Tweedehands Mac Mini.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 14:05
Ik overweeg een tweedehands Mac Mini te kopen als downloadmachine en mediacenter. Ik ben op internet verscheidene aanbiedingen tegengekomen, maar vaak was er geen richtprijs aanwezig. Ook weet ik niet exact welke systeemeisen voldoen aan mijn eisen.

Een type dat ik op het oog had is de volgende:

- 1.33Ghz Power PC G4
- 512mb DDR SDRAM
- 40GB HDD
- 2x USB
- Fire Wire
- Combo drive (DVD R/CD RW )
- Nieuwe 85w Power adapter

Nou was mijn vraag bij deze Mini, of hier ook een Airport ingebouwd zit (zoals bij de huide Mac Mini en andere Mac's)

Als iemand anders nog tips heeft, hoor ik het graag.

edit. Het maximale wat ik uit wil geven is 300 euro voor een kale Mini (zonder TB en muis)

[ Voor 7% gewijzigd door Gabliboeba op 27-04-2007 16:17 . Reden: budget toegevoegd ]

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:58
Standaard zit er geen wifi op ;) Deze was destijds wel gewoon als optie te koop.
Heb zelf ook een mini G4 gehad met wif en bluetooth :)

Verwijderd

A-mac heeft een Mac Mini voor €449,-.

1,5 GHz
512mb RAM
60GB HD
Combo Drive
Airport Extreme + Bluetooth

Dat is dan wel iets boven budget, maar dan heb je wel een nieuwe . . ;)

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:29
ik heb per ongeluk een mac mini gekocht zonder airport. (vlgs de verkoper zat het er wel op)
Ik kreeg er wel twee airportkaartjes bij, en heb (na wat geld terug vd verkoper)
bij Machouse een adapterkaart (mezzanine) en antenne gekocht.
Het inzetten is niet zon probleem, maar dit 'grapje' kost wel 50,-.

mocht je dit overwegen: ik heb nog een airportkaart over.

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

• Gabliboeba
Die A-Mac aanbieding is interessant, maar ik vind het toch iets te veel geld. Vooral als je kijkt waar ik hem voor ga gebruiken (films kijken en downloaden)

Maar de Mini die ik in de OP noemde, wat zal dat ongeveer kosten?

Verwijderd

Gabliboeba schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:06:
Die A-Mac aanbieding is interessant, maar ik vind het toch iets te veel geld. Vooral als je kijkt waar ik hem voor ga gebruiken (films kijken en downloaden)

Maar de Mini die ik in de OP noemde, wat zal dat ongeveer kosten?
Als je er een kunt vinden, rond de €300,- ofzo. Voor €350,- heb je een 1.42ghz versie, kijk ook eens op www.tweedehandsmac.nl ;)

• Gabliboeba
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:34:
[...]

Als je er een kunt vinden, rond de €300,- ofzo. Voor €350,- heb je een 1.42ghz versie, kijk ook eens op www.tweedehandsmac.nl ;)
350 euro voor een 1.42ghz vind ik een redelijke prijs. Dat heb ik er in principe ook nog wel voor over.

Nog een vraagje: Stel, ik koop een 1.42ghz Mac Mini G4 en ik wil daar Frontrow op installeren, loopt dat een beetje?
Do of don't?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Hangt er vanaf wat je ermee wilt doen. De G4 is eigenlijk te langzaam voor Frontrow. HD content kun je eigenlijk wel vergeten, en Frontrow loopt ook niet echt lekker als hij AVI's moet previewen ofzo. Het menu is dan onwerkbaar traag. En je kunt geen Apple remote gebruiken, omdat de G4 mini nog geen IR sensor had.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:53
Gabliboeba schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:11:
[...]
350 euro voor een 1.42ghz vind ik een redelijke prijs. Dat heb ik er in principe ook nog wel voor over.
Vind ik niet. Een Core Solo van 1.5GHz is echt een klap sneller, en nog nieuw ook met afstandbediening, en dus maar 100 meer.

