Linksys WRT54G. Ook na nieuwe, geen internet. Wel met kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 972 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-03 21:12

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ik heb een WRT54G router, altijd prima mee gewerkt. Nooit geen problemen. Nu opeens van de week geen verbinding. Ok kan gebeuren...

Modem gereset, niks... Router gereset en opnieuw ingesteld ( @Home verbinding ) netjes het welbekende CC/Cp nummer etc. ingevoerd zoals normaal, nog steeds geen internet.
Stop ik de kabel rechtsreeks in het modem heb ik opeens wel een verbinding. Dezelfde kabel die aangesloten zit op de router normaal. Nou router kapot denk je dan. Router omgewisseld voor een nieuwe, ingesteld en klaar...GEEN internet...

Snap er niks van. Ik weet zeker dat ik de router goed instel, BIOS is goed noem maar op. internet Lampje op de router knippert als de kabel erin zit. maar ik krijg met geen mogelijkheid een verbinding. Ik kan alles configureren in de router, beveiligen noem maar op. Maar ik zie geen WWW...

Het vreemde is dat mijn computer een eigen computernaam heeft die ik hem gegeven heb, dit is dus niet het CC/CP nummer dat je van @Home krijgt. Als ik hem daarmee in het modem prik heb ik wel direct verbinding.

Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Zit nu met een kabel door de huiskamer, drie dagen proberen, en ik ben nog geen stap verder. Wie heeft er een idee?

Specs: Linksys WRT54G
Modem @Home: Aris TM402B
rest is niks bijzonders en werkt naar behoren.

Making an ass of myself since the 70's

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:03
Welke versie van je router en welke firmware gebruik je?

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ricardo87 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:41:
Welke versie van je router en welke firmware gebruik je?
Router is WRT54GL v1.1 met firmware v4.30.7. Is dus de laatste versie voor dit type.

Verwijderd

hebben ze misschien iets veranderd bij @home, probeerde laatst ook playstation 3 direct aan het @home netwerk te koppelen bij mijn ouders thuis. Naam op de ps3 ook ingesteld op het welbekende CPxxxxx-x nummer, maar kreeg maar geen ip.

• Spixo
shaggy8675 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:46:
[...]

Router is WRT54GL v1.1 met firmware v4.30.7. Is dus de laatste versie voor dit type.
Een WRT54GL is natuurlijk al anders dan de WRT54G waar je het in de topicstart over had ;). Dacht ff dat je zo'n brak VxWorks ding zou hebben ;)

Btw, 4.30.9 is de nieuwste firmware:
Firmware 4.30.9
- Resolves issue with L2TP connection
- Resolves issue with Linux kernel vulnerability
- Resolves issue with UPnP
- Resolves issue with Access Restriction

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ricardo87 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:49:
[...]

Een WRT54GL is natuurlijk al anders dan de WRT54G waar je het in de topicstart over had ;). Dacht ff dat je zo'n brak VxWorks ding zou hebben ;)

Btw, 4.30.9 is de nieuwste firmware:

[...]
Mmhh, staat iig niet op de .com site en de NL site. Dus weet niet waar jij hem hebt gevonden.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:49:
hebben ze misschien iets veranderd bij @home, probeerde laatst ook playstation 3 direct aan het @home netwerk te koppelen bij mijn ouders thuis. Naam op de ps3 ook ingesteld op het welbekende CPxxxxx-x nummer, maar kreeg maar geen ip.
Yep, dat heb ik nu dus ook. De router staat ingesteld dat hij alles via DHCP krijgt, maar ontvangt niks. Erg vreemd, terwijl mijn computer geen CP nummer gebruikt, kan ik daarmee wel op het internet. raar hoor...

• Spixo
shaggy8675 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:08:
[...]

