Ik ben op zoek naar SD kaarten met kleine capaciteit (8/16/32/64MB), heef iemand enig idee waar je deze nog (in bulk) kan krijgen?
64MB moet nog wel te krijgen zijn via de import kanalen.. weet niet of SD ooit in 8/16 is geleverd.. (vast wel, anders zou je het niet vragen). Je kunt ook 256 nemen en formatteren als 32MB, misschien dat een optie ? (waarschijnlijk is die net zo duur, en heb je nog meer spare 'sectors')
Waarom persé zulke kleine als ik vragen mag? Als je een mp3speler hebt die maximaal 64MB kan zien, zou je ook voor een ubergoedkope 128MB kaart kunnen gaan. Die kosten bijna niks.
Mocht je echt persé zo'n kleine kaart nodig hebben, dan denk ik dat je het beste tweedehands even kunt kijken. In de Pricewatch is 128MB het minimum.
Edit: Wat ^^^ dus ook zegt.
Mocht je echt persé zo'n kleine kaart nodig hebben, dan denk ik dat je het beste tweedehands even kunt kijken. In de Pricewatch is 128MB het minimum.
Edit: Wat ^^^ dus ook zegt.
[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 27-04-2007 17:12 ]
Verwijderd
Bij mij
(heb nog een kaartje van 8 en 16 Mb...)
waar heb je het eigenlijk voor nodig als ik vragen mag? Een creatieve ssd raid oplossing?
(heb nog een kaartje van 8 en 16 Mb...)
waar heb je het eigenlijk voor nodig als ik vragen mag? Een creatieve ssd raid oplossing?
Nee ik wil ze gaan gebruiken om mbv een dSLR "instant foto's" te gaan maken en aanbieden aan toeristen/bij evenementen en dan het kaartje dus mee te geven... maar voor inkoopprijzen van boven de € 1 wordt dat niet veel
of er moet een mogelijkheid zijn om on the fly van sd naar USb te kopieeren....
En gelijk uitprinten is dan geen optie?Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:19:
Nee ik wil ze gaan gebruiken om mbv een dSLR "instant foto's" te gaan maken en aanbieden aan toeristen/bij evenementen en dan het kaartje dus mee te geven... maar voor inkoopprijzen van boven de € 1 wordt dat niet veelof er moet een mogelijkheid zijn om on the fly van sd naar USb te kopieeren....
(... pictbridge ;-))
Moet het een mobiele oplossing zijn? Anders gewoon naar een laptop toeschieten (wireless of via USB) en daar door de capture software rechtstreeks op een USB-stickje laten zettenVerwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:19:
Nee ik wil ze gaan gebruiken om mbv een dSLR "instant foto's" te gaan maken en aanbieden aan toeristen en dan het kaartje dus mee te geven... maar voor inkoopprijzen van boven de € 1 wordt dat niet veelof er moet een mogelijkheid zijn om on the fly van sd naar USb te kopieeren....
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Liefst wel ja... ik vond het wel een goed idee, gewoon kleine SD kaartjes voor 3/4 foto's en dan gewono meegeven maar die krengen kan ik nergens vinden... kleinste zijn meestal 128 mb voor een tientje ofzo.Orion84 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:22:
[...]
Moet het een mobiele oplossing zijn? Anders gewoon naar een laptop toeschieten (wireless of via USB) en daar door de capture software rechtstreeks op een USB-stickje laten zetten
Die bestaan al lang hoor 
Vorig jaar op de Cebit was dat helemaal hot. (of was het zelfs het jaar daarvoor al?)
Vorig jaar op de Cebit was dat helemaal hot. (of was het zelfs het jaar daarvoor al?)
[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 27-04-2007 17:24 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
[spuit11]
Yup
[/spuit11]
Google maar eens op Mobile Printer.
