Toon posts:

Probleem Matrox Parhelia 128 - Samsung 225BW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: net een Matrox Parhelia 128 aan de haak geslagen, evenals een Samsung Syncmaster 225BW. Het probleem is dat ik niet de native resolutie van het scherm, 1680*1050, kan gebruiken. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, voor zowel de kaart als de monitor. Nieuwste BIOS ook. Weet iemand een oplossing of in elk geval iets wat daar naartoe kan leiden. Via google kom ik er niet uit.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 13:29
kijk of je met het programma powerstrip een custom resolutie kan instellen van 1680x1050

Verwijderd

Topicstarter
Heeft helaas geen effect, ik kan enkel de modes selecteren die in het control panel ook beschikbaar zijn.

• oddish2211
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:25:
Heeft helaas geen effect, ik kan enkel de modes selecteren die in het control panel ook beschikbaar zijn.
volgens mij kan je in het "begin" scherm alleen standaard instellingen kiezen
kijk anders in de help

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje zoeken heb ik het gevonden, goede tip! Mn Samsung draait nu zonder problemen 1680*1050.

Alleen helaas alweer een volgend probleem: als ik mijn 2e beeldscherm aansluit (IIyama AX3835), een 15-inch tft'je, is voor beide schermen de resolutie gelimiteerd aan 1024*768, de maximale resolutie van de 15-inch.
Heb ook hierbij al een en ander geprobeerd, in dit geval biedt powerstrip geen oplossing. Ik hoop dat iemand nog een goed idee heeft. Of ondersteunt de Matrox geen hoge resoluites bij dual monitor? Kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen.

• oddish2211
probeer het programma ultramon
hiermee kan je vanalles instellen voor dual screen
ik heb ook dual screen (1280x1024 & 1280x800)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:51
De Parhelia kan alleen maar twee identieke resoluties gebruiken wanneer je twee schermen digitaal aansluit, hij pakt dan de resolutie die wordt ondersteund door het kleinste (qua resolutie) scherm.
Het is helaas een kaart met veel 'Professional' blabla maar hij is nog minder flexibel dan een goedkoop dual DVI kaartje van ATI of nVidia.

Enige oplossing is de Iiyama analoog aansluiten of een fatsoenlijke grafische kaart nemen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is dan duidelijk. Ik moet zeggen dat de kwaliteti van de kaart via de analoge aansluiting niet tegenvalt dus ik laat het denk ik voorlopig zo.

Wat zou wel een "fastseonlijke" ;) kaart zijn dan? Hij moet dan 2x DVI hebben en een AGP aansluiting. In de pricwatch kan ik er niet veel vinden, en al helemaal niet voor een lage prijs (<€100,-).

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:11
Ik heb hetzelfde probleem met een Matrox G45X4QUAD-BF en een Samsung SyncMaster 205BW (1680 x1050 pixels), maar ik kom er niet uit met PowerStrip. Of ik zie een optie over het hoofd, of het werkt niet. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 23-11-2007 16:16 ]

• marcvangend
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 11:37
Sierbe,
Ik wil iets soortgelijks gaan doen met een Parhelia 128 op 1680 x 1050. Kan je iets meer vertellen over hoe je het uiteindelijk werkend hebt gekregen? Met Powerstrip, begrijp ik? Laat je powerstrip dan altijd draaien, of heb je het alleen 1x gebruikt om de custom resolutie toe te voegen? En mag ik aannemen dat je het werkend hebt gekregen over DVI?
Pagina: 1