Toon posts:

nieuwe pc start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuwe pc gekocht en alle onderdelen aangesloten alleen wil hij niet opstarten.

Ik heb een Gigabye Ga 965P-DS3 moederboord met een pentium e6600 processor.

Wat er gebeurd is dat de casefan wel gaat draaien terwijl er ook een harde piep is. Het is een scherpe piep die 3 sekonden aanhoudt en dan stop hij en gaat de casefan weer uit. Wat je ziet is dat zodra het piepje stopt dat de fan van m'n cpu eventje een tikje draait (echt miniem) maar daarmee geeft hij wel aan dat er een heel klein stroompje loopt. Ditzelfde gebeurd ook bij mijn videokaart.

Zodra de casefan uit is, gebeurd er 2 sekonde niks en dan wil de computer zichzelf weer opstarten en begint het hele proces weer.

Ik heb alle kabels nagekeken en alles staat goed aangesloten (naar mijn weten) Verder heb ik alle rand apparatuur eruit gehaald. Alleen de ram en videokaart zitten erin.

Weet iemand hier iets van, want ik kom er niet uit!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

zoek eens voor de gein op google naar de bekende pieptonen, vooralsnog lijkt het op de videokaart en/of geheugen. ik gok geheugen

[ Voor 7% gewijzigd door SYQ op 27-04-2007 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
SYQ schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:29:
zoek eens voor de gein op google naar de bekende pieptonen, vooralsnog lijkt het op de videokaart en/of geheugen. ik gok geheugen
Dat het ik gedaan. De troubleshoot van m'n mobo bekeken en daar komen de tonen niet overeen. Voor m'n geheugen heb ik pc6400 800mhz van kingston. Dus dat moet opzich goed zijn. En als videokaart een geforce 8800 gtx.

Is er een speciale manier om die aan te sluiten? Gewoon inprikken en er een externe voeding bij doen en klaar lijkt me?

Verwijderd

Heb je wel beide powerconnectoren aangesloten op het moederbord? Die grote en de kleine. Ik hoor nog wel eens dat mensen die kleine vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:45:
Heb je wel beide powerconnectoren aangesloten op het moederbord? Die grote en de kleine. Ik hoor nog wel eens dat mensen die kleine vergeten.
ook die zijn aagesloten. Indd zo'n grote plug en dan nog eentje met blokje die opgedeeld is in 4 kleinere blokjes.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
en de pwrconnector naar je videokaart? (eventueel)

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:32

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

die kan je haast niet vergeten want er moeten er 2 in een 8800 GTX ^^

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Topicstarter
elmertje schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:58:
en de pwrconnector naar je videokaart? (eventueel)
die zit nu goed aangesloten.
Verder krijg ik nu geen piep meer. De case fan begint te draaien, maar de cpu fan niet. Alleen als de casefan weer uitgaat, omdat de pc zichzelf uit doet, krijgt de cpu fan weer een stroomstootje waardoor en even een heel klein stukje draait.

het lijkt me dat de 450w voeding van de sonata II voldoende is voor dit systeem?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 15:15 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

CPU goed gemonteerd en/of koeler?..afstandsbusjes gebruikt...weet je zeker dat je nergens sluiting maakt?

[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 27-04-2007 15:31 ]

Tubes....It's what make music music!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Te weinig volt op je geheugen?

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

Kortsluiting met je kast?

Probeer het geheel is "droog" te draaien.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
heb even de standaard koeler er weer opgezet, en die geeft precies hetzelfde. Niet draaien, en net als het systeem uitvalt een klein tikje.

Droog draaien: heb het geprobeerd met alleen videokaart en ram. Voor de rest niks aagesloten, en ik krijg precies hetzelfde...

Verwijderd

Topicstarter
bassie_ schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:40:
Te weinig volt op je geheugen?
hoe check ik of er te weinig volt is op mijn geheugen?

