Toon posts:

[JS] Textarea editor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer,

Ik zou graag een zogenaamd Rich textarea willen maken, of eigenlijk alleen de eerste drie knoppen (Vet gedrukt, cursief en onderstreept) voor een textarea.

Ik kan alleen nergen vinden hoe ik dit zelf maak, de meeste scripts zijn veel te uitgebreid, ik hoef eigenlijk alleen deze 3 knoppen. Ik kan ze daarna met PHP zelf wel in de database gooien.

Dus, zodra ik op de B druk, wil ik graag dat er net zulke tags verschijnen als hier op het forum in een textarea.

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
Volgens mij is het aanvragen van scripts niet echt de bedoeling. Als je uitgebreide scripts tegenkomt op internet kan je die toch ook strippen tot datgene wat je nodig hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn javascript kennis is niet al te groot...en ik vraag niet echt naar een kant en klaar script...maar ik zou graag willen weten hoe ik output naar een textarea geef als ik op een knop druk.

• Foutlook
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:49:
en ik vraag niet echt naar een kant en klaar script...
en
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:49:
maar ik zou graag willen weten hoe ik output naar een textarea geef als ik op een knop druk.
Eh, nou aangezien je geen kant en klaar script wil hebben... Bouw een javascript functie die de tekst in de textarea bold, cursief of onderstreept maakt :) suc6. Doorloop (indien nodig) hiervoor eerst enkele tutorials javascript zodat je de basis onder de knie hebt, en bovenstaand scriptje zelf kan maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Foutlook op 27-04-2007 15:55 . Reden: spelfoutje ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De oplossing voila: TinyMCE Javascript Content Editor by Moxiecode Systems AB

Je hebt meerder varianten met meer of minder functionaliteit. Je kunt zelf instellen welke knoppen je wilt. Het werkt echter niet helemaal zoals je wilt, er wordt geen BBcode gegenereerd maar direct html nadat het is gepost. Maar waarschijnlijk heb je dit ook niet echt nodig, anders moet je zoeken naar BBcode editor.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die is wel erg overkill voor 3 knopjes. Deze is wat meer "light": http://themaninblue.com/experiment/widgEditor/
Pagina: 1