Een G4 is op zit zat om filmpjes te bekijken (ik gebruik een Celeron 633, alles behalve HD gaat prima), maar daar zou ik 300 echt als harde grens aan verbinden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Gabliboeba
Breepee schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:39:
[...]

Vind ik niet. Een Core Solo van 1.5GHz is echt een klap sneller, en nog nieuw ook met afstandbediening, en dus maar 100 meer.

Een G4 is op zit zat om filmpjes te bekijken (ik gebruik een Celeron 633, alles behalve HD gaat prima), maar daar zou ik 300 echt als harde grens aan verbinden.
Die grens van 300 euro vind ikzelf ook best belangrijk. Vooral gezien het feit dat ik ook al een MacBook heb. Ik ben niet van plan om bijna de helft van de kostprijs van mijn MacBook uit te geven voor een 2e PC.

Maar over dat HD content. Als ik de Mac Mini via DVI aansluit, en vervolgens een Prison Break .avi wil bekijken. Levert dat dan problemen op?

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02 02:01
Hangt van je resolutie van Prison Break af.

• Gabliboeba
De resolutie van mijn HD-ready TV is 1366x768

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:11

SeatRider

Hips don't lie

Ik gok HD, dus 1280x720 :)

Ik heb een mini met intel core duo 1.66ghz en die doet dat prima. Kostte tweedehands 500 euro, maar das ook iets boven je budget...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Gabliboeba
Als een Mac Mini G4 geen HDTV releases aankan (torrent, eztv), dan gaat het hoogstwaarschijnlijk over. Ik moet dus weten of een Mac Mini 1,42ghz G4 een HDTV release (Prison Break) aankan op een 1366x768 HD-ready tv.

• Brent

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Ik zie anders weinig positieve resultaten ertussen, en toen ik nog een iBook had met bijna dezelfde specs was HD niet bepaald een succes. divx gaat nog wel, maar H.264 trekt-ie niet op die resolutie. En Frontrow werkt ook niet bepaald prettig, meerdere seconden per film die in de preview getoond wordt is echt niet grappig... even snel bladeren is er niet bij, dat kost minuten.

• Brent
Wie zegt ook dat je Frontrow op een G4 moet gebruiken? Je moet natuurlijk iets als MPlayer pakken, die kan er nog wel wat uit persen op zo'n chip.

Verwijderd

Je kunt ook gewoon je MacBook aan je TV hangen, dat doe ik zelf ook. Werkt prima 8)

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 22:53
Apple TV niks voor je? Als je op je tv een HDMI of component video-aansluiting hebt kan ie erop. Ding kost 300 euro. Als je een beetje handig bent kun je er ook divx enz. op afspelen.

• dlmh
  • Laatst online: 07:23

dlmh

Lo-Fi

Dancing_Animal schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 09:37:
Apple TV niks voor je? Als je op je tv een HDMI of component video-aansluiting hebt kan ie erop. Ding kost 300 euro. Als je een beetje handig bent kun je er ook divx enz. op afspelen.
Maar nog geen .mkv (Matroska), waar ongeveer 99% van het HD-materiaal in wordt afgeleverd op nieuwsgroepen e.d. :)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 22:53
SerialThrillaZ schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 09:47:
[...]

Maar nog geen .mkv (Matroska), waar ongeveer 99% van het HD-materiaal in wordt afgeleverd op nieuwsgroepen e.d. :)
Maar als je OSX op de Apple TV knalt heb je dezelfde mogelijkheden als op de mini. Of dat ook .mkv is weet ik niet, maar qua afspeelmogelijkheden zit je dan gelijk, behalve dat je in de Apple TV geen dvd's kan stoppen (in een daarvoor bestemd gleufje).

Verwijderd

SerialThrillaZ schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 09:47:
[...]