Verwijderd

mocht je meerdere geheugenbankjes hebben, probeer ze is één voor één.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
haal er eens de videokaart af: zelfde beep?
zoja, haal er ook mem af: zelfde beep?
enz.

normaal gezien moet een moederbord (zonder iets op) al een code geven (bv geen cpu)

als ik het juist heb, heeft jouw geheugen 2V nodig en staat het bios standaard op 1,8V, dit zou dus wel eens het probleem kunnen zijn, heb je geen "gewoon" geheugenlatje bij de hand?

in de veronderstelling dat je een Award bios hebt:
http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm
als de beep stopt als de pc weer uitvalt, denk ik je de "Memory error" hebt

[ Voor 53% gewijzigd door catfish op 27-04-2007 16:07 ]

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:50:
heb even de standaard koeler er weer opgezet, en die geeft precies hetzelfde. Niet draaien, en net als het systeem uitvalt een klein tikje.

Droog draaien: heb het geprobeerd met alleen videokaart en ram. Voor de rest niks aagesloten, en ik krijg precies hetzelfde...
Hmm kan je is andere voeding/vid kaart (desnoods pci kaartje :P ) proberen.

En weet je zeker dat je alle benodigde kebels ook op het mobo heb gezet?

Wat gebeurd er als je vid kaart eruit haalt en dus allen met mobo/mem/voeding hem aanzet?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Misschien heb je het geheugen niet stevig genoeg aangedrukt?

Verwijderd

Topicstarter
als ik alleen de voeding/mem/mobo aanzet krijg ik nog steeds hetzelfde probleem. Ook heb ik het geprobeerd met 1 reepje mem ip[v 2, en dan allebei getest.

ben er al achter dat ded piep was van de videokaart. Zodra die niet goed aangesloten zit krijg je die piep. Nu dat de videokaart normaal is aangesloten krijg ik geen piep meer, maar blijft het wel nog steeds rebooten.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 16:26 ]

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-05 15:25
Ik had ongeveer hetzelfde probleem met een Sonata2, DS3P, E6600, Kingston PC5300 etc. Gekocht en geassembleerd bij Azerty.
Computer startte niet op, fans ging eventjes spinnen en daarna ging de comp uit en startte weer opnieuw op (met CPU-fan precies hetzelfde als bij jou, een klein tikje bij het uitgaan).

RMA gestuurd aan Azerty die vertelden dat het geheugen niet compatible was met de rest van de setup. Ander geheugen besteld. Moet de comp nog terugkrijgen, maar ga ervan uit dat het dus daaraan gelegen heeft.

Verwijderd

Probeer eens een voor een je onderdelen aan te sluiten (eerst alleen moederbord, als dat werkt, alleen videokaart enz) en kijk eens of de onderdelen individueel werken. Is dit het geval, haal dan je geheugenreepjes er eens uit en probeer zo op te starten. Werk dit, dan ga je een voor een de reepjes terugsteken tot hij dezelfde fout geeft.

Verwijderd

Topicstarter
FilthyViper schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:38:
Ik had ongeveer hetzelfde probleem met een Sonata2, DS3P, E6600, Kingston PC5300 etc. Gekocht en geassembleerd bij Azerty.
Computer startte niet op, fans ging eventjes spinnen en daarna ging de comp uit en startte weer opnieuw op (met CPU-fan precies hetzelfde als bij jou, een klein tikje bij het uitgaan).

RMA gestuurd aan Azerty die vertelden dat het geheugen niet compatible was met de rest van de setup. Ander geheugen besteld. Moet de comp nog terugkrijgen, maar ga ervan uit dat het dus daaraan gelegen heeft.
wat voor geheugen heb je dan besteld? Want ik weet echt niet meer wat er aan de hand kan zijn. Heb een mail gestuurd naar gigabyte omdat ze ded technische hulplijn niet opnemen....