Yup
[/spuit11]
hmm meeste van die dingen hebben gewoon netsnoerRolfLobker schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:25:
[spuit11]
Yup
[/spuit11]
Ik heb nog wel 'n 8MB en 'n 16MB kaartje liggen.. wil ze zo opsturen hoor
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Haha het heeft voor mij pas zin vanaf 100 stuks denk ikCLB schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:28:
Ik heb nog wel 'n 8MB en 'n 16MB kaartje liggen.. wil ze zo opsturen hoor
offtopic:
Kopieer je ze toch met 'n kleurencopieerder
Kopieer je ze toch met 'n kleurencopieerder
Kun je geen Digi-cam fabrikanten mailen ofzo.. Die geven er vaak 'n klein geheugenkaartje bij!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Waar je op moet hopen is een fabrikant vij bijvoorbeeld digicams die vroeger altijd 16MB kaartjes bij z'n camera's leverde en nu overstapt op grotere kaartjes.
Die dumpen dan hun oude voorraad SD kaartjes bij bijvoorbeeld een groothandel.
Maar de tijd dat je 16MB kaartjes erbij krijgt is volgens mij al lang geleden
Loop eens een PC winkel binnen en vraag of zij een leverancier hebben die ze nog heeft. Of ga direct naar de bron.
Die dumpen dan hun oude voorraad SD kaartjes bij bijvoorbeeld een groothandel.
[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 27-04-2007 17:34 ]
Waar ik ook wel benieuwd naar ben: Als je ze vindt, ga je ons dan vertellen waar?
I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"
Uiteraard! Ook plannen?Iet schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:35:
Waar ik ook wel benieuwd naar ben: Als je ze vindt, ga je ons dan vertellen waar?![]()
Verder is een SD kaartje imo toch wel handiger dan een echte print van de foto.
Printen duurt langer, en de klant moet dan de hele tijd voorzichtig met zo'n onhandige foto rondlopen. Je kan hem niet even opvouwen en in je broekzak stoppen, een SD kaartje kan je overal kwijt
Printen duurt langer, en de klant moet dan de hele tijd voorzichtig met zo'n onhandige foto rondlopen. Je kan hem niet even opvouwen en in je broekzak stoppen, een SD kaartje kan je overal kwijt
Is voor € 5.50 512 mb niet een optie? Want als je gaat kijken naar kleiner ben je veel meer geld kwijt denk ik.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Zou jij €6 betalen voor een foto?
Het blijven Nederlanders he
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Helaas is er geen enkele dslr die dat soort kaartjes slikt
Hmm, als je kijkt naar die evenementen fotograven (waar je je foto direct mee kunt nemen afgedrukt en al) vragen ook dat soort prijzen en verkopen ook gewoon. Wat denk je dat een foto kost gemaakt als je een rondvaartboot in Adam instapt of een foto bij de dierentuin?fsfikke schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:51:
Zou jij €6 betalen voor een foto?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
" Nikon D40 8LieveNiels schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:58:
Schrijf een review
v.a. € 522
(14 winkels)
Digitale camera ▪ SLR ▪ 6.1 Mpix ▪ Nikon AF-S DX 18-55mm lens ▪ optische zoom: 3 x ▪ ondersteund geheugen: MMC, SD, SDHC-geheugenkaart ▪ zilver
"
evt zou je anders een paar SD kaarten kunnen kopen en snel van SD->MMC kopieren.
[ Voor 8% gewijzigd door WVL_KsZeN op 27-04-2007 18:03 ]
Zou je over kunnen zetten met een cardreader en een laptop. Kost meer werk natuurlijk.LieveNiels schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:58:
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
I rest my case, dacht toch echt dat dat formaat zo'n beetje uitgestorven was.
Van de Nikon site:WVL_KsZeN schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:00:
[...]
" Nikon D40 8
Schrijf een review
v.a. € 522
(14 winkels)
Digitale camera ▪ SLR ▪ 6.1 Mpix ▪ Nikon AF-S DX 18-55mm lens ▪ optische zoom: 3 x ▪ ondersteund geheugen: MMC, SD, SDHC-geheugenkaart ▪ zilver
"
evt zou je anders een paar SD kaarten kunnen kopen en snel van SD->MMC kopieren.
