Ik heb van m'n Versatel Davolink modem 1 UTP kabel naar de TV hoek lopen voor de Versatel TV Decoder en om m'n Xbox op de PC aan te sluiten en van internet te voorzien.
Ik ben net verhuisd en had de hierboven beschreven opstelling in m'n vorige woning ook al. Toen had ik echter een koppelstukje tussen het deel van de kabel dat voor de xbox bestemd was en op dat koppelstukje had ik een korte crosscable aangesloten. Werkte perfect.
In de nieuwe woning heb ik de kabels echter netjes weggewerkt en wil ik niet langer met het (toch beetje brakke) koppelstukje werken.
Mijn vraag is dan ook (in 2 delen), moet ik een crosscable maken van de 4 aders die voor de Xbox bestemd zijn (staat me iets bij dat ik ooit gehoord heb dat crosscable met tussenkomst van switch niet meer nodig is) en zo ja, hoe sluit ik de draden dan anders aan dan aan de andere kant van de kabel?
Ik heb de kabel alsvolgt opgedeelt:
UTP stekker 1 (Versatel Modem-Versatel Decoder)
Oranje-Wit
Oranje
Groen-Wit
LEEG
LEEG
Groen
LEEG
LEEG
UTP stekker 2 (5 poorts hub die op Versatel Modem is aangesloten-Xbox)
Bruin-Wit
Bruin
Blauw-Wit
LEEG
LEEG
Blauw
LEEG
LEEG
Ter informatie (waarschijnlijk overbodig, maar ik post het toch maar even voor de zekerheid) mijn opstelling (Om verwarring te voorkomen; ik heb 2 verschilende UTP kabels opgesplitst)
Versatel Davolink modem
LAN1 -> Versatel TV Decoder 1-woonkamer (gespitst deel van UTP kabel A)
LAN2 -> Versatel TV Decoder 2-slaapkamer (gesplitst deel van UTP kabel B )
LAN3 -> Mijn PC
LAN4 -> Sweex 5-poorts switch (Poort 1)
Sweex 5-poorts switch
Poort 1 -> Versatel Davolink Modem
Poort 2 -> PC vriendin
Poort 3 -> Xbox/Xbox 360 woonkamer (gesplitst deel van UTP kabel A)
Poort 4 -> Xbox Slaapkamer (gesplitst deel van UTP kabel B )
Poort 5 -> Linksys WAP54G Wireless AP
Verder heb ik net een Xbox360 gekocht, waar ik qua online gebeuren tot nog toe nog niets mee gedaan heb en ook niet echt veel van weet.
Heeft deze ook een crosscable nodig (ervanuitgaande dat de Xbox ook via crosscable aangesloten MOET worden)?
Is het technisch mogelijk om nog een Switch in de woonkamer te zetten met in
Poort 1 -> het gesplitste deel van de UTP kabel A voor de Xbox, die naar de Sweex 5-poorts switch loopt
Poort 2 -> Xbox
Poort 3 -> Xbox360
Waarbij ik natuurlijk niet de Xbox en de Xbox360 tegelijk aan zal zetten.
Ik ben net verhuisd en had de hierboven beschreven opstelling in m'n vorige woning ook al. Toen had ik echter een koppelstukje tussen het deel van de kabel dat voor de xbox bestemd was en op dat koppelstukje had ik een korte crosscable aangesloten. Werkte perfect.
In de nieuwe woning heb ik de kabels echter netjes weggewerkt en wil ik niet langer met het (toch beetje brakke) koppelstukje werken.
Mijn vraag is dan ook (in 2 delen), moet ik een crosscable maken van de 4 aders die voor de Xbox bestemd zijn (staat me iets bij dat ik ooit gehoord heb dat crosscable met tussenkomst van switch niet meer nodig is) en zo ja, hoe sluit ik de draden dan anders aan dan aan de andere kant van de kabel?
Ik heb de kabel alsvolgt opgedeelt:
UTP stekker 1 (Versatel Modem-Versatel Decoder)
Oranje-Wit
Oranje
Groen-Wit
LEEG
LEEG
Groen
LEEG
LEEG
UTP stekker 2 (5 poorts hub die op Versatel Modem is aangesloten-Xbox)
Bruin-Wit
Bruin
Blauw-Wit
LEEG
LEEG
Blauw
LEEG
LEEG
Ter informatie (waarschijnlijk overbodig, maar ik post het toch maar even voor de zekerheid) mijn opstelling (Om verwarring te voorkomen; ik heb 2 verschilende UTP kabels opgesplitst)
Versatel Davolink modem
LAN1 -> Versatel TV Decoder 1-woonkamer (gespitst deel van UTP kabel A)
LAN2 -> Versatel TV Decoder 2-slaapkamer (gesplitst deel van UTP kabel B )
LAN3 -> Mijn PC
LAN4 -> Sweex 5-poorts switch (Poort 1)
Sweex 5-poorts switch
Poort 1 -> Versatel Davolink Modem
Poort 2 -> PC vriendin
Poort 3 -> Xbox/Xbox 360 woonkamer (gesplitst deel van UTP kabel A)
Poort 4 -> Xbox Slaapkamer (gesplitst deel van UTP kabel B )
Poort 5 -> Linksys WAP54G Wireless AP
Verder heb ik net een Xbox360 gekocht, waar ik qua online gebeuren tot nog toe nog niets mee gedaan heb en ook niet echt veel van weet.
Heeft deze ook een crosscable nodig (ervanuitgaande dat de Xbox ook via crosscable aangesloten MOET worden)?
Is het technisch mogelijk om nog een Switch in de woonkamer te zetten met in
Poort 1 -> het gesplitste deel van de UTP kabel A voor de Xbox, die naar de Sweex 5-poorts switch loopt
Poort 2 -> Xbox
Poort 3 -> Xbox360
Waarbij ik natuurlijk niet de Xbox en de Xbox360 tegelijk aan zal zetten.