• FilthyViper
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:11:
[...]

wat voor geheugen heb je dan besteld? Want ik weet echt niet meer wat er aan de hand kan zijn. Heb een mail gestuurd naar gigabyte omdat ze ded technische hulplijn niet opnemen....
Dit:

Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2

Erg populair geheugen. Was ook wel verbaasd dat ze zeiden dat het niet compatibel was, hoewel het niet in de QVL staat. Heb de combinatie van dit geheugen met de Gigabyte DS3/4 volgens mij wel vaker voorbij zien komen in de verschillende draadjes hier. Misschien kan je het eens met ander geheugen proberen (mits je dat tot je beschikking hebt natuurlijk)

Verwijderd

Had eigenlijk precies hetzelfde probleem. Uiteindelijk alleen CPU, mobo en voeding gedaan. Bleef die even aangaan, weliswaar niet meer piepen, maar toch weer uit na 3 sec. Wat bleek: het mobo EN de voeding waren niet meer gezond....Misschien dat je die eens kan proberen te testen. Wekr je CPU, ram, video enzo wel op ander mobo en voeding?

Succes ermee..

Verwijderd

Topicstarter
heb ook even de QVL erbij gepakt.

Dit is wat im gekocht heb:
Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR800D2N5K2⁄2G)

En dit staat bij de QVL van het moederboord:
1GB Kingston KVR800D2N5/1G DS

dat zou toch moeten kloppen?

ik denk dat het laatste deel van de code niet overeen komt omdat het hier om 2 reepjes gaan die getest zijn om samen dual channel te werken.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 09:36

ScSi

Belg.

Ik wil je thread niet kapen hoor, maar ik heb ongeveer net hetzelde voor met een Gigabyte DS3 en een E4300.. PC bootte wel, maar geen enkele piep te horen (speaker nochtans goed aangesloten) en ook geen beeld) Kaal geboot met enkel CPU en mobo, geen piepjes. Ander geheugen en andere graka genomen, geen soelaas. Ik begin de voeding van AOpen (350W, geleverd bij een QF50) te zien als zijnde de zwakke schakel.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:34
Heb jij die goude afstand busjes tussen je zilveren plaat en je moederbord gedaan?

Verwijderd

Heb je je geheuegen wel juist geplaatst? Dus paarsgewijs volgen de handleiding.

Probeer de bios een te resetten clear cmos jumper omzetten , batterij een 20 seconden er uit en dan weer poging wagen.

Verwijderd

wat ook nog wel eens wonderwel wil werken is: CPU er uit en er opnieuw in.

• rafler
Waarom ga je de bnios resetten, dat ding komt net uit de doos. En de processor eruit halen en opnieuw indoen daar bereik je niks mee, dat ding kun je maar op een manier erin dus er kan niets fout gaan. Kijk even naar die afstand busjes hoop het niet voor dat het niet zo is :)

• ScSi

ScSi

Belg.

Dank voor de snelle replies, maar de gouden afstandsbusjes zaten weldegelijk op zijn plaats (het is immers niet de eerste keer dat ik een pc in elkaar steek)

Het geheugen is DDR2 800, maar ook met DDR2 667 kon ik niet booten. Het bijzondere is dat ik ook geen piepjes krijg :?
Ook booten met 1 reepje (getest in elke van de 4 modules, dus rood en geel) bracht geen soelaas.

Heb net de CPU gedemonteerd en gezien dat 2 pinnetjes op de socket van het moederbord gelijk naar elkaar toe wijzen. Ik vermoed dat dat een probleem is? Ik heb het niet zelf zo gedaan (dat zou immers te lomp zijn EN ik zit niet met een mes of schroevendraaier in dat voetje te boren)

Verwijderd

Topicstarter
rafler schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:39:
Heb jij die goude afstand busjes tussen je zilveren plaat en je moederbord gedaan?
hmmm, dit heb ik niet gedaan, en het zegt me ook helemaal niks.

Heb ik iets heel doms gedaan? heb namelijk gewoon volgens de petium handleiding de cpu erin gezet....

• rafler
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:58:
[...]

Heb ik iets heel doms gedaan? heb namelijk gewoon volgens de petium handleiding de cpu erin gezet....
Dom je bedoel begin niet ergens aan als je geen onderzoek heb gedaan. Ik zou heel snel die dingen ertussen zetten en hopen dat je niet je moederbord opgeblazen heb, als je dit namelijk niet doet maak je kortsluiting en is het heel vaak end of story.