Dat hebben ze al voor elkaar gekregen geloof ik :+

• Gabliboeba
Ik wil hem voornamelijk gebruiken om te downloaden. Om hiervoor de MacBook dag en nacht aan te laten staan lijkt mij niet echt een goed plan.
Zelf heb ik ook al aan de Apple TV gedacht, alleen weet ik niet of het in de toekomst mogelijk kan zijn om het apparaat te gebruiken om te downloaden.

edit. Dit las ik net:
Linux on the Apple TV
Obviously, any hardcore geeks are keen to see Linux on any new electronic device, and the geeks over at AwkwardTV are working on exactly that.

Whilst we?ve already seen Mac OS X on Apple TV, there would be some benefits to having Linux running. Most notably that Linux is free and might unlock features of the Apple TV for those without an OS X install to apply.

Some initial success has been made, but there is a fair way to go yet before installing Linux on the Apple TV becomes useful to anyone who isn?t doing it just for the fun of it. One to keep an eye on.
Maar wat ik niet snap is waarom de Apple TV wel in staat is om HD content af te spelen en de Mac Mini niet. Waar zit em dat in?

[ Voor 56% gewijzigd door Gabliboeba op 28-04-2007 10:39 ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:41

Hertog

Aut bibat, aut abeat

1) Tweedehands Macs zijn nogal hoog geprijsd. Alleen ouderwetse PowerMacs willen nog wel eens voor een redelijk bedrag te koop zijn, voor de rest ben je vrij snel meer dan 300 euro kwijt.

2) Bij die Intel Mac Mini voor 450 euro krijg je een snellere processor, een betere videokaart, en een afstandsbediening + ontvanger er bij (zelfs als je FrontRow op die PPC gaat hacken heb je nog steeds geen ontvanger erbij, vergeet dit niet). Tot slot zat er volgens mij geen digital audio out op de G4 Mini's, iets wat je wel wilt als je het in een home cinema set gaat gebruiken

3) Op dit moment nog investeren in een PPC Mac is niet zo slim, tenzij het om een klein bedrag gaat.

Mijn advies: geef die 100 euro meer uit en schaf die Intel Mac aan. Dan heb je alles wat je wilt, en nog garantie ook, terwijl je anders toch 300-350 euro investeert in verouderde spullen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Brent
Dancing_Animal schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 09:56:
[...]

Maar als je OSX op de Apple TV knalt heb je dezelfde mogelijkheden als op de mini. Of dat ook .mkv is weet ik niet, maar qua afspeelmogelijkheden zit je dan gelijk, behalve dat je in de Apple TV geen dvd's kan stoppen (in een daarvoor bestemd gleufje).
Maarja, die chip in de AppleTV kan iig helemaal geen HD-materiaal afspelen.

Verwijderd

Breepee schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:58:
[...]

Maarja, die chip in de AppleTV kan iig helemaal geen HD-materiaal afspelen.
Waar haal je die onzin nou weer vandaan? :)

• Gabliboeba
Maar stel, je hebt een Apple TV en zet daar Linux danwel OS X op. Heb je dan een apparaat dat je kan gebruiken om te downloaden en HD conent mee af te spelen? (dus via de HDD)
En hack waarmee je een externe harde schijf aan kan sluiten komt vast nog wel.

Verwijderd

Gabliboeba schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:13:(..) En hack waarmee je een externe harde schijf aan kan sluiten komt vast nog wel.
Ook die is er al :+

• Brent
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:06:
[...]

Waar haal je die onzin nou weer vandaan? :)
Euuhhhhh, 't is een 1GHz chippie? Kan het prima streamen, maar zeer zeker niet afspelen.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Breepee schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 12:01:
[...]

Euuhhhhh, 't is een 1GHz chippie? Kan het prima streamen, maar zeer zeker niet afspelen.
er zit een ULV Dothan in. Het rekenwerk voor de output wordt toch echt gewoon op de AppleTV gedaan, dus ik ben erg benieuwd hoe je je uitspraak hard wilt maken :)

Launching containers into space

• Brent
Whieee schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:14:
[...]

er zit een ULV Dothan in. Het rekenwerk voor de output wordt toch echt gewoon op de AppleTV gedaan, dus ik ben erg benieuwd hoe je je uitspraak hard wilt maken :)
AFAIK kan het ding dan 720p aan in MPEG4, dus geen H.264 en/of hogere reso's. Dus ja, echt HD zou ik het niet willen noemen. Als je daar dan toch in geinteresseerd bent, kijk dan naar een systeem dat zware codecs aankan op hoge reso's.

