Media encoder sluit zomaar af

Pagina: 1
Acties:

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Goedemiddag,

Ik heb een probleem met windows media encoder: ik wilde voor mijn mda wat video filmpjes converteren. Ik deed dat vroeger altijd met media encoder omdat je dat specifiek voor pda's kunt converteren. Nu wilde ik nu dus weer wat filmpjes converteren maar iedere keer sluit hij af voordat hij normaal zou starten met converteren???

Ik kan dus het bestand selecteren; het doel aangeven etc, maar als ik dan Start converting klik, sluit hij af???

Voor de duidelijkheid; het het programma al verwijderd en opnieuw gedownload etc. maar niets helpt. Is er een bug waar ik niet niets van weet??

ALs iemand een beter programma weet vind ik dat ook fijn om te weten; ik wil gewoon graag mijn filmpjes kijken op mijn telefoon.

Alvast bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik haal even de overdreven ??? uit de topictitel. Ten eerste omdat het geen vraag is, maar vooral omdat zoveel vraagtekens plaatsen gewoon overdreven schreeuwerig is ;)

Ik mis te veel informatie om te kunnen helpen; welke versie van de Windows media encoder, welke Windows ueberhaupt, met welke codecs gaat het fout, gaat het met alle codecs fout, komen er foutmeldingen in je event log? En bijv. [google=windows media encoder crashes] geeft al wat tips, had je daar wat aan? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
F_J_K schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:10:
offtopic:
Ik haal even de overdreven ??? uit de topictitel. Ten eerste omdat het geen vraag is, maar vooral omdat zoveel vraagtekens plaatsen gewoon overdreven schreeuwerig is ;)

Ik mis te veel informatie om te kunnen helpen; welke versie van de Windows media encoder, welke Windows ueberhaupt, met welke codecs gaat het fout, gaat het met alle codecs fout, komen er foutmeldingen in je event log? En bijv. [google=windows media encoder crashes] geeft al wat tips, had je daar wat aan? :)
Mijn excuses voor mijn late reactie, kon niet inloggen thuis...

Dank je voor het corrigeren. (Zou je ook de woordvolgorde willen aanpassen zodat er een correcte Nederlandse zin komt te staan?)

Wat betreft jouw vraag: Ik gebruik de laatste versie van Media Encoder (9, dacht ik) icm Windows XP. Ik heb de link bekeken maar zag niets wat lijkt op mijn geval. Codecs zegt mij niet zoveel. Ik heb het met meerdere filmpjes geprobeerd maar hij blijft afsluiten. Normaal krijg je eerst een foutmelding (die je prima kan googlen) en los ik het wel weer op. In dit geval echter krijg ik geen foutmelding maar stopt hij er gewoon mee?

Normaal kan ik dit soort problemen wel filteren en oplossen, echter in dit geval kan ik niet verklaren waarom hij ineens afsluit.

Vanavond zal ik eens kijken of ik nog meer informatie kan achterhalen.

Alvast bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hmm verrek. Dat Yoda-speak was me niet opgevallen :D

Je kan met een programma als http://www.headbands.com/gspot/ kijken welke codecs (http://nl.wikipedia.org/wiki/Codec) gebruikt worden. Afhankelijk van het gebruikte codec wil je het desbetreffende codec downloaden & (her)installeren. Als het steeds een andere is, zou ik het niet weten... (Maar probeer dan eens een andere encoder/editor).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)