Toon posts:

Playstation 3 - Draadloos Netwerk, Signaalsterkte

Pagina: 1
Acties:
  • 9.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een PS3, mocht wat kosten maar ik ben er blij mee. Al vanaf dag 1 probeer ik het spel Resistance: Fall of Man online te spelen, echter, ik wil dit graag online doen. Op mijn kamer heb ik maar een zwakke signaalsterkte, meestal zo rond de 20 %, ondanks dit kan ik vaak toch gewoon op internet via Resistance. Soms had ik echter maar 1 of 2 % verbindingssterkte.ik wilde graag dat het ALTIJD kon, en heb daarom een signaalversterker aangeschaft voor 50 euro, maar ik wist niet dat ik hiermee alsnog een draad daarnaartoe moet leggen (ik dacht dat hij het signaal zo kon oppikken en versterken), althans dat hoorde ik.

Hoe moet ik dit nu het beste doen? (zonder een meterslange kabel door mijn huis)

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Dan heb jij een aparte signaalversterker gekocht, want een signaalversterker hóórt wel het signaal op te pikken en te versterken zonder dat je een aparte kabel hoeft te trekken.

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

Wat jij hebt is een access point.. Wat je zou moeten hebben is een Bridge. normaalgezien kan je het apparaat dat je nu hebt wel in bridge mode zetten.. maar daar stopt mijn kennis (ik heb et nog nooit werkende gekregen)

Toch succes

Verwijderd

Topicstarter
Peedy schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:51:
Dan heb jij een aparte signaalversterker gekocht, want een signaalversterker hóórt wel het signaal op te pikken en te versterken zonder dat je een aparte kabel hoeft te trekken.
Oh, dit zei iemand op FOK! tegen mij.

Het is een Conceptronic 54 MBPS Access Point, die idd wel als Bridge ingesteld kan worden.

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-03 09:42

WeirdEye

Eindbaas

Je kan ook een repeater kopen van bv linksys, stroom erin en klaar.

• Peedy
  • Laatst online: 26-01 20:14
WeirdEye schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:07:
Je kan ook een repeater kopen van bv linksys, stroom erin en klaar.
Nog wel even eerst via de kabel aansluiten om in te stellen wélke WLAN verbinding hij moet versterken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb net dit ding van 50 euro gekocht die mij werd aangeraden 8)7 |:( . Geld groeit me niet op mijn rug :O

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-03 15:56

allure

Titaan fase 2/3

Welk type heb je precies?
en met welk type probeer je m te bridgen?

[ Voor 46% gewijzigd door allure op 28-04-2007 15:18 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kanaaltje wisselen kan ook helpen (even uitzoeken met netstumbler welke kanalen vrij zijn)
en je antene op je ap anders positioneren kan ook helpen (of slechte worden)

Iperf

• job
  • Laatst online: 00:48

job

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:50:
Maar ik heb net dit ding van 50 euro gekocht die mij werd aangeraden 8)7 |:( . Geld groeit me niet op mijn rug :O
Terug brengen kan altijd nog.

Maar weet je zeker dat je hem niet als bridge kan gebruiken?
Heb je een link naar de handleiding? Heb je zelf de handleiding al helemaal uitgepluist?

Verwijderd

Topicstarter
Hij kan wél bridgen.

Die ik nu heb gekocht is een Conceptronic C54APM 54mbps access point. Mijn router is een Linksys WRT 54 G 54 mbps router

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-03 15:56

allure

Titaan fase 2/3

En je kunt bij de instellingen van de conceptronic niet aangeven wat en waarvandaan ie moet bridgen?

UTP erin en de instellingen goed instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan moet ik er toch een kabeltje in stoppen? Of moet ik het kabeltje erin stoppen, instellingen goed doen, dan kabeltje eruit en laten bridgen?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Waar is mn RTFM bord?

Met je PC instellen, en dan via ethernet aan je PS 3 koppelen ;)

Maar de kans dat het gaat werken is niet te groot, want meestal moet je apparatuur van hetzelfde merk hebben.
Ik heb het wel 2 WAP54G's van Linksys perfect kunnen laten bridgen (5 minuten, dan is het klaar, ene op AP mode, ander op Bridge en het MAC adres van het AP invoeren bij AP Mode in het configscherm, evt. de seciruty instellingen aanpassen), maar apparatuur van verschillende merken botst vaak.

Pak daarom bij voorkeur een WAP54G van Linksys of een WET54G van linksys.

