Toon posts:

Temperaturen erg hoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met een systeem dat ik vandaag in elkaar gezet heb.

Volgens speedvan krijg ik deze temperaturen,

System, 39C
CPU, 47C
AUX, 127C
Temp, 55C
Core 0, 44C
Core 1, 42C

Mijn systeem,

Asus P5B deluxe
Intel Core 2 Duo E6600
Corsair Valueselect 2gig geheugen
Seagate Barracuda 7200.10, 320gig, 16mb
EVGA 8600GTS

Als ik aan de videokaart is die loeiheet! De fan ervan gaat ook niet sneller draaien, dus das is mijn eerste probleem.

Verder lijkt mij de core temp erg hoog, maar het meeste schrik ik van `AUX´ van 127C. Wat is dit AUX??? Zou dit een sensor zijn die niet bestaat, dus dat er niks op aangesloten zit?

Eventueel indien het van belang is, de voltages,
Vcore, 1.18V
plus 12V, 12,25V
AVcc, 3.31V

Ik verga hier van de stress, want ik weet helemaal niet wat ik hiermee aan moet!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!

Mvg,

Zekeroko

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die AUX moet je gewoon negeren, gaat nergens over die temp. De CPU temps zien er prima uit en de votage's ook. Het enige is dus eigenlijk de GPU temp. Heb je wel een beetje airflow in je kast ?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

AUX is voeding...Maar kijk in je BIOS voor de juiste temp..CPU temps zijn binnen de norm. Ga niet blind op speedfan c.q sensors mobo af die kunnen brak zijn....

edit: groeten hoef niet, doen tweakers automatisch al 8)

[ Voor 15% gewijzigd door silitek op 27-04-2007 21:31 ]

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Akasa Eclipse 62 met 2x een 12cm fan (waarvan 1 op in de voeding).

De fan van de videokaart loopt bij t opstarten op volle toeren, maar gaat in windows bijna niet meer draaien. Hoe krijg ik de fan weer op snelheid, want zo gaat de kaart nog zelfmoord plegen! :'(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:33:
Ik heb een Akasa Eclipse 62 met 2x een 12cm fan (waarvan 1 op in de voeding).

De fan van de videokaart loopt bij t opstarten op volle toeren, maar gaat in windows bijna niet meer draaien. Hoe krijg ik de fan weer op snelheid, want zo gaat de kaart nog zelfmoord plegen! :'(
Een videokaart mag best heet zijn, daar gaat ie niet zomaar van kapot. Als de core temp op zou lopen naar 80 graden is er nog niets aan de hand. Ik denk dat de temp wel mee valt en dat daarom de fan niet zo hard draait. Ga anders een gamen of 3dMark draaien om te zien of de fan dan wel sneller gaat lopen.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Die System Temp van 39C is wel aan de hoge kant; die mobo temp wil je normaal ergens tussen de 30-35 hebben. Die AUX met (de statische) 127 heb ik ook op m'n P5B Deluxe WiFi; gewoon negeren.

Temp 55C heb ik echter niet, is dat soms je VGA ? 55C voor een graka die idle is, is namelijk een prima temp. Dubbelcheck die temp anders eens met RivaTuner of een dergelijke tool ... Mijn 8800gtx kan ik prima aanraken; die is idle al ruim 60+ C, maar voelt dan gewoon lauw aan de buitenkant. Ik kan met RivaTuner tevens de fanspeed van de graka aanpassen, maar dat lijkt me eigenlijk niet nodig in jou geval ...

[ Voor 13% gewijzigd door SKiLLa op 27-04-2007 21:39 . Reden: sneller typen ;) ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-05 07:51
Welke temp is je GPU dan? of is die 55 graden? Niks mis mee volgens mij

Dit zijn mijn huidige temperaturen: (gemeten met everest)

Temperaturen
Moederbord 41 °C (106 °F)
CPU 45 °C (113 °F)
CPU #1 / Kern #1 35 °C (95 °F)
CPU #1 / Kern #2 44 °C (111 °F)
GPU 50 °C (122 °F)
GPU diode 55 °C (131 °F)
GPU omgeving 45 °C (113 °F)
SAMSUNG HD160JJ 34 °C (93 °F)
SAMSUNG HD160JJ 23 °C (73 °F)
WDC WD3200KS-00PFB0 39 °C (102 °F) (redelijk hoog door rarren en parren normaal 35 graden)
WDC WD3200KS-00PFB0 41 °C (106 °F) (redelijk hoog door rarren en parren normaal 35 graden)

Een grafische kaart die een temp. van 55 graden heeft is niet extreem hoog.
Als ik BF 2142 speel gaat de temp naar 85 graden.

[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Blonde op 27-04-2007 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat die 55 graden niet van mijn moederbord is, maar van de grafische kaart. Ik zal zo eens kijken wat "RivaTuner" voor een temps geeft. Want aan het woord "temp" kan ik natuurlijk niet zien waarvan die 55 graden is.

Ik zal mijn bevindingen zodirect even erbij editten/posten.

Ik kan helaas geen betere gegevens krijgen dan uit speedfan. Ik zal zo eens mijn pc rebooten en in de bios kijken welke temps daar te vinden zijn.

EDIT:

Die 39 graden van systeem staat ook in de bios. CPU temp komt ook redelijk overeen.

Toch lijkt mij de temp van de CPU erg hoog, omdat mijn P4 (2.4Ghz) maar 32-35 graden idle was.

55 Graden zou dus van de graka of harde schijf kunnen zijn. De harde schijf is niet erg warm, dus ik denk dat het eerder de graka is.

Ik ben gewoon erg bang dat mijn systeem dalijk al in de fik staat... |:(

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het gamen komen de CPU temps niet boven de 55graden, dus dalijkt me wel in orde. De rest is volgens jullie dus ook goed?
Pagina: 1