Asus Striker Extreme

Pagina: 1
Acties:
  • 674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sandertjuhh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
Hallo,

Ik heb een Asus Striker Extreme en een Club3D nVidea 8800GTS.
Wanneer ik mijn PCI-E16 kaart in het eerste (blauwe) PCI-E16 (PCI-E16_1) slot stop doet deze niets. Ik krijg geen beeld. Nog de pc doet iets..

Wanneer ik deze kaart in het twee (onderste, blauwe) PCI-E slot stop werkt deze wel. Echter staat er op het DIsplay Error M56. De kaart functinoeerd wel.. Althans ik heb beeld. Ik ben nog bezig met de installatie.

Heeft iemand enig idee waarom ik die betreffende melding krijg en wat deze inhoud?

Groet

Sander

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Sandertjuhh schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:12:
Hallo,

Ik heb een Asus Striker Extreme en een Club3D nVidea 8800GTS.
Wanneer ik mijn PCI-E16 kaart in het eerste (blauwe) PCI-E16 (PCI-E16_1) slot stop doet deze niets. Ik krijg geen beeld. Nog de pc doet iets..

Wanneer ik deze kaart in het twee (onderste, blauwe) PCI-E slot stop werkt deze wel. Echter staat er op het DIsplay Error M56. De kaart functinoeerd wel.. Althans ik heb beeld. Ik ben nog bezig met de installatie.

Heeft iemand enig idee waarom ik die betreffende melding krijg en wat deze inhoud?

Groet

Sander
Kijk hier eens:

http://vip.asus.com/forum...me&SLanguage=en-us&page=1

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Sandertjuhh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
Hallo,

Even een late reactie...

Ik heb geupdate naar de laatste BIOS en toen was het probleem even opgelost. Ik kon me GPU kaart in de bovenste (blauwe, PCI-E_1) stoppen en deze werkte gewoon normaal.

Echter na de laatste reboot werkt die niet meer in de bovenste (blauwe) PCI-E slot. Wel in de tweede (witte).. Wanneer ik hem in de bovenstes stop blijft de LCD Poster hangen op. CPU INIT

Hij heeft het 1 keer weer gedaan alleen na de reboot deed deze het niet meer in het bovenste blauwe slot

Ik heb al geprobeerd CPU er in en eruit maar dat mag niet baten... Ook de BIOS terugzetten naar de default maar dat hielp ook niet. Ook heb ik geprobeerd de GPU een keer opnieuw te plaatsen maar dat mag ook niet baten.

Het vreemde is dat die het prima gedaan heeft na de bios update maar ineens niet meer werkt..

De kaart is in orde aangezien deze het in het andere PCI slot wel doet.. Ook is het slot prima aangezien een andere (niet SLI) kaart het wel doet..

Ik denk dat het dus iets te maken heeft dat mijn kaart een SLI optie heeft (welke ik niet gebruikt aangezien ik maar 1 kaart heb..

Nu lees ik her en der dat er wat problemen zijn met de 8800 GTS/GTX serie icm een Striker Extreme..

Heeft iemand enig idee wat dit voor vreemds kan zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Sandertjuhh op 16-05-2007 19:52 ]