Als dat zo is dan zit ik nu achter een niet werkende pc te surfen
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het werkt wel, maar het zou dan niet sneller kunnen gaan dan een win98 pc met 128MB ofzo...
weleens vaag gehoord, en laatst zou een verkopen in de winkel het ook...
Terwijl ik aan de andere kant ook iemand heb horen zeggen dat dat juist NIET zo is, en dat dat gelul zou zijn.. maar nu snap ik het dus niet meer
weleens vaag gehoord, en laatst zou een verkopen in de winkel het ook...
Terwijl ik aan de andere kant ook iemand heb horen zeggen dat dat juist NIET zo is, en dat dat gelul zou zijn.. maar nu snap ik het dus niet meer
Dat was met Windows 95 zo, maar niet met 98, althans volgens mij...
Ik moet het dus wel met zekerheid weten :}
Wil nie voor niks zoveel geld uit besteden, maar wat jij dus nu zegt dacht ik in eerste instantie ook ja :]
Wil nie voor niks zoveel geld uit besteden, maar wat jij dus nu zegt dacht ik in eerste instantie ook ja :]
Win98 draait hier perfect met 128, 256 en 384 Mb RAM, no problem dus
Maar merk je ook verschil tussen de verschillende ram hoeveelheden?
De een zegt helemaal geen verschil te merken tussen 128 en 256 mb, terwijl een ander vind dat hij duidelijk verschil merkte toen hij van 256 mb naar 384 mb ging.
Uiteindelijk hangt er vanaf wat je doet met de computer. Als je alleen op internet surft en freecell speelt, merk je weinig van een upgrade van 64=>128 mb. Als je veel photoshopt/3d paketten draait (en het liefst samen), merk je echt wel het verschil tussen 128/256/384 mb.
Uiteindelijk hangt er vanaf wat je doet met de computer. Als je alleen op internet surft en freecell speelt, merk je weinig van een upgrade van 64=>128 mb. Als je veel photoshopt/3d paketten draait (en het liefst samen), merk je echt wel het verschil tussen 128/256/384 mb.
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Verwijderd
ik heb er 256 in hangen, en draai win98se!
je merkt het vooral als je dus programma's gebruikt als photoshop enzo......
applicaties die wel wat geheugen kunnen gebruiken als je foto's bewerkt, of video's.
maar of windows zelf voor de standaard opties het goed gebruikt?? ik weet het niet
wat mij wel opvalt, hoe sneller de pc is tegenwoordig, hoe meer geheugen, hoe groter je swapfile wordt in windows! ik heb een oude p90 staan, swapfile 16mb ofzo, ik heb er hier regelmatig 1 van over de 100meg
je merkt het vooral als je dus programma's gebruikt als photoshop enzo......
applicaties die wel wat geheugen kunnen gebruiken als je foto's bewerkt, of video's.
maar of windows zelf voor de standaard opties het goed gebruikt?? ik weet het niet
wat mij wel opvalt, hoe sneller de pc is tegenwoordig, hoe meer geheugen, hoe groter je swapfile wordt in windows! ik heb een oude p90 staan, swapfile 16mb ofzo, ik heb er hier regelmatig 1 van over de 100meg
Verwijderd
Mijn swapfile is altijd over de 100 meg. Ik heb nl. al bij boot een memory load van 200
%+ .. gezellig .. NOT!
%+ .. gezellig .. NOT!
Hiero: 380MB op WinME
(1x256 ECC en 1x128 ECC)
Heerlijk gewoon ...
Heerlijk gewoon ...
/me van 128 > 256.. /me Geen ene reet beter volgens Norton Benchmark zelfs slechter, maar dat proggie spoort niet!
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Windows 98 gaat er zeker niet slechter door werken. De eerste 128 Mb werkt 100%. De andere helft gebruikt win98 niet optimaal. Hij gebruikt het dus wel!!!
Dit is wat ik heb begrepen.
Dit is wat ik heb begrepen.
Money for nothin' and your chicks for free
Verwijderd
dat hebben we op de zaak een keer getest.... 128mb is stukken sneller dan 64mb, 192mb is weer een stukje (niet echt heel veel) sneller dan 128mb, en meer dan 192mb was bijna niet te merken.... dit alles dus in win98.... zelfde test in win2000: 64mb is gewoon traag als stront, 128mb begon 't redelijk mee te werken, 192mb werkte lekker, en hoe meer memory, hoe sneller win2k liep.... win2k heeft er dus duidelijk meer aan dan win98 (logisch ook...)
Maar als ik nou bv. DVStudio in win98 draai, heeft het dan zin om die 128mb te vervangen voor 256? of is het beter om eerst win2000 te installeren?
Ja, duh.. Als je video's gaat bewerken is 256 MB wel handig he.. Ik merkte het ook wel toen ik van 128 naar 256 ging (Adobe Premiere)..
Het lijkt me dan toch niet echt handig om dat in Win2000 te doen, als die alleen maar meer gebruikt..
Het lijkt me dan toch niet echt handig om dat in Win2000 te doen, als die alleen maar meer gebruikt..
Nee maar ik bedoel, omdat win98 er niet mee om zou kunne gaan.. Maar tis me dus nu duidelijk :]
Pagina: 1