Brander defect?

Pagina: 1
Acties:

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik heb dus een externe DVD brander van Samsung. Het verhaal begon al dat toen ik hem binnen kreeg, hij na 1 keer branden al kapot was. Nouja, ik dacht, het zal wel een fabrieksfout zijn. Dus ik netjes naar Samsung gebeld en van het een kwam het ander. Dus ik kreeg een RMA nummer opgestuurd en zo kon ik mijn brander inwisselen voor een nieuwe. Het viel me wel tegen dat ik de verzendkosten moest betalen, maar dat nam ik even voor lief. Dus precies een week later kreeg ik een nieuwe thuis. Blij als ik was haalde ik hem uit de verpakking en sloot ik hem aan. Hij werkte perfect, speciaal die dag wat lightscribe dvd'tjes gekocht dus deze functie ook meteen uitproberen. Ook dat werktte perfect. Maar toen ik de volgende morgen mijn brander mee naar stage nam (extern, dus bedoeld om mee te nemen) was het alweer loos. Hij ging niet meer open, alleen het lichtje brandde. Dus weer naar samsung gebeld en van hen firmware doorgestuurd gekregen. Alles mooi geupdate, maar geen succes. Nu 4 maanden later alweer vind ik deze brander terug, heb er na die tijd geen zin meer in gehad, de moed was me een beetje in de schoenen gezonken. Maar nu wil ik dus weten of hij mischien nog te redden is..het heeft me anders 65 (prijs brander) + 5,95 (verzendkosten) + 12 (retourkosten) = 82,95 gekost. Ok, dus nu even de specs:

Samsung Writemaster
Model SE-S164L/EUBN

Ik heb weinig hoop, maar er is altijd een kans ;)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Sluit hem aan op een ander pc, en testem.

• Peeetr
Nee, dat is iets wat ik al zo vaak heb gedaan...

Uhm..kick? O+

• Speeddragon
  • Laatst online: 15:45
waarom betaal je dat in godsnaam. je hoeft die verzendkosten echt niet te betalen hoor. staat volgens mij zelfs in de wet.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Flash de firmaware een keer opnieuw of nieuwere firmware dat wil soms nog wel eens helpen, al denk ik dat als het weer goed werkt het probleem weer de kop op zal steken.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik snap sowieso niet dat je direct met Samsung in contact bent geweest.
Gewoon mee terug naar je leverancier gaan.
Monitoren van Samsung werden bij mij altijd keurig opgehaald door DHL o.i.d. en daar waren ook nooit kosten aan verbonden...

• Peeetr
Tja, maar dat is wat ik heb gedaan, nu nog wat ik moet doen :'(

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-02 21:18

E-Vix

Nu met sneeuw!

Peeetr schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:27:
Tja, maar dat is wat ik heb gedaan, nu nog wat ik moet doen :'(
Alsnog contact opnemen met je leverancier en hem het lekker uit laten zoeken.

Als iets extern is betekend het overigens nog niet altijd dat het 'bedoeld' is om mee te menen. Het blijft gewoon een interne drive in een externe behuizing. Ze kunnen alsnog net zo makkelijk kapot gaan als een interne.
Je had toch niet toevallig een CD of DVD in je drive laten zitten toen je hem vervoerde?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Peeetr
Ik geloof het niet..ik nam hem mee in een laptoptas, ik moest een back-upje branden op mijn stage : /

• Peeetr
Klein schopje, verder nog enige op of aanmerkingen hoe ik zelf nog een poging kan ondernemen het brandertje te reincarneren?

• jan99999
  • Laatst online: 11-02 08:55
1.Sluit hem eens intern aan, wat gebeurd er dan?

2.Intern aangesloten, dan pc aanzetten en tegenlijk de brander openen( meerdere keren duwen).
Probeer dit eens een aantal keren, vroeger heb ik eens gehad dat het branden vastliep en toen ging de hij niet meer open, met dit heb ik het dus opgelost.

• Peeetr
Ik kan em niet openschroeven, dus ook niet intern plaatsen. En het is niet het probleem dat hij niet open gaat, dat doet hij, maar hij doet niets met cd/dvd media die ik er in doe
Pagina: 1