Wie zal er gelijk hebbenStorage media
SD memory card, SDHC compliant
[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 27-04-2007 18:05 ]
Eens even proberen of mijn D80 die MMC's aankan... maarja de klant moet het oo'k uit kunnen lezen hèfsfikke schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:04:
[...]
Van de Nikon site:
[...]
Wie zal er gelijk hebben
Toch weet ik het zo net nog niet hoor.. Bv de nieuwste Canon powershot S3 IS werkt gewoon met MMC kaarten.. Ik denk dat de kans groot is dat Nikon het gewoon niet opgegeven heeft?
"As for the original topic, here is Nikons offical word on the D50 cards. And I guess WA matters not since it's not a feature on SD cards.
>The following SD memory cards have been approved for use in the D50 digital SLR.
>
>SanDisk 64/128/256/512/ MB, 1GB
>Panasonic 64/128/256/512/ MB, 1GB
>Toshiba 64/128/256/512/ MB
>
>Other brands and capacities of cards may work, but Nikon cannot guarantee their operation. Check with the manufacturer of the third-party card for compatibility information. Nikon recommends keeping one of the approved cards available for troubleshooting.
>
>Multi Media cards (MMC) are not recommended and should not be used.
"
niet recommended, maar lijkt me dat het gewoon gaat werken (al is het dan langzaam.. mmc is sowieso 4x langzamer dan SD)
MMC kaartjes kunnen de meeste computers probleemloos uitlezenVerwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:07:
[...]
Eens even proberen of mijn D80 die MMC's aankan... maarja de klant moet het oo'k uit kunnen lezen hè
[ Voor 66% gewijzigd door WVL_KsZeN op 27-04-2007 18:12 ]
Dat zal het probleem niet zijn, iedere kaartlezer (van de klanten dus) leest eigelijk alles.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:07:
[...]
Eens even proberen of mijn D80 die MMC's aankan... maarja de klant moet het oo'k uit kunnen lezen hè
Ik weet niet hoe haalbaar (vanwege gewicht) dit is, maar misschien een laptop met cdrw en een stapel kleine CDRtjes en gewoon van de camera (kabeltje) naar CDR branden?
<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>
Het gaat ook even over hoe het proces inelkaar zit, als het: fotootje schieten> afrekenen > foto's op medium overhandigen> klant komt thuis en drukt het kaartje in zijn kaartlezer, is dan neem ik aan dat een beetje snelheid wel gepast is, en dat is juist het hele idee van de TS. Dat gedoe met een cd-r of de tussenkomst van laptop is allemaal veel te omslachtig en dan overschiet je het mooie aan dit idee, de snelheid.
Hmm, printen is niet handig, kaartjes -denk ik- ook niet echt. Je geeft dan wel zomaar je bronbestand weg, zou ik zelf nooit doen.
Wat misschien wel een optie is: kaartjes uitdelen met een uniek nummer + code waarmee ze later de foto kunnen downloaden op je website. Dan heb je de keus: laten betalen voor het kaartje of het kaartje zo afgeven en via de website laten betalen (Creditcard, PayPal, iDeal, kan tegenwoordig instant). Wat het meeste oplevert zal moeten blijken uit een klein onderzoekje denk ik
Wat misschien wel een optie is: kaartjes uitdelen met een uniek nummer + code waarmee ze later de foto kunnen downloaden op je website. Dan heb je de keus: laten betalen voor het kaartje of het kaartje zo afgeven en via de website laten betalen (Creditcard, PayPal, iDeal, kan tegenwoordig instant). Wat het meeste oplevert zal moeten blijken uit een klein onderzoekje denk ik
Verwijderd
Heeft de gemiddelde computer een kaartlezer dan? Toevallig heb ik in mijn 'nieuwste' pc wel gleufjes hiervoor en in mijn laptop ook, maar ik de gewone desktop zit er geen kaartlezer...LieveNiels schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:21:
Het gaat ook even over hoe het proces inelkaar zit, als het: fotootje schieten> afrekenen > foto's op medium overhandigen> klant komt thuis en drukt het kaartje in zijn kaartlezer, is dan neem ik aan dat een beetje snelheid wel gepast is, en dat is juist het hele idee van de TS. Dat gedoe met een cd-r of de tussenkomst van laptop is allemaal veel te omslachtig en dan overschiet je het mooie aan dit idee, de snelheid.
