Toon posts:

Nieuw systeem,trekt mijn voeding het wel???

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo computer lovers .

Gisteren heb ik enkele nieuwe stukken besteld om dan volgende week mijn nieuw systeem in elkaar te knutselen .

Dit zijn de onderdelen :

-Mobo : ASUS P5B (Socket 775, Intel P965, PCI-E, DDR2, SATA-II, Gigabit LAN, 7.1 Audio)
-CPU : Intel Core 2 Duo E6600 (2,4GHz, 4MB Cache, Box)
-Cooler : ARCTIC Freezer 7 Pro (S775)
-VGA : ASUS EN8800GTS/HTDP/320M (PCI-E, 320MB DDR3, TV-Out, Dual DVI)
-Kingston 2/g 2048MB 667MHZ DDR2 PC5300 (2x 1024MB)
Verder ben ik van plan m'n oude componenten te hergebruiken waaronder :

Kastje met verlichting en display voor fan speed enz.....

-1 externe HD 120 gig
-2 Interne HD's elk 80 gig ingebouwd met Rack's die elk 1 ventilator bevatten.Er draait echter maar 1 hd omdat de tweede als backup-systeem wordt gebruikt.
-1 dvd brander
-geluidskaart soundblaster 128
-pinacle video capture card (analoge)
-netwerkadapter

Nu, mijn vraag is : Zal mijn 300W zwaare voeding dit materiaal kunnen voorzien van power zonder enig probleem of zou ik tevens mijn voeding vernieuwen?

groeten

jim

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 21:05 . Reden: systeem info vergeten ]

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Duidelijk , nee dat trekt hij niet.

Pak minimaal 450watt

Blij Met Wilco

Verwijderd

Moet gewoon kunnen, mijn 300watt coolermaster truepower trekt ook gewoon een e6600 / 7900gt / 4 harddisks.

Enige nadeel is dat de voeding best warm word.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 21:09 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

Overigens zeggen wattages vrijwel niets maar het aantal ampere dat een voeding levert op de diverse lijnen.

ARME AOW’er

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
Guardian Angel schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:09:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

Overigens zeggen wattages vrijwel niets maar het aantal ampere dat een voeding levert op de diverse lijnen.
En aangezien alle onderdelen op een bepaald voltage werken om de transistoren te schakelen ed. kom je bij P = I * R, dus alsnog het wattage :)

Het gaat meer om de kwaliteit van de voeding en hoelang en hoe goed hij die topwaarde kan vasthouden.

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 23:12
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:09:
Moet gewoon kunnen, mijn 300watt coolermaster truepower trekt ook gewoon een e6600 / 7900gt / 4 harddisks.

Ja en dat is dus niet waar! Neem minimaal een 450W voeding van een A merk ;)

Specs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

GremliN-Online schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:05:
[...]
En aangezien alle onderdelen op een bepaald voltage werken om de transistoren te schakelen ed. kom je bij P = I * R, dus alsnog het wattage :)

Het gaat meer om de kwaliteit van de voeding en hoelang en hoe goed hij die topwaarde kan vasthouden.
Je mag van mij de FAQ / Startpost van Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 eens gaan lezen. :)
Wil je weten of een voeding goed is dan is het dus zeer belangrijk om het merk, het vermogen en de hoeveelheid amperres op 12 volt te weten. Een 350 watt voeding kan een Sweex voeding zijn welke, maar 8 amperres op de 12 volt kan leveren. Het kan echter ook een Antec voeding zijn welke 25 amperres kan leveren op de 12 volt, en dit is een enorm verschil.

[ Voor 27% gewijzigd door Guardian Angel op 28-04-2007 07:32 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Uit alle reacties is dus af te leiden dat m'n voeding verleden tijd is.
Bedankt voor de tips.

Bij deze ga ik op zoek naar een nieuwe voeding van minimaal 450 watt van een degelijk merk.

bedankt

jim

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:09:

7900GT-->8800GTS, en hij heeft nog een hoop andere dingen er aan hangen, nee dat slaat nergens op.

Een goede antec of coolermaster lijkt me wel goed, anders een ZM-480, ook goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 10:18 ]

Verwijderd

GremliN-Online schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:05:
[...]

Is dat een nieuwe formule? Naar weten is 't nog altijd P = U * I met U = I * R, dus P = I2 * R

Verwijderd

Waarom zo moeilijk doen? Probeer het uit en mocht het niet lukken koop een grotere voeding... d0h, logisch nadenken mensen :P

Verwijderd

Ik zou een Seasonic S/M12-500 of een Corsair HX520 aanraden, de beste 500W voedingen die er zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nog even reply'en tot slot...

Ik was enigsins verplicht een nieuwe voeding aan te kopen omdat m'n oude geen pci express power ondersteuning had .Zodoende kon ik m'n beeldkaart niet voorzien van power .Bij deze een voeding gekocht van 500 wattjes ,Antec basic voeding . alles draait vlotjes .

Ik ben terug een tevreden gamer ,eindelijk terug genieten van de nieuwste games !!

groeten

jim

• Sylph-DS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12-2025
Kdenk eerlijk gezegt dat een CoolerMastertje van 350W het ook prima had gedaan, maarja, eind goed al goed :p

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:32

Thandor

SilverStreak

Zie Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 en buig je eens over reviews en benchmarks van voedingen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.