is meer RAM-geheugen handig?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Borix
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08-2025
ik heb een PC van ongeveer 6 jaar oud hier staan, waar nu 512 Mb ram in zit. maar is het nog handig hier nog eens 512 bij te doen of heeft dat totaal geen zin.

het is een 866mhz pentium III.

er gaat ECC SDRAM in de pc (volgens de FAQ) kan ik dan ook elke ECC SDRAM van 512 Mb erin stoppen.

alvast bedankt.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-05 19:07

DefLite

Why so serious?

Er is nooit iets mis met wat meer geheugen.
Maar of het nuttig is hangt van jouw af: welke OS/applicaties je draait.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat ga je ermee doen dan....welk OS...enz. enz. enz.

Hoe kunnen wij nu raden of het nut heeft, als we het doel en de OS niet eens weten?
Voor Win98 volstaat 512 wel.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Btw, weet je zeker dat er ecc in gaat ? Tel eens het aantal chips op het latje wat er nu in zit.

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

welke chipset zit er op je bordje?
Wel zo handig om te weten welke chipstruktuur en hoeveelheid gehougen ondersteund wordt.

De meeste bordjes ondersteunen naast ecc ook non-ecc gehugen en deze twee typen kun je zelfs door elkaar heen gebruiken, alleen dan zonder de extra pariteitscheck (welke geregeld wordt door het extra chipje op de ecc modules).

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Borix
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08-2025
bedankt voor de reactie's

dit is de 512 Mb die er nu in zit:

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/5491/dsc00004oo0rd7.jpg

ik draai op dit moment windows 2000 en heb hiervoor windows XP gedraaid, en ik denk dat ik binnekort weer XP wil gaan gebruiken.

over het algemeen gebruik ik wel alleen kleine programma's op deze pc, maar soms wel een hoop tegelijk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) hier kunnen we dus niets zinnigs over zeggen zonder dat je zegt hoeveel van je geheugen nu doorgaans in gebruik is en hoe vaak hij gaat swappen
2) sowieso verwachten we van een Tweaker dat hij zelf in staat is om uit te zoeken wat het effect van meer geheugen is en te bepalen of dat voor hem zinnig is

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.