Ik heb het overigens over de goude busje tussen je zilvern plaat je binnekant van je kast en je moederbord..
ScSi schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:58:
Dank voor de snelle replies, maar de gouden afstandsbusjes zaten weldegelijk op zijn plaats (het is immers niet de eerste keer dat ik een pc in elkaar steek)

Het geheugen is DDR2 800, maar ook met DDR2 667 kon ik niet booten. Het bijzondere is dat ik ook geen piepjes krijg :?
Ook booten met 1 reepje (getest in elke van de 4 modules, dus rood en geel) bracht geen soelaas.

Heb net de CPU gedemonteerd en gezien dat 2 pinnetjes op de socket van het moederbord gelijk naar elkaar toe wijzen. Ik vermoed dat dat een probleem is? Ik heb het niet zelf zo gedaan (dat zou immers te lomp zijn EN ik zit niet met een mes of schroevendraaier in dat voetje te boren)
Ik kan dit helaas niet ruiken, het is maar even voor de zekerheid. :)

[ Voor 39% gewijzigd door rafler op 28-04-2007 16:04 ]

Verwijderd

De plaat is bedoeld als versteving voor de socket en zit normaliter bij de meeste borden al vanuit de fabriek gemonteerd uiteraard met afstandhoudertjes; anders maakt de metalen plaat sluiting aan de onderzijde van het moederbord.

• rafler
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:03:
De plaat is bedoeld als versteving voor de socket en zit normaliter bij de meeste borden al vanuit de fabriek gemonteerd uiteraard met afstandhoudertjes; anders maakt de metalen plaat sluiting aan de onderzijde van het moederbord.
Dit is niet waar, want hun kunnen niet bepalen wat voor soort moederbord jij in die kast gaat stoppen. Dus ze doen het er altijd bij in een zakje zodat je zelf kunt bepalen waar jij je busjes plaatst. Mischien bij Sweex ofzo :)

Verwijderd

Voor rafler: cpu er uit en opnieuw er in werkt helaas vaak wel en ik weet dat uit ervaring dus ik begrijp je opmerking niet echt.

Ik zeg ook wonderwel omdat er helaas geen verklaring voor is.

een bord kan nieuw zijn en door ander gebruikt met foute bios instellingen retourwinkel gekomen en weer verkocht begrijp je?

• rafler
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:07:
Voor rafler: cpu er uit en opnieuw er in werkt helaas vaak wel en ik weet dat uit ervaring dus ik begrijp je opmerking niet echt.

Ik zeg ook wonderwel omdat er helaas geen verklaring voor is.

een bord kan nieuw zijn en door ander gebruikt met foute bios instellingen retourwinkel gekomen en weer verkocht begrijp je?
Lees je eigen tekst even, dus dan is het niet nieuw.

Verwijderd

En ik heb het niet over de afstandhouders vor het moederbord maar over de metalen plaat aan de onderzijde van de cpu socket had je ook kunnen weten als je eerst eens goed leest alvorens te reageren

Verwijderd

Als je voor alles wat de winkel als nieuw verkoopt nu een euro krijgen zou heb jij een dikke portemonnee

• rafler
Helaas werk ik in een winkel gelukkig komt dat hiet niet voor. Dan word je wel goed genaaid, door die winkel. Maar goed als ik hem was zou ik gewoon even terug gaan naar de winkel en daar even vragen wat te doen met het probleem.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:44:
heb ook even de QVL erbij gepakt.

Dit is wat im gekocht heb:
Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR800D2N5K2⁄2G)

En dit staat bij de QVL van het moederboord:
1GB Kingston KVR800D2N5/1G DS

dat zou toch moeten kloppen?

ik denk dat het laatste deel van de code niet overeen komt omdat het hier om 2 reepjes gaan die getest zijn om samen dual channel te werken.
Kan zijn dat er nu meerderen rev. zijn van dat geheugen, dus het kan dat er op jou reepjes ander chipjes zitten dan dat er eerst op zaten. ;)

Verwijderd

Wel zolang het produkt in een nieuwstaat verkeerd, goed werkt en je de normale garantie hebt zou ik daar niet over vallen. Maar ik zie dat je nu snapt waarom even een reset.