Dat is natuurlijk te vragen voordat de TS een foto neemt.
kom op.. tegenwoordig heeft iedereen een digitale camera en 10 tegen 1 dat die SD kaarten gebruikt waar ook MMC in past. Behalve als ze natuurlijk een Sony kreng hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:23:
[...]
Heeft de gemiddelde computer een kaartlezer dan? Toevallig heb ik in mijn 'nieuwste' pc wel gleufjes hiervoor en in mijn laptop ook, maar ik de gewone desktop zit er geen kaartlezer...
Verwijderd
Ik denk dat zo'n kaartje simpelweg niet voor 1 euro kan worden geproduceerd en gedistribueerd met winstmarge, opslag en vervoerskosten inbegrepen. Je kan niet de huidige prijzen per gigabyte nemen en dan de prijs delen. Er zijn minimale kosten.
Sterker nog, waarschijnlijk kost het voor een fabrikant min of meer hetzelfde om bijvoorbeeld een 1 of 2 gigabyte kaartje te maken. Marktwerking is de enigste reden dat een 2GB twee keer zo duur is.
Sterker nog, waarschijnlijk kost het voor een fabrikant min of meer hetzelfde om bijvoorbeeld een 1 of 2 gigabyte kaartje te maken. Marktwerking is de enigste reden dat een 2GB twee keer zo duur is.
Verwijderd
Iedereen? Dat baseer je op...? En lui weten dat er kaarten in zitten? Volgens mij gebruikt het grootste gedeelte gewoon een USB kabel en stoppen ze liever geen 'onbetrouwbare' kaartjes in hun fototoestel...WVL_KsZeN schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:25:
[...]
kom op.. tegenwoordig heeft iedereen een digitale camera en 10 tegen 1 dat die SD kaarten gebruikt waar ook MMC in past. Behalve als ze natuurlijk een Sony kreng hebben
En deze vervolgens naar PC uploaden... Lijkt mij handiger via internet iets te bedenken
Nee maar als je op een evenement loopt met een bord "Full size professionele foto direct mee op sd voor €3" (let niet op mijn marketing skills) dan kan je volgens mij flink wat fotootjes verkopen op een evenement als koninginne dag, mensen die weten wat het is zullen je aanspreken en dan kan je ook uitleggen dat je wel een cardreader nodig zult hebben. En wat is er erg aan je bronbestand weggeven? Het is niet zo dat het foto's zijn voor bedrijven of studiofoto's, maar gewoon foto's op straat, staat vrij weinig in de weg om gewoon je bron weg te geven en een paar euro te cashen.
