[Mac OS 10.4.9] VPN server voor "desktop" os?

Pagina: 1
Acties:

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:41
Ik draai hier de gewone desktop editie (dus niet de server editie) van mac os 10.4.9
Nu had ik graag toegang gehad tot m'n apple netwerk, dat achter een gewone modem/router (dlink Di604) hangt, vanop m'n werk (of ergens anders op het net) - via een windows computer

VPN lijkt me hiervoor het handigste, maar... blijkbaar bevat de server editie van os X standaard dergelijke software, maar aangezien ik de gewone versie heb... niet dus. :(

Noch tweakers, noch google kon me enige richting naar een vpn server voor mac aangeven... :?
Bestaat er een mogelijkheid om toch toegang tot het netwerk te krijgen, liefst via vpn?

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 15:01

WFG

Ik gebruik zelf OpenVPN. Een open source project, met windows/linux/mac versie. Thuis draait op mijn iMac, die achter een adsl/router/ap hangt, een (tcp)server. Ik heb voor het gemakt poort 443 gemapt naar mijn iMac. Zodoende kan ik vanaf vrijwel elke omgeving een verbinding maken naar mijn thuis netwerk.

Het instellen van e.e.a. vereist wel enige kennis van zaken maar als je het eenmaal werkend hebt werkt het ook goed en zeer veilig O+

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!