In ieder geval, de MacMini met Core Solo gaat je AppleTV opvreten.

Ik zou zeggen, laat HD lekker voor wat het is (niks mis mee, ik ben er niet gelukkiger door geworden ;)) en haal de goedkoopste oplossing, een MacMini G4 of idd een AppleTV als je wilt 'hacken' en geen DVD's hoeft af te spelen, of gewoon een oude Celeron van een GHz tweedehands voor ~50 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Brent op 28-04-2007 13:45 ]

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

De AppleTV heeft een hardware decoder voor het weergeven van 720p materiaal. En de interface draait er ook prima op. De G4 Mac Mini heeft een Radeon 9200 met 32 MB wat te weinig VRAM is en ook geen hulp biedt bij het decoderen van video. Dat is het verschil. Een G4 Mac Mini als media center werkt alleen met TV resolutie filmpjes in DiVX formaat, en dan ook nog houtje touwtje navigeren via de Finder. Als dat is wat je wil, koop dan een Mac Mini G4. Anders zou ik het afraden.

edit:
typo

• Brent
DiGiSTORM_ schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:29:
De AppleTV heeft een hardware decoder voor het weergeven van 720p materiaal.
Volgens mij heeft ie geen extra chips aan boord, en dan nog: zo'n decoder gaat over een codec, niet over een resolutie. Je kunt gewoon op de Apple site vinden dat de betere codecs niet ondersteund worden, alleen de inmiddels oudere MPEG4 welke in de iTunes shop wordt gebruikt.
En de interface draait er ook prima op. De G4 Mac Mini heeft een Radeon 7200 met 32 MB wat te weinig VRAM is en ook geen hulp biedt bij het decoderen van video.
Het was een Radeon 9200 of 9600, en 32MB is zat geheugen om een filmpje weer te geven.
Dat is het verschil. Een G4 Mac Mini als media center werkt alleen met TV resolutie filmpjes in DiVX formaat, en dan ook nog houtje touwtje navigeren via de Finder. Als dat is wat je wil, koop dan een Mac Mini G4. Anders zou ik het afraden.
Ik zou er sowieso een Linux op keilen, welke FrontRow achtige dingen kunnen doen, maar een filmpje aanklikken in de Finder (en uiteraard met MPlayer bekijken) is toch niet zo houtje touwtje? En zoals je kunt lezen kan die G4 nog wel effe meer aan dan Divx (wie gebruikt dat nu nog trouwens, Xvid FTW) op 'TV-resoluties' (PAL is mooi zat hoor).

Stop de FUD dus aub :)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@Breepee:

in de Mini G4 zat een Radeon 9200 met 32MB (1.25 en 1.42GHz versie) of 64MB (1.33 en 1.5GHz versie). In de AppleTV zit geen extra chip, maar een deel van het werk wordt geoffload naar de GPU.

Launching containers into space

• Gabliboeba
Ik denk, gezien de reacties, dat ik toch maar voor een intel Mac Mini moet gaan. Het feit dat je frontrow hebt, een veel betere processor is mij die meerprijs wel waard.
Ik zal ook nog eens even kijken wat de mogelijkheden zijn om zo'n ding mee te laten nemen uit de USA. Met de huidige dollarkoers is dat erg interessant. Ht instapmodel (de 1,66 Core Duo) kost omgerekend maar 440 euro.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:09
Hou er rekening mee dat daar nog Amerikaanse btw (verschilt per staat) bij komt en als je pech hebt moet je bij de douane ook nog dokken.

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Breepee schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:02:
[...]

