PC start niet op - fans draaien fractie van seconde bij...

Pagina: 1
Acties:

• proconsoles
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
...het aanzetten van de PC.

Ik heb het volgende:

- GigaByte 7VRXP ATX moederbord, AMD processor (snelheid 2.6 Ghz ?, dacht ik).
- 450 Watt Power Supply met 20 pins voor voeding moederbord.

Power Supply is getest met http://modtown.co.uk/mt/article2.php?id=psumod :

Groene draad met zwart doorverbonden, en de fan draait, dus de Power Supply lijkt te werken.

Wanneer deze op het moederbord is aangesloten met de 20 pins stekker, en ik zet de PC aan, dan gebeurt het volgende:

1) De fan op de processor en de fan in de voeding, draait heeeeel even. Misschien 0.2 seconden.
2) De fans stoppen
3) Een oranje ledje gaat branden op het moederbord

Wanneer ik de PC aan/uit knop weer indruk (of PW- en PW+ kort doorverbindt), dan blijft het oranje ledje branden.
Het gaat alleen uit na 4 seconde, wanneer ik de stroom afkoppel (of de voeding uitzet met de switch).

Het maakt niets uit, hoeveel randapparatuur ik afkoppel.

Mijn eigen conclusie = moederbord defect (mijn tweede 7VRXP).

Maar wat zou er dan misschien stuk kunnen zijn ?
Wat denken jullie ?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Bios reset gedaan? Opgestart me zo min mogelijk onderdelen?

Verwijderd

ik heb dit ook... en als ik een random aantal keer snel achter elkaar op de 'power' button druk, dan start ie gewoon goed op... mega strange, geen idee wat het is, maar nieuwe pc is er dinsdag toch al :p

/edit: niet van veel nut de post, maar wel moest je nog dringend aan data moeten kunne ofzo?...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 23:33 . Reden: edit leze ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Geef eens de volledige specs van het systeem, zo is het glazen bol werk :z.

Vooral het merk van de voeding ben ik benieuwd naar, want het klinkt alsof de voeding veel te zwak is. Als het Sweex of Q-tec (of noname) of iets dergelijks is, zou ik de computer niet meer aanzetten voordat je een goede hebt. Wat voor amperages staan er op de voeding vermeld (met name de 12V is belangrijk)?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

The__Virus schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:36:
Geef eens de volledige specs van het systeem, zo is het glazen bol werk :z.

Vooral het merk van de voeding ben ik benieuwd naar, want het klinkt alsof de voeding veel te zwak is. Als het Sweex of Q-tec (of noname) of iets dergelijks is, zou ik de computer niet meer aanzetten voordat je een goede hebt. Wat voor amperages staan er op de voeding vermeld (met name de 12V is belangrijk)?
Idd, een voeding die niet genoeg prik op de 12V lijn kan leveren lijkt wel te werken, alle onderdelen zullen ook (even) aangaan, maar het systeem zal nooit lekker booten.

Neem ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, daar staan genoeg tips in om te kunnen troubleshooten :)

• proconsoles
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Net een andere voeding aangesloten:

Voeding: Asus Model No. A-36H , 360 W With PFC

Precies hetzelfde probleem.

De vorige voeding was:

Sumvision Power Supply Unit Model: P510

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Zolang jij geen specs geeft gaan wij niet helpen... En hoe ging het met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter waar terw_dan naar verwees?

[ Voor 53% gewijzigd door The__Virus op 28-04-2007 10:29 ]

Pagina: 1