[ Voor 24% gewijzigd door LieveNiels op 27-04-2007 18:30 ]
nog wat user reviews van de D80 : http://www.pcworld.com/pr...23760802/userreviews.html
Overall Evaluation: I own a Nikon N80 camera so happy to find that the general layout of buttons is similar to that of N80, which makes it easier to familiarize myself with this camera. Moreover, I can use all my existing lens. I took a few pictures at home and find the quality of picture very good. I can use SD cards I already have, and "delighted to find that my MMC card can be used too. I do think this camera offers better value than D200 if faster rapid firing is not essential. I'd like to have a camera without conversion but not willing to pay the high price. I am a little disappointed that Nikon does not retain the outlet for release cable on the shutter release. I also think Nikon should include the advanced software for free. "
Overall Evaluation: I own a Nikon N80 camera so happy to find that the general layout of buttons is similar to that of N80, which makes it easier to familiarize myself with this camera. Moreover, I can use all my existing lens. I took a few pictures at home and find the quality of picture very good. I can use SD cards I already have, and "delighted to find that my MMC card can be used too. I do think this camera offers better value than D200 if faster rapid firing is not essential. I'd like to have a camera without conversion but not willing to pay the high price. I am a little disappointed that Nikon does not retain the outlet for release cable on the shutter release. I also think Nikon should include the advanced software for free. "
Juist ;)!LieveNiels schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:28:
Nee maar als je op een evenement loopt met een bord "Full size professionele foto direct mee op sd voor €3" (let niet op mijn marketing skills) dan kan je volgens mij flink wat fotootjes verkopen op een evenement als koninginne dag, mensen die weten wat het is zullen je aanspreken en dan kan je ook uitleggen dat je wel een cardreader nodig zult hebben.
Ik ga eens ff kijken of ik nog iets kan vinden iig bedankt voor de tips, leuk om deze discussie te zien ontstaan
Via internet via internet, leuk en aardig, maar je moet het echt van het moment hebben op evenementen als koninginnedag. Hoevaak ben jij wel niet op de foto gezet op straat, kreeg je zo'n papiertje met een nummer en ben je vervolgens nooit meer naar die gozer geweest. Je moet het hebben van het: "hey wat leuk, professionele foto voor maar 3 euro en meteen meenemen en thuis bekijken!" Dan heb je het geld ook meteen, in jou situatie sta je de hele dag foto's te schieten en hoop je maar dat er de volgende dag een paar mensen zijn die je knullerige papiertje met internetadres niet kwijtgeraakt zijn en die foto ook daadwerkelijk wilde hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:27:
[...]
Iedereen? Dat baseer je op...? En lui weten dat er kaarten in zitten? Volgens mij gebruikt het grootste gedeelte gewoon een USB kabel en stoppen ze liever geen 'onbetrouwbare' kaartjes in hun fototoestel...
En deze vervolgens naar PC uploaden... Lijkt mij handiger via internet iets te bedenken
Het idee van de TS is bijzonder goed, als je op die manier Amsterdam in trekt maandag en je neemt een paar honderd van die kaartjes mee dan ben je ze gegaranderd kwijt als de dag voorbij is.
Verwijderd
Het kan nog simpeler, mail ze naar de klant?! SD kaartje kan lang neit iedereen uitlezen, en mail heeft iedereen toch wel.
Als je gewoon alles naar de klant toe mailt is nog veeel goedkoper ook
Mag ik dan 3 Euro van U? Ja, nee ik mail de foto's vanavond, echt waar hoor!.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:39:
Het kan nog simpeler, mail ze naar de klant?! SD kaartje kan lang neit iedereen uitlezen, en mail heeft iedereen toch wel.
Weet niet of mensen dat vertrouwen.
Dan krijg je wel een flinke administratie in die pestdrukte en héél veel werk na (welke foto moet naar wie
). Ik zou zeggen: foto maken - betalen - kaartje geven - later op website zetten. Wel even het nummer van de foto op het kaartje schrijven, dat is wel zo gebruiksvriendelijk. Als ze niet willen dokken = foto wissen, makkelijk zat.
mijn samsung slikt ook gewoon mmc kaartjes, dan neem ik aan omdat pentax hetzelfde body gebruikt dat deze ze ook wel kan lezen?LieveNiels schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:58:
Verwijderd
Idd kaartje geven met het bedrag er op + een nummer kan ook, hebben ze ook een soort van kassabonnetje.
ik vind het een bijzonder leuk idee van vlek. heb wat zitten googlen maar het probleem van de mensen zonder kaartlezer is makkelijk op te lossen als je zoiets
ebay aanbieding
als accesoire bijlevert (tegen een 3-5 euro extra, kun je dan ook nog misschien leuke winst op pakken...)