Voor het instellen van je conceptronic troepding kan ik je alleen doorverwijzen naar de handleiding van het ding.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-03 23:38
Wat jij wilt heet WDS.
Hiermee wordt je router een draadloze repeater die het bereik van je huidige netwerk vergroot,
Dit dien je in zowel je nieuwe als oude router in te stellen.
Gebruik de search maar eens of de handleiding

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu, en volgens mij wekrt hij (signaalsterkte is 2 keer zo groot)

1 ding:

Ik heb hier thuis een draadloos netwerk, en een PS3 staan. Omdat ik op de PS3 niet genoeg signaal sterkte had heb ik een bridge gekocht, die heb ik net geinstalleerd volgens de handleiding, maar nu heb ik een nieuw probleem:

Het internet op de PC doet het niet meer! Heb het modem al gereset, maar hij geeft gewoon aan dat hij geen verbinding heeft. (ik typ dit op een laptop, er is dus niks mis met het draadloze netwerk zelf) :'(

• wsiev
Hoe hangt de vast pc aan de linksys. Met kabel of draadloos ?
En hoe staat de linksys ingesteld ? WDS only of Hybrid mode

Verwijderd

Topicstarter
Die PC staat volgens mij draadloos aan de PC. Andere weet ik zo 123 niet.

• wsiev
Je geeft niet echt veel info.
Je pc heeft geen verbinding met het draadloze netwerk ?
Of wel verbonden maar geen internet

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
Waar staat die accespoint precies,

bij ons thuis stond deze eerst op de grond naast de router waardoor ik altijd last had van allerlei vage onderbrekingen,
nadat ik hem hoog tegen de muur had bevestigd had ik nergens meer last van.
Je maakt de afstand korter en je hebt minder last van andere factoren zoals draden, bankstellen, radiatoren etc.
kabeltjes kun je wegwerken in een gootje, kost een paar euro bij een willekeurige doe het zelf.

Verder ip-adres ed handmatig instellen bij de playstation, de router niet zelf laten doen.

Verwijderd

Topicstarter
wsiev schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:48:
Je geeft niet echt veel info.
Je pc heeft geen verbinding met het draadloze netwerk ?
Of wel verbonden maar geen internet
Als ik naar verbindingen ga bij hetconfiguratie scherm dan staat de verbinding er wel bij, maar verder merk iker niks van op die PC.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt ook niet echt aan het accespoint waar die staat ofzo, het accespoint heb ikniet voor mijn PC maar mijn PS3 gekocht en die PC heeft het voorheen altijd prima gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Nevermind. Ik moet bij eigenschappen hem op Automatisch een Ip adres laten toewijzen ipv. 10.0.0.3 kiezen.

Maargoed, nu zit ik met het probleem dat 10.0.0.1 niet werkt.

• wsiev
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:43:
Maargoed, nu zit ik met het probleem dat 10.0.0.1 niet werkt.
Geen idee wat jij hiermee bedoelt. Probeer eens iets meer te omschrijven.
Op je pc of wat werkt er niet meer en wat wil je er mee doen

Verwijderd

Topicstarter
In de installatie van dat modem vertellen ze mij:

`Zorg ervoor dat de computer zich in hetzelfde subnetmasker als het acces point bevindt, het standaard ip adres en subnetmasker van het access point zijn:
10.0.0.1 (ip adres)
255.0.0.0 (subnetmasker.

Verderop zegt hij dat ik in het venster Eigenschappen voor Internet-protocol het volgende ip adre moet gebruiken:
10.0.0.3

Hij staat standaard op automatisch een IP-adres laten toewijzen, en als ik hem op 10.0.0.3 zet heb ik geen internet meer op deze pc.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Het accesspoint doet niks meer dan gewoon het draadloze signaal doorsturen, hij bemoeit zich niet met het verkeer.
In principe hoef je alleen voor de instellingen in dezelfde range te zitten.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan hem gewoon op automatisch ip toewijzen laten staan ook al staat dit niet in de handleiding?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 15:13
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:09:
Dus ik kan hem gewoon op automatisch ip toewijzen laten staan ook al staat dit niet in de handleiding?
Dat gedeelte wat jij quotte was denk ik alleen voor de installatie en verder niet !

Verwijderd

Topicstarter
Dat is voor de installatie ja...

Verwijderd

Topicstarter
Bump :(

Verwijderd

ik heb een probleem
ik krijg mijn inetrnet op ps 3 ni aan de praat
ik kan m'n routercode ni vnden ( en ik bedoel geen WPA of WEP)
ik kan ehm ni op automatisch zetten want ik krijg geen ip toegewezen (ook op pc niet)
nou weet ik alleen m'n router code niet
plsssss, weet iemand hoe ik daar achter kan komen?

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook een PS3 met wifi, maar hoe vergroot je zijn bereik voor remote play?
Welke producten zijn er geschikt voor?
Pagina: 1