reparatie advies:
1: "Gokken" op een kapotte processor, moederbord en/of geheugen. Het goedkoopst. Maar ik weet nu dus niet wat er precies kapot is.
2: Simpelweg een nieuwe budgetcombo van mainboard, processor en eventueel grafische kaart. Iets duurder, maar nieuw spul, met garantie en minimaal even snel. Bijvoorbeeld het basis systeem uit de tweakers best buy guide.
Ander vraagje: Hoe verhoud een moederbord met integrated video (NForce 6100) zich tot een ATI radeon 9600XT???