weet niet of je dit ook in aantallen kunt kope
ebay aanbieding
als accesoire bijlevert (tegen een 3-5 euro extra, kun je dan ook nog misschien leuke winst op pakken...)
weet niet of je dit ook in aantallen kunt kope
minisd hé maxtrash, in een Nikon dSLR gaan gewone SD's, al zul je er wel een adaptertje voor kunnen fiksen..
|>
Verander je SD/MMC / RS-MMC Card in een Geheugenstick!Simon schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:01:
minisd hé maxtrash, in een Nikon dSLR gaan gewone SD's, al zul je er wel een adaptertje voor kunnen fiksen..
Deze USB 2.0 stick leest SD/MMC/ RS-MMC en ook Mini SD en microSD met een adapter.
Het is een Memory Card Reader + Writer
Deze Card Reader leest en schrijft:
- MMC Card
- SD Card
- RS-MMC Card
- Mini SD (met adapter)
- Micro SD (met adapter)
- TransFlash (met adapter)
en maakt er een geheugenstick van om foto's, muziekbestanden, etc. van en naar de PC of Card te kopieren via de USB-poort 2.0
In ieder geval kan worden gelezen: 4 GB, 2GB en 1GB Cards.
Uiteraard ook van 64, 128, 256 en 512 Mb's
Kenmerken:
- USB transfer tot 480 Mbits/sec.
- Data transfer tot 9 MB/sec.
- Data-uitwisseling voor MP3, PDA, digitale camera, mobiele telefoon, data , PC, laptop, etc.
- Er is geen aparte driver nodig voor Win 2000/ME/XP, Mac OS 9.1/OS X, Linux
De Card Reader wordt uiteraard zonder Mini SD verkocht
Of de foto's online plaatsen (lage res met text er doorheen of zo) en tegen betaling de hoge rest downloaden ? Met wat reclame op de site kun je de de mensen die uiteindelijk de foto niet nemen* misschien nog wat compenseren.
*je bent natuurlijk wel de impuls aankopen kwijt.
*je bent natuurlijk wel de impuls aankopen kwijt.
Is het niet handiger om een zwik USB-sticks in te slaan
(eventueel branded) en de foto's daarop mee te geven? Je zult de foto's moeten overzetten van camera naar die stick, maar je hebt wel meer kans dat mensen je foto kopen: iedereen kent die sticks (en kunnen ze evt. hergebruiken) i.t.t. al die geheugenkaartjes
(eventueel branded) en de foto's daarop mee te geven? Je zult de foto's moeten overzetten van camera naar die stick, maar je hebt wel meer kans dat mensen je foto kopen: iedereen kent die sticks (en kunnen ze evt. hergebruiken) i.t.t. al die geheugenkaartjes
We are shaping the future
Verwijderd
Dan is het weer langzamer.Alex) schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 03:27:
Is het niet handiger om een zwik USB-sticks in te slaan
Camera =>lopen naar computer => overzetten op USB-stick=>klant
ipv
Camera=>klant.
Heb net ff een hong konger gemaild of hij er aan kan komen. Hij is namelijk een powerseller op ebay van geheugenkaartjes. (kwam hem tegen met een 1GB SD kaartje welke over 1m afliep voor wel echt 0,01$
)
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Die sd kaartjes met ingebouwde usb plug zijn dan ook wel handig (maar wel duurder, fragieler, en volgens mij niet te krijgen < 512).
Dat is wel zo, dan zou je iemand moeten hebben die je meehelpt. Of je moet wat programmeren zodat hij -zodra je een kaart in je computer stopt - meteen een foto kopiëert naar een geplaatste USB-stick...