Volgens mij heeft ie geen extra chips aan boord, en dan nog: zo'n decoder gaat over een codec, niet over een resolutie. Je kunt gewoon op de Apple site vinden dat de betere codecs niet ondersteund worden, alleen de inmiddels oudere MPEG4 welke in de iTunes shop wordt gebruikt.

[...]

Stop de FUD dus aub :)
van de apple website:
Ondersteunde videostructuren
H.264 en beveiligd H.264 (van iTunes Store): tot 5 Mbps, Progressive Main Profile (CAVLC) met AAC-LC-audio tot 160 Kbps (maximumresolutie: 1280 x 720 bij 24 beelden per sec., 960 x 540 bij 30 beelden per sec.)
Stop de FUD dus aub :) Verder is met je muis klooien op de bank toch niet echt "mediacenter-achtig", en ik begin me af te vragen of je werkelijk wel eens met een dergelijk systeem (veel) films hebt geprobeerd te kijken, dan praat je denk ik wel anders. Linux, leuk, maar noem je dat gebruiksgemak voor een mediacenter??

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op zondag 29 april 2007 @ 04:39:Linux, leuk, maar noem je dat gebruiksgemak voor een mediacenter??
Dat is inderdaad het sterke punt van de AppleTV, het gebruiksgemak. Heb hem vrijdag bij A-Mac gezien, en het werkt toch wel héél erg relaxed. Het ding is natuurlijk nog wat beperkt wat codecs betreft, maar het zal niet lang duren voor er een simpele oplossing (simpel als: door iedere jan l*l uit te voeren) is om alles te kunnen afspelen.

• Brent
Merk de 'van Itunes Store' en de 5mbps op. Zulke HD-DVD's ga je niet vinden, en daar had ik het over ;)
Verder is met je muis klooien op de bank toch niet echt "mediacenter-achtig",
Wie heeft het over een muis? Overigens kun je in Linux als je dat wilt je tienknoppige muis remappen naar wat je wilt, zodat je er meer aan hebt dan aan een ab.
en ik begin me af te vragen of je werkelijk wel eens met een dergelijk systeem (veel) films hebt geprobeerd te kijken, dan praat je denk ik wel anders.
Ik vind juist voor veel films (100+) Frontrow erg onhandig. Moet je met mappen gaan zitten pielen, heb ik geen zin in. 'k Heb hier een MacBook, voor zo af en toe prima (interface is wel gemakkelijk te bedienen), maar het zware werk niet hoor.
Linux, leuk, maar noem je dat gebruiksgemak voor een mediacenter??
Ik krijg het idee dat jij nog niet aan het zware werk bent toegekomen ;) Linux MCE is de enige goed schaalbare en zeer bruikbare oplossingen die ik ken. Windows MCE en Frontrow zijn haast een grapje in vergelijking met wat Linux MCE allemaal kan en hoe makkelijk het te bedienen is (of je nu een ab, muis, of tobo wilt gebruiken). MythTV op een andere distro is ook heel netjes, en anders is er nog Geexbox, welke zoiets is als Frontrow, maar ultramakkelijk op te zetten (CD in je la en klaar).

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Even om op deze vraag terug te komen: Het is helaas niet mogelijk om op een 1.33Ghz Mac Mini G4 .mkv (x264) video in 720p af te spelen. Ik heb er zelf een en heb het geprobeerd met allerlei verschillende software. VLC is zowiezo veel te traag (1 frame / 5 seconden ofzo :) ) en Mplayer trekt het ook niet, al weet die er wel een frame of 10 per seconde uit te persen. Maar nog steeds een zwaar schokkend beeld. Ik kan me niet voorstellen dat een 1.42Ghz dit wel gaat trekken want die is minder dan 10% sneller. En mijn mini is ook al voorzien van de maximum 1GB ram.

HD content in DivX gaat soms wel maar nooit lekker soepel. Bovendien is de meeste content in x264 (en dat is ook de content die je wil hebben want x264 geeft een mooier beeld bij dezelfde bitrate)

Als je dus HD content af wil spelen, neem vooral geen G4 maar gewoon een intel. Een G4 is een fijne machine als download bak en wat websurfen enzo, en gewone divxjes kijken, maar HD is gewoon te hoog gegrepen.