Ik denk dat de meneer met het probleem het graag nu wil oplossen en als het niet lukt vanzelf naar de winkel terug gaat

Verwijderd

maak even een screenshotje van de socket en die pinnetjes?

• rafler
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:14:
Wel zolang het produkt in een nieuwstaat verkeerd, goed werkt en je de normale garantie hebt zou ik daar niet over vallen. Maar ik zie dat je nu snapt waarom even een reset.

Ik denk dat de meneer met het probleem het graag nu wil oplossen en als het niet lukt vanzelf naar de winkel terug gaat
Dat ben ik helemaal met je eens maar het is niet netjes. Ik zou terug gaan naar de desbetreffende winkel.

• albatross
  • Laatst online: 29-12-2025
ScSi schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:58:
Einde verhaal, denk ik zo. De E6600, dat is ook zo'n LGA socket; en volgens Intel zijn de verbogen pinnetjes nooit weer recht te buigen. AnandTech rapporteerde: "Although we haven't tried it yet, Intel has told us that once you bend a number of the pins on the socket itself, in essence, it's pretty much impossible to unbend them." Laatste keer dat ik AnandTech quote, ging het een beetje mis, lol. Maar ik ben toch geneigd ze met zo'n land grid array te geloven.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• albatross
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:03:
Wil niet lullig doen, maar das gewoon bull, natuurlijk. Ik heb toch al heel wat borden gehad; en eigenlijk alleen de AMD bordjes hadded een metalen backplate voor het retentie systeem van de koeler. Maar op LGA775 sockets wordt volgens mij nooit meer een backplate geplaatst (onder voorbehoud: ik ken niet alle merken even goed).

In ieder geval heb ik nog nooit een backplate gezien waar die d.m.v. afstands-busjes van het moederbord afgehouden werd. Zou ook de stabiliteit niet echt goed doen. De backplate zit er altijd, als ie al gemonteerd is, gewoon direct tegenaan, vaak met een isolatie laagje ertussen, net als de backplates die je bij after market koelers koopt.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
rafler schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:01:
[...]

Dom je bedoel begin niet ergens aan als je geen onderzoek heb gedaan. Ik zou heel snel die dingen ertussen zetten en hopen dat je niet je moederbord opgeblazen heb, als je dit namelijk niet doet maak je kortsluiting en is het heel vaak end of story.

Ik heb het overigens over de goude busje tussen je zilvern plaat je binnekant van je kast en je moederbord..

[...]

Ik kan dit helaas niet ruiken, het is maar even voor de zekerheid. :)
nu begrijp ik wat je bedoelt... Die afstandhouders tussen je moederboord en de achterkant van de kast heb ik er wel ingezet. Dacht even dat het iets te maken had met de cpu installatie.

• ScSi

ScSi

Belg.

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o133/ScSi_009/DSC06205.jpg?t=1177774351

Het is dus niet aan de CPU gelegen, die heeft namelijk geen pinnetjes meer (E4300) maar effectief aan de socket op het moederbord. Er zijn een 3-tal connectoren gewoon verbogen (naar omhoog toe zo lijkt het wel, want er staat een afdruk van die connectoren op de CPU, dus hopelijk is die ook niet beschadigd)
Ikzelf heb ook niet met een scherp voorwerp oid in die socket zitten rommelen (zie niet in waarom ik dat zou doen) en de CPU is met correct gemonteerd (gouden driehoekje in de hoek waar de 'lever' op het moederbord zit)

Iemand dit al gezien? Fabricagefout?

Verwijderd

Ja, klote............
Dit kan helaas al ontstaan door per ongeluk me een hoekje van de cpu er tegen aan te stoten voor je hem plaatst, ik heb soms nog wel eens mun bedenkingen bij dit nieuwe systeem.
Ook omdat de puntjes op de kleine cirkeltjes van de cpu moeten drukken, als je de kromme pennetjes recht buigt kan het zijn dat er net een heel klein knikje achterblijft en dat deze pennetjes dan net niet de hoogte halen van de rest van de pennetjes en dus niet tegen hun rondje op de cpu drukken.
Terwijl voorheen toen de pennetjes op de cpu zaten kon het achterblijven van een heel klein knikje na het rechtbuigen geen kwaad omdat deze pennetjes ingeklemd werden in de socket.
Ik geef je de meeste kans met een pincet, om ze hiermee recht te "kneden ".
Succes