Mmhh, staat iig niet op de .com site en de NL site. Dus weet niet waar jij hem hebt gevonden.
http://www.linksys.com/se...30853717591&ssbinary=true

Van de .com website ;)

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:49
Haal de stroom eens van je @home modem af terwijl je de linksys aan het stroom laat.
Want ik heb dit probleem ook wel eens meegemaakt en hierdoor opgelost.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Heb de nieuwe firmaware erop gezet. Evenals de stekker eruit zoals hierboven genoemd. Heb heel even iets van leven gezien in het configuratiescherm van de router, Daar werden zaken als DNS etc. toegewezen, alleen geen internet...

Snap er echt niks meer van...

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Niemand verders een ingeving?

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
wat voor IP adres heb je op status staan?

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 16:07

GekkeR

key = key

Misschien iets met de autosensing aan de hand , probeer anders de wan port te forcen op 10/100/FDx/HDx.

(verder ook ff mac clonen voor de zekerheid, maar dat heb je vast al gedaan)

[ Voor 28% gewijzigd door GekkeR op 28-04-2007 13:28 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-03 18:25
probeer eens tomato 1.06 van www.polarcloud.com

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Modem al een paar minuten van de stoom af gehad?

Even kort van de stroom af doet vrij weinig, wil je een arris namelijk resetten dan zal je hem langere tijd van de stroom moeten hebben.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ik ben alweer iets verder.

Was gisteravond bezig en had het geheel via kabels aangesloten op de router. Ook de computer liep ( weer ) met een kabel naar de router. In uit het niets kreeg ik wel een verbinding. Draadloos niets...

Toen rees het vermoeden dat er wel eens een gedeelte aan de WLAN adapter/antenne van de computer kan liggen. Heb toen een USB adapter geprobeerd en deze gaf ( even ) een draadloze verbinding.

Het is dus volgens mij een combinatie van 2 zaken. Maar ja zeker weten. Werk nu weer even bekabeld via de router, en ga snel op zoek naar een WLAN kaartje om goed te testen. Denk wel dat we nu een flink eind verder zijn.

Tot op heden bedankt voor alle hulp _/-\o_

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Zo, zal even laatste update geven. Gister avond weer even bezig geweest. Alles zoals gewoon ingesteld, geprobeerd en gedaan... en wat denk je...

HIJ DOET HET WEER???

Ik snap er helemaal niks van. Gisteravond zomaar ineens werkt alles weer. Heb niks verandert, niks anders ingesteld, en nu doet hij het wel weer ineens??? Ach ja, mischien had ie een kater oid...

Iig bedankt voor alle adviezen en tips, jammer dat ik alleen nu nog niet weet wat het werkelijke probleem was.

Verwijderd

Heb exact hetzelfde probleem gehad. WRT54G met de Arris Touchstone van @Home.
Eerst alleen HOSTNAME veranderd in nieuwe CPxxx-B, maar geen verbinding.
Laptop op modem aangesloten werkte wel in een keer.

Om een lang verhaal kort te houden heb ik van alles geprobeert, heb al vaak draadloze
netwerken geïnstalleerd met de meest exotische opstellingen maar had geen idee
wat er aan de hand was.

Ik had wrt-thybor op de Linksys geinstalleerd en heb uiteindelijk de officiële 'laatste'
firmware update v4.21.1 geïnstalleerd (4.30.5 of 4.30.7 zijn geen officeële versies).
Dit leek in eerste instantie geen effect te hebben en ben gefrustreerd 's nachts laat
naar bed gegaan. Volgende ochtend naar het werk met de mededeling dat 'het internet'
het nog niet deed maar dat ik het 's avonds zou oplossen.

Wat schetst mijn verbazing; internet connectie werkte perfect. Ik geloof niet in problemen
die zichzelf oplossen ... maar toch.
Ik heb uiteindelijk alle originele instellingen (wel met firmware 4.21.1) teruggezet en alleen
mijn nieuwe CPxxx-B code ingevoerd en alles werkt nog steeds perfect !!
Pagina: 1