• Brent
De Core Solo dus ;) Voor 450 niet slecht voor wat je ervoor krijgt, hoewel je, als niet niet er se OSX hoeft te draaien, beter spul bij bijv. Dell kunt krijgen voor die prijs. Aan de andere kant, HD :O Leuk speeltje, maar je zou ook zonder kunnen en dan toch voor 300 die G4 kunnen halen.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:10

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Breepee schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:09:
De Core Solo dus ;) Voor 450 niet slecht voor wat je ervoor krijgt, hoewel je, als niet niet er se OSX hoeft te draaien, beter spul bij bijv. Dell kunt krijgen voor die prijs. Aan de andere kant, HD :O Leuk speeltje, maar je zou ook zonder kunnen en dan toch voor 300 die G4 kunnen halen.
Het ding moet ook als media centre door het leven en dan ga je HD afzeiken? Zeker nooit HD gezien.

Advies: Als je HD wilt kunnen afspelen dan moet je op zijn minst voor de 1.6 ghz core duo gaan, dus een Intel mini. Des noods zou ik een 2e hands pc met een core duo zien te ritselen, maar een G4 zou ik zeker niet meer doen. Zonde van het geld.

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Q schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:08:
[...]

Zeker nooit HD gezien.
Hij is nog nooit aan het zware werk toegekomen :P

• Brent
Q schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:08:
[...]

Het ding moet ook als media centre door het leven en dan ga je HD afzeiken? Zeker nooit HD gezien.
De TS zegt dat 'ie 300 de max vind, ik probeer mee te denken ipv puntjes te scoren. Moet je misschien ook eens proberen ?
DiGiSTORM_ schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:47:Hij is nog nooit aan het zware werk toegekomen :P
Idem dito. Wil je puntjes scoren of de TS helpen?
En ja, ik heb HD spul hier, en net spul ook, maar ik kan niet zeggen dat ik er gelukkiger van ben geworden. Ik vind het net iets als SACD, als je op gaat letten en op sommige punten is het beter, maar daar kan ik de meerprijs voorlopig nog niet voor rechtvaardigen. In plaats van blind het best, het snelste en het duurste aan te raden, probeer ik mee te denken en niet met elke hype mee te waaien.

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Doe nou maar niet zo bijdehand! De TS heeft zelf aangegeven dat het overgaat als hij geen HD content kan kijken op de G4 Mini. Als jij geen verbetering ziet in HD is dat jouw mening (die lang niet iedereen deelt), en reken er maar op dat iemand die speciaal HD content download dat doet omdat hij de verbetering de moeite waard vindt. Dus kap maar snel ff met dat puntjes scoren want je hebt tot nu toe weinig nuttigs toegevoegd voor de TS en hooguit voor verwarring gezorgd.

[ Voor 3% gewijzigd door Digistorm op 01-05-2007 00:04 ]

• Brent
DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 00:02:
Doe nou maar niet zo bijdehand!
Ik wil je vriendelijk doch dringend verzoeken je eigen onhebbelijkheden niet meer op mij te projecteren. Jij bent bijdehand bezig en probeert ondertussen niet eens constructief bij te dragen.
De TS heeft zelf aangegeven dat het overgaat als hij geen HD content kan kijken op de G4 Mini. Als jij geen verbetering ziet in HD is dat jouw mening (die lang niet iedereen deelt),
Ik wil simpelweg voorkomen dat de TS misschien geld uitgeeft voor een overhypt iets waar hij misschien ook onder zou kunnen.
en reken er maar op dat iemand die speciaal HD content download dat doet omdat hij de verbetering de moeite waard vindt.
En nu juist voor die mensen die wel HD willen probeer ik duidelijk te maken dat die AppleTV voor HD mateiaal zoals op HDDVD's dus niet gaat werken, dat je dan toch zeker die Core Solo moet nemen of, als je onder de 300 euro wil blijven, moet kijken naar een niet-Apple oplossing.
Dus kap maar snel ff met dat puntjes scoren want je hebt tot nu toe weinig nuttigs toegevoegd voor de TS en hooguit voor verwarring gezorgd.
Ik kan me voorstellen dat je als blinde Apple-fanboy overdonderd bent door mijn bescheiden hoeveelheid kennis, maar echt, er zijn ook mensen die niet simpelweg het nieuwste van Apple aanraden, maar zelf nadenken over een goede oplossing. Merk op dat je me nog nergens inhoudelijk hebt kunnen ontkrachten...

