[Vista]Geen administrator user beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 12:18

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Het probleem:
Ik probeerde steam te installeren, die gaf mij de melding dat ik admin rechten moest hebben, en rechtermuisknop op steaminstaller geeft niet de optie om als administrator te starten.
Prima, maak ik mijn gebruikersnaam lid van de admins.
Echter krijg ik de melding dat ik daartoe geen rechten heb (via computer beheer).
Dus mooie nieuwe MMC gemaakt met alle onderdelen die ik vaak gebruik, rechtermuisknop, uitvoeren als administrator, en weer, geen rechten. Ik kan ook het administrator account niet enablen.
UAC staat uit, in gebruikers beheer via configuratie scherm de gebruiker in een admin veranderen werkt ook niet.

De oorzaak??
Mijn profiel werd wel nieuw aangemaakt toen ik Nero 7 had geinstalleerd (de vista compatible versie)
Kan het zijn dat de boel nu verpest is en ik moet formatten en al mijn software (was bijna klaar....) opnieuw moet gaan installeren?

De oplossing?
Of, heeft er een geniale tweaker DE oplossing voor mijn probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door MrDrako op 27-04-2007 19:34 ]

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Shift --> rechtermuisknop --> Run as administrator
[Windows toets] + R --> Path naar bestand dat je wilt openen

Deze twee opties al geprobeerd?

[ Voor 2% gewijzigd door Facer op 27-04-2007 19:37 . Reden: Moet leren lezen :p ]

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Geprobeerd, maar nee, helaas.
Het gaat er in principe ook niet zozeer om dat de steaminstaller gaat werken, maar meer dat ik OF de admin kan activeren, OF mezelf admin kan maken, want nu is mijn user account alleen gebruiker, en daar word je na 3-4 programmas installeren moe van. (voor mijn ouders zou het prima zijn, voor mij niet)

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:17

sanzut

It's always christmas time

safe mode?

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
In safe mode kan ik als admin inloggen, er is geen password ingesteld, maar zodra ik:
- Mijn gebruikersnaam aan admins toe wil voegen zegt hij dat ik geen rechten heb (lekker admin ben je dan)
- Admin account wil activeren zegt hij dat de workstation service moet runnen en die kun je niet starten in safe mode

helaas...