...het aanzetten van de PC.
Ik heb het volgende:
- GigaByte 7VRXP ATX moederbord, AMD processor (snelheid 2.6 Ghz ?, dacht ik).
- 450 Watt Power Supply met 20 pins voor voeding moederbord.
Power Supply is getest met http://modtown.co.uk/mt/article2.php?id=psumod :
Groene draad met zwart doorverbonden, en de fan draait, dus de Power Supply lijkt te werken.
Wanneer deze op het moederbord is aangesloten met de 20 pins stekker, en ik zet de PC aan, dan gebeurt het volgende:
1) De fan op de processor en de fan in de voeding, draait heeeeel even. Misschien 0.2 seconden.
2) De fans stoppen
3) Een oranje ledje gaat branden op het moederbord
Wanneer ik de PC aan/uit knop weer indruk (of PW- en PW+ kort doorverbindt), dan blijft het oranje ledje branden.
Het gaat alleen uit na 4 seconde, wanneer ik de stroom afkoppel (of de voeding uitzet met de switch).
Het maakt niets uit, hoeveel randapparatuur ik afkoppel.
Mijn eigen conclusie = moederbord defect (mijn tweede 7VRXP).
Maar wat zou er dan misschien stuk kunnen zijn ?
Wat denken jullie ?
Ik heb het volgende:
- GigaByte 7VRXP ATX moederbord, AMD processor (snelheid 2.6 Ghz ?, dacht ik).
- 450 Watt Power Supply met 20 pins voor voeding moederbord.
Power Supply is getest met http://modtown.co.uk/mt/article2.php?id=psumod :
Groene draad met zwart doorverbonden, en de fan draait, dus de Power Supply lijkt te werken.
Wanneer deze op het moederbord is aangesloten met de 20 pins stekker, en ik zet de PC aan, dan gebeurt het volgende:
1) De fan op de processor en de fan in de voeding, draait heeeeel even. Misschien 0.2 seconden.
2) De fans stoppen
3) Een oranje ledje gaat branden op het moederbord
Wanneer ik de PC aan/uit knop weer indruk (of PW- en PW+ kort doorverbindt), dan blijft het oranje ledje branden.
Het gaat alleen uit na 4 seconde, wanneer ik de stroom afkoppel (of de voeding uitzet met de switch).
Het maakt niets uit, hoeveel randapparatuur ik afkoppel.
Mijn eigen conclusie = moederbord defect (mijn tweede 7VRXP).
Maar wat zou er dan misschien stuk kunnen zijn ?
Wat denken jullie ?