[XP PRO]laptop op tv ->breedbeeldbalken

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 14:02
Mensen,

Situatie: Windows xp pro, acer laptop door middel van een vga uitgang aangesloten op onze phillips breedbeeld tv. Tussen die aansluiting zit een vga scart converter om het zo maar te zeggen.
(http://www.mcsnet.nl/nl/dept_83.html apparaat nr3 )

Dit alles gaat allemaal lekker tot het volgende: wanneer ik met powerdvd een film opstart, een dvd film, dan doet hij dit natuurlijk netjes echter heb ik boven en onderin op mijn tv breedbeeldbalken om ze zo maar even te noemen. Op welke resolutie ik hem ook zet, het maakt weinig uit.
Na een tijdje springt hij op fullscreen en kijkt het lekker weg, echter na 5 min springt hij weer terug naar de balken. Dit gaat de hele film zo door, erg irritant dus.

Bij een andere dvd speler, windows media player classic, heeft hij kleinere zwarte balken en heb je dat verspring niet. Echter gaat het instellen van de ondertiteling hier niet bepaald goed.

Mijn vraag luidt dus: hoe komt dit gekloot van die balken, heeft iemand anders een soort gelijk programma als powerdvd die dus ook dvds kan afspelen en het ondertiteling regelt en dit gekloot niet heeft.

Opmerking: de laptop waarop de film wordt afgespeeld beschikt over een 15,4" scherm, oftewel breedbeeld neem ik aan, echter heb ik hier ook de balken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Keywords:
Letterbox en 16:9

Daar kun je vast wel iets over vinden als je gaat zoeken met die termen.
Ik kan niet zien in je topicstart of je dat hebt gedaan eerlijk gezegd, en het heeft ook niet met OS gerelateerde zaken te maken.

Je topic staat eigenlijk in het verkeerde forum :)

Kun je zelf nog aanvullen wat je tot nu toe hebt gevonden op internet en met de search hier?

MV /topic /CSA :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 14:02
Ik heb niet op die preciese termen gezocht, voordat ik dit topic startte.
Ik zocht eerst op powerdvd+problemen met 16:9 en op dat soort gelijke termen. Echter krijg je helemaal niks omdat powerdvd voor de rest gewoon perfect funtioneert....

Ook heb ik gezocht op de termen breedbeeldbalken+breedbeeld. Je krijgt net zoals bij jou zoektermen(16:9+letterbox) verhaaltjes over breedbeeld. En hoe je die zooi kan omzetten en wat het precies is. Vervolgens nog een zoektoch gedaan naar: powerdvd+15,4+16:9. Toen kwam ik op het volgende uit: meuktracker: PowerDVD 5.0 build 1203 (jup van jullie :P) Maar ik beschik al reeds over versie 6. Ik moet even kijke dus of ik kan omschakelen naar 4:3 al denk ik het niet omdat de film zelf breedbeeld is?

Echter vraag ik mij nu het volgende af: bepaald mede de resolutie van t scherm of het op breedbeeld wordt afgespeeld? Want waarom heb ik anders ook al die balken op me laptop met 15,4 (breedbeeld scherm dus)

Echter is mijn situatie nou niet een veelvoorkomende situatie, dus gaf ik mijn zoektoch na wat ontmoedigende resultaten op en richtte ik mij tot dit forum...

[ Voor 6% gewijzigd door BlackHawkDesign op 29-04-2007 11:42 ]