Zoals je overigens ziet, gaat dit draadje door jou toedoen nu al een tijdje helemaal niet meer over het probleem van de TS, dus of je even ontopic (of weg) wil gaan. Danku.

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Het wil nog niet zeggen dat, als je waarheden verkondigt, je iets constructiefs bijdraagt aan dit forum. Kijk eerst maar eens naar jezelf. Ik heb de TS ook geen nieuwe Apple aangeraden, ik corrigeer jou slechts omdat je kennis inderdaad hier en daar wat bescheiden is. Je bent blijkbaar nogal met jezelf ingenomen want je schijnt het niet te willen zien. Maar we hoeven die discussie hier niet te voeren, en aangezien jij zelf met dingen als Apple-fanboy smijt, lijkt het me ook niet nodig om die discussie te voeren.

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-01 11:00

RD

focus

Hmm mensen laten wij deze jongen helpen in plaats van elkaar weer af te zeiken. Dit helpt de discussie niet echt. Dit komt ook te vaak voor naar mijn mening.
Betreft de mini, ik zou net even wat extra uitgeven voor het intelplatform, dan maar de 1,5Ghz. Volgens mij kan je daar, als de prijzen gaan zakken, nog een dual core in doen, maar dat weet ik niet zeker met de core solo. De GMA is ook weer wat krachtiger dan de ATI en dan heb je ook nog de keuze om HD te doen, mocht je dat toch willen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Breepee schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 06:36:
[...]

Ik wil simpelweg voorkomen dat de TS misschien geld uitgeeft voor een overhypt iets waar hij misschien ook onder zou kunnen.
De TS geeft aan z'n filmpjes te willen downloaden. Op usenet (maar ook op torrents) is genoeg materiaal in HD kwaliteit te vinden, het is niet erg cool om door een foute beslissing die content niet af te kunnen spelen.

🌞🍃

• Brent
Datafeest schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 08:31:
[...]

De TS geeft aan z'n filmpjes te willen downloaden. Op usenet (maar ook op torrents) is genoeg materiaal in HD kwaliteit te vinden, het is niet erg cool om door een foute beslissing die content niet af te kunnen spelen.
Daarom probeer ik die informatie te geven zodat hij kan kiezen wat hij het belangrijkste vind. Ik ga natuurlijk geen beslissingen voor hem maken :z

Digistorm, je kunt gewoon niet stoppen, he? :X

[ Voor 29% gewijzigd door Brent op 01-05-2007 11:00 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gabliboeba schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:11:
Mac Mini G4 en ik wil daar Frontrow op installeren, loopt dat een beetje?
Als het daar op hangt: Frontrow loop niet op G4 mini's. Frontrow heeft corevideo nodig, en dat zit nou net niet in een mini.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 00:02:
Doe nou maar niet zo bijdehand!
Modbreak:OK, zo is het wel weer genoeg. Kunnen de kinders elkaars haren weer loslaten en stoppen met elkaar aanvallen? Respecteer elkaars mening en reageer inhoudelijk met argumenten.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Q

Q

Ik heb het topic nog eens doorgenomen. De TS kan met zijn wensen het volgende doen:

Goedkoopste:
1. Een G4 mini kopen en dan de content afspelen via de al in bezit zijnde macbook of genoegen nemen met geen HD afspelen.

Waarschijnlijk meer praktisch:
2. Een intel mini kopen, dus fors bijsparen en de content via de mini afspelen.