We are shaping the future
autorun.inf 
run=kopieer.bat
kopieer.bat:
COPY E:\DCIM\*.* F:\
ECHO De foto's zijn gekopieerd naar de F-Drive
PAUSE
run=kopieer.bat
kopieer.bat:
PAUSE
En, al nieuws?klaasbram schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:20:
Heb net ff een hong konger gemaild of hij er aan kan komen. Hij is namelijk een powerseller op ebay van geheugenkaartjes. (kwam hem tegen met een 1GB SD kaartje welke over 1m afliep voor wel echt 0,01$)
MCC=SD, SD heeft enkel een schuifje extra. Overigens zitten er binnen SD meer variatie in subformaten, en dan heb je ook nog SDHC.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Je zou 'm ook gelijk de camera weer laten wissenRolfLobker schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:30:
autorun.inf
run=kopieer.bat
kopieer.bat:
PAUSE
Das onzin.. de specs van MMCop veel punten anders dan SD. 4 clock interfaces t.o.v. 1, MMC kan maar op max 20MHz werken, en SD(1) 25, en SD(2/HD) zelfs tot 133!Breepee schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:06:
MCC=SD, SD heeft enkel een schuifje extra. Overigens zitten er binnen SD meer variatie in subformaten, en dan heb je ook nog SDHC.
Daarbij is het voltage ook anders 3,3 t.o.v. 5V. Dit kan restulteren in het niet kunnen wissen van MMC als je deze in bijv. een camera stopt welke daar niet voor gemaakt is.
ach ja, anyway, ze doen 't gewoon in combinatie met mijn Nikon D80DukeBox schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:41:
[...]
Das onzin.. de specs van MMCop veel punten anders dan SD. 4 clock interfaces t.o.v. 1, MMC kan maar op max 20MHz werken, en SD(1) 25, en SD(2/HD) zelfs tot 133!
Daarbij is het voltage ook anders 3,3 t.o.v. 5V. Dit kan restulteren in het niet kunnen wissen van MMC als je deze in bijv. een camera stopt welke daar niet voor gemaakt is.
Ha!Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 20:54:
[...]
ach ja, anyway, ze doen 't gewoon in combinatie met mijn Nikon D80
Dit heeft niets met portable media devices te maken, dus:
PMD --> FGA
PMD --> FGA
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Bij mijn Panasonic FZ7 die ik een jaar geleden kocht zat nog een kaartje van 16MBfsfikke schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:33:
(en ook een van 512MB maar dat was een speciale aktie)
Ik zou ze ook online zetten: max 400 x 300 en in een resolutie van max 72px/inch, dan kun je er verder niets mee.
Nadat het geld binnen is: grote foto mailen.
Creëert toch een drempel itt direct meegeven op een geheugenkaartje. Tot nu toe heeft nog niemand iets gevonden, iemand enig idee waar ik een grote partij geheugenkaartjes 16/32mb kan vinden?cyberpost schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:28:
Ik zou ze ook online zetten: max 400 x 300 en in een resolutie van max 72px/inch, dan kun je er verder niets mee.
Op eBay staan een aantaal aanbieders met 32MB SD cards voor $1.99.
Neem eens contact op en vraag of er voor een groter aantal een prijsje te maken is. Hoewel dat wel in strijd is met de eBay policy volgens mij.
Neem eens contact op en vraag of er voor een groter aantal een prijsje te maken is. Hoewel dat wel in strijd is met de eBay policy volgens mij.
Je kan niet echt klagen over gebrekkige respons op je topic 
Maar dat MMC, is dat geen mogelijkheid? Zoals iemand aangaf zijn er kaartjes van 128MB te koop voor 1€ in een winkel.
En heb je al op Ebay rondgekeken en (zelf) wat mensen gemailed?
Maar dat MMC, is dat geen mogelijkheid? Zoals iemand aangaf zijn er kaartjes van 128MB te koop voor 1€ in een winkel.
En heb je al op Ebay rondgekeken en (zelf) wat mensen gemailed?