Verwijderd

Topicstarter
ScSi schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 17:35:
[afbeelding]

Het is dus niet aan de CPU gelegen, die heeft namelijk geen pinnetjes meer (E4300) maar effectief aan de socket op het moederbord. Er zijn een 3-tal connectoren gewoon verbogen (naar omhoog toe zo lijkt het wel, want er staat een afdruk van die connectoren op de CPU, dus hopelijk is die ook niet beschadigd)
Ikzelf heb ook niet met een scherp voorwerp oid in die socket zitten rommelen (zie niet in waarom ik dat zou doen) en de CPU is met correct gemonteerd (gouden driehoekje in de hoek waar de 'lever' op het moederbord zit)

ik vind het kut voor je dat je problemen hebt, maar open dan je eigen topic. Ik wil namelijk nog steeds weten of iemand weet wat er met mijn pc aan de hand is....

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde gehad met mijn PC (asus M2N-e icm met hetzelfde geheugen) ik had het geheugen in een andere poort gestopt, toen nog niet, toen terug gedaan en toen werkte het weer.

Edit :

(probeer anders je bios oid te resetten, en ook de jumper gebruiken )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 18:20 ]

• albatross
ScSi schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 17:35:
[afbeelding]

Lijkt me echt vernacheld (zie eerdere post). Kan me ook haast niet voorstellen dat je dat bij de installatie niet gezien hebt. Afdrukjes in de CPU klinkt me ook niet goed. Die pinnetjes zijn als kleine veertjes die lichtjes omhoog drukken wanneer de CPU geplaatst is. Wellicht met een hele grote loep en een heel stille hand, wie weet. Zelf zou ik op dit moment het bord gewoon als afgeschreven beschouwen. Best of luck with it, though.

• ScSi

ScSi

Belg.

@ingeni: je hebt helemaal gelijk, excuses..

Je kan best inderdaad alles strippen op CPU en mobo na en dan bios resetten en je CMOS clearen (doe het volgens het boekje) en dan nog eens luisteren naar de piepjes.

Inspecteer daarna (mocht wat hiervoor staat geen soelaas bieden) ook eens je socket op je moederbord, of daar niets verkeerd is? (CPU kan er normaal maar op een manier in, maar je weet nooit)
Kan je de CPU niet bij iemand anders testen?

• albatross
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:17:
[...]

ik vind het kut voor je dat je problemen hebt, maar open dan je eigen topic. Ik wil namelijk nog steeds weten of iemand weet wat er met mijn pc aan de hand is....
We zijn inderdaad een beetje afgedwaald... Of wellicht toch niet? Het zou wel eens kunnen lonen om te kijken of er bij jou ook geen pinnekes verbogen zijn. Natuurlijk loop je bij het eruit halen van je CPU ook weer kans om die pinnen te verbuigen, maar ja.

Verwijderd

Als je de processor met beleid in en uitbouwt verbuigt er niets, ook je bios resetten zoals ik al eerder aangaf kan geen kwaad: baat het niet dan schaadt het niet

• FilthyViper
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:17:
[...]

Is je probleem al opgelost? Ben benieuwd, want..

...ik heb gister mijn systeem teruggekregen (zie eerdere post in dit topic), met ander geheugen (Team Elite PC5300). Daar lag volgens Azerty het probleem. Probleem is echter nog precies hetzelfde als met het Kingston geheugen.

• albatross
FilthyViper schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:11:
[...]

Is je probleem al opgelost? Ben benieuwd, want..

...ik heb gister mijn systeem teruggekregen (zie eerdere post in dit topic), met ander geheugen (Team Elite PC5300). Daar lag volgens Azerty het probleem. Probleem is echter nog precies hetzelfde als met het Kingston geheugen.
Dus ze hebben em teruggeven met ander geheugen (moest je dat extra kopen?), zonder het systeem te testen?? Wat zijn dat voor een zotten bij Azerