Ik heb laatst een mATX en een passief gekoelde videokaart gewonnen.
Nu leek het me leuk hier een HTPC van te maken die ik ook als 24h download server kan gebruiken.
Ik wil met deze pc films op TV kijken en downloaden. Hij komt dus in een TV kast met open achterkant te staan en wordt via de s-video aangesloten op de SCART aansluiting van mijn CRT TV.
Om het geheel compleet te maken had ik het volgende lijstje in gedachten
Ik had al gekeken in de BBG van maart 2007, maar die vind ik toch te duur en ik heb geen 1080i plasma van 47" maar een gewone 26" WS CRT TV.
Ook heb ik wat reviews van HTCP kasten gelezen. Toch zit ik nog met wat vragen. Vooral mensen die al een HTPC hebben zouden me kunnen helpen.
Is een HTPC uberhaupt wel te gebruiken op een CRT?
Is dit een energie zuinig systeem waar ik 24h op kan downloaden?
Heeft het nut een E4400 op 10x266 te laten draaien of is dit niet nodig?
Is een Celeron 347 voldoende of is een Celeron 4xx die binnenkort uitkomt veel zuiniger/sneller?
Kan ik zo'n processor passief koelen met een Ninja icm de 120mm fan(s) van de NSK2400?
Als ik de cpu toch actief koel verstoort een Thermaltake Blue Orb II de airflow niet?
Is een systeem nog een beetje te besturen via de lage resolutie van een TV?
Nu leek het me leuk hier een HTPC van te maken die ik ook als 24h download server kan gebruiken.
Ik wil met deze pc films op TV kijken en downloaden. Hij komt dus in een TV kast met open achterkant te staan en wordt via de s-video aangesloten op de SCART aansluiting van mijn CRT TV.
Om het geheel compleet te maken had ik het volgende lijstje in gedachten
- Gigabyte GA-945GZM-S2 (reeds in bezit)
- Gigabyte X1300Pro Silent (reeds in bezit)
- Celeron 347, E4400 of Celeron 4xx ? Is E4400 overkill voor HTPC? Wat is zuiniger per 24h?
- 2x512Mb PC4300, €40
- Thermaltake Blue Orb II of Scythe Ninja? Zou een Ninja passief gebruikt kunnen worden?
- Antec NSK2400, €80
- Samsung Spinpoint of Seagate 7200.10 320gb SATA? €70. Is er echt verschil in snelheid en geluidsproductie?
- Samsung DVD-brander SATA, €28
- Hauppauge WinTV PVR-150MCE, €50
- MS Media Center Remote & Receiver , €21
- Wireless keyboard met trackbal ofzo?
Ik had al gekeken in de BBG van maart 2007, maar die vind ik toch te duur en ik heb geen 1080i plasma van 47" maar een gewone 26" WS CRT TV.
Ook heb ik wat reviews van HTCP kasten gelezen. Toch zit ik nog met wat vragen. Vooral mensen die al een HTPC hebben zouden me kunnen helpen.
Is een HTPC uberhaupt wel te gebruiken op een CRT?
Is dit een energie zuinig systeem waar ik 24h op kan downloaden?
Heeft het nut een E4400 op 10x266 te laten draaien of is dit niet nodig?
Is een Celeron 347 voldoende of is een Celeron 4xx die binnenkort uitkomt veel zuiniger/sneller?
Kan ik zo'n processor passief koelen met een Ninja icm de 120mm fan(s) van de NSK2400?
Als ik de cpu toch actief koel verstoort een Thermaltake Blue Orb II de airflow niet?
Is een systeem nog een beetje te besturen via de lage resolutie van een TV?