Het zou leuk zijn als de TS zou laten weten wat de keuze uiteindelijk geworden is.

• Gabliboeba
Bedankt voor alle tips. Ik heb de keuze al gemaakt. Sterker nog, er staat hier al een Mac Mini.
400 euro voor een Core Solo 1,50ghz zonder remote :P

HD content afspelen gaat vooralsnog goed. Heb bijna alles eraf gegooid. Enige programma's die erop staan zijn Safari, VLC, Mplayer en Transmission. Werkt vooralsnog perfect.

• RD

RD

focus

zo .. leuke prijs, tweede hansje...?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ach, die remote zit al bij je macbook, kwestie van ook pairen met je mini en klaar ben je.
Anders kun je evt. een pda gebruiken met IR als je die hebt.

Ik heb de mijne voor de gein eens de commands van mn apple remote geleerd, en het werkt vrij aardig.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Gabliboeba
Het is een tweedehandsje. Ongeveer een half jaartje gebruikt door de oude eigenaar.
En die remote had ik toch niet nodig, heb er inderdaad al een bij m'n MacBook.

Ik ben er zeer tevreden mee. :)

• RD

RD

focus

Waar heb jij deze tweehandsje vandaan? Marktplaats of anders.. voor een dergelijk bedrag wil ik ook nog wel een mini overnemen. Dan wordt het in ieder geval een optie.. :P

• Gabliboeba
Helaas. Krantenadvertentie in een lokaal blad hier uit de buurt.

• Q

Q

De lol is waarschijnlijk dat je voor weinig geld ook nog even de CPU kunt vervangen voor een core duo exemplaar, mocht het ooit nodig worden. Lijkt mij een prima keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door Q op 02-05-2007 01:07 ]

Verwijderd

burne schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:46:
[...]

Als het daar op hangt: Frontrow loop niet op G4 mini's. Frontrow heeft corevideo nodig, en dat zit nou net niet in een mini.
Hier draait frontrow toch redelijk soepel op een iBook 1Ghz G4. Dmv een hack weliswaar maar toch..

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Gebruik jij het ook om video te kijken? Muziek en foto's liep op mijn iBook ook wel aardig, maar het video menu, waar hij de video gaat previewen dat reageerde super traag. Als je dan uiteindelijk bij de goede video gekomen was speelde die wel goed af, maar het menu was niet vooruit te branden. Dit gaat dan over DivX / Xvid video's.

Verwijderd

Gabliboeba schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:52:
Bedankt voor alle tips. Ik heb de keuze al gemaakt. Sterker nog, er staat hier al een Mac Mini.
400 euro voor een Core Solo 1,50ghz zonder remote :P

HD content afspelen gaat vooralsnog goed. Heb bijna alles eraf gegooid. Enige programma's die erop staan zijn Safari, VLC, Mplayer en Transmission. Werkt vooralsnog perfect.
Wat voor HD content is dat en met welke player? mkv, x264, 720p,1080i,vlc of mplayer etc etc?

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:10
* stevenP meldt zich

Ik heb hier een Mac Mini G4 1.42, 512MBram, BT+FW, 80gb HDD. Compleet standaard dus en ik kijk ook regelmatig (gedownloade) films. PrisonB gaat goed, maar de HDversie doe ik nooit, gewoon de '350mb' variant. In de naam van die files staat wel "HDTV.XVID", maar het is vervolgens avi.. En 350mb voor ongeveer 45minuten film, beetje weinig voor HDTV toch?

Verder kunnen dvdrips prima, dvds gaan ook goed maar HDTV heb ik te weinig ervaring mee moet ik toegeven. Ik zou zelf wel eigenlijk iets meer geld uitgeven en voor een Intel gaan, heb je echt heel veel meer aan!

Verder heb ik ook al eens MediaCentral geprobeerd, een soort third-party FrontRow. Het gaat echt te sloom op deze mac om het soepel te laten lopen, op een intel zal het prima gaan.

Advies: ga voor een intel!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Pagina: 1