Ik zou zeggen... Zoek es op ebay:
Bijv:
http://cgi.ebay.com/Lot-o...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Gezien de huidige dollarkoers is dat toch best een leuk prijsje...
Bijv:
http://cgi.ebay.com/Lot-o...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Gezien de huidige dollarkoers is dat toch best een leuk prijsje...
[ Voor 15% gewijzigd door Kama op 29-04-2007 15:42 ]
drs. Kama
En wat als ze op zijn ? Ik zou toch eerder gaan voor een permanente oplossing.
Misschien toch direct printen en daarbij een code waarmee ze de digitale variant van internet kunnen halen ?
Misschien toch direct printen en daarbij een code waarmee ze de digitale variant van internet kunnen halen ?
Wat ook een mogelijkheid is Mini-cdr. Je houdt veel ruimte over, maar volgens mij zijn ze wel goedkoop te krijgen. Je kunt dan ook een scriptje maken dat zodra er een foto in een map geplaatst wordt dat hij die meteen op zo'n Mini-cdr brandt. Dan hoeft het nieteens zoveel extra tijd te kosten.
Alhoewel gewone cd's wel goedkoper zijn dacht ik.
Alhoewel gewone cd's wel goedkoper zijn dacht ik.
Ik vind het een ontzettend mooi idee
Zou ook leuk zijn voor buitenlandse vakanties.
Alleen zie ik niet snel iemand in Thailand die leeft van het maken van foto's van toeristen, rond zien lopen met een slr en een voorraad aan geheugen kaartjes.
@ Satch.
Portable brander heb je dan nodig.
Cd's krassen, kunnen niet goed tegen zonlicht en vochtigheid.
Dan lijkt mij die geheugen kaartjes een beter oplossing.
Alleen zie ik niet snel iemand in Thailand die leeft van het maken van foto's van toeristen, rond zien lopen met een slr en een voorraad aan geheugen kaartjes.
@ Satch.
Portable brander heb je dan nodig.
Cd's krassen, kunnen niet goed tegen zonlicht en vochtigheid.
Dan lijkt mij die geheugen kaartjes een beter oplossing.
[ Voor 25% gewijzigd door battler op 29-04-2007 15:51 ]
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Permanente oplossing:
(Ja, ik heb ff een Google momentje)
http://www.tradekey.com/selloffer_view/id/280059.htm
Er staan daar nog veel meer leveranciers
drs. Kama
Als ik die advertentie lees moet je wel met hem zoenen om ze te krijgen..Kama schreef op zondag 29 april 2007 @ 15:53:
Permanente oplossing:(Ja, ik heb ff een Google momentje)
If you would like to buy xxxxx with me.
[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 29-04-2007 16:02 ]
Verwijderd
Bel anders eens met een importeur van geheugenkaarten. Bekende namen zijn:
Transcontinenta
Holst
Dexon
Transcontinenta
Holst
Dexon
gemaild! helaas nog geen reactie....Kama schreef op zondag 29 april 2007 @ 15:53:
Permanente oplossing:(Ja, ik heb ff een Google momentje)
Verwijderd
Ik denk niet dat iedereen een SD kaartlezer heeft, zeker de wat oudere mensen niet. uitprinten is wel zo leuk voor de klant, die heeft meteen zijn foto, en jij je geld
Wel een goed punt livestrong, wellicht is het voor de TS wel een idee om gebruik te maken van USB-sticks? Die moeten er nog wel zijn van 16MB ofzo lijkt me
Bericht hierboven
Verwijderd
Meestal word je genaaid, zoenen is niet meer in de mode...DukeBox schreef op zondag 29 april 2007 @ 16:01:
Als ik die advertentie lees moet je wel met hem zoenen om ze te krijgen..
vond het wel een grappig topic. Nog nieuws TS?
Bij Computerland heb je voor €2,80 een SD kaartje van 256MB. Lijkt me toch geen verkeerde prijs. Als je er een boel haalt, kan je mss nog korting krijgen.
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Pagina: 1