Toon posts:

bestand kan niet geopend worden, diskette beschadigd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb de resultaten van een onderzoek op een diskette opgeslagen, want dat apparat had alleen floppy disk. maar nu probeer ik dat bestand te openen, ik krijg de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/7144/desktopsm3.png

op de diskette zijn er nog andere bestanden, die kunnen wel geopend worden.

Graag wacht ik op jullie reacties.

Verwijderd

Kun je 'm wel naar je harde schijf kopiëren? Doe dat en probeer 'm dan nog eens te openen.
En kijk of het bestand read-only is in de eigenchappen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 21:32 ]

Verwijderd

wat voor diskette is het? en is de diskette lees beveiligd of is het bestand alleen lezen?

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

er bestaan progjes die alle nog leesbare sectoren copieren en de rest opvullen met 0 of 1, als het een archief bestand was, kan je dan proberen het archief te herstellen, als het tekst of iets dergelijks was, ben je de data in de onleesbare sectoren kwijt.

geen idee hoe de structuur van een xls bestand precies in elkaar zit, dus ook niet of het bestand nog bruikbaar is na toepassing van zo'n utility.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties.

ik probeerde het bestand naar Mijn document te kopieren, maar ik krijg deze melding:

http://img443.imageshack.us/img443/8053/desktop1ts6.png

de kenmerken van de diskette:
3M
High Density
2.0 MB

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
Andere PC / Laptop geprobeerd :) ?

Verwijderd

Lijkt er op dat je een dode sector hebt. De leesbaarheid kan idd verschillen tussen verschillende diskettestations. Dat is iets om te proberen.

Je kunt verder kijken of je mbv Anadisk nog wat data kun recoveren. Dat is echter geen gratis programma, en zelfs geen programma dat je als particulier in je bezig mag hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 21:51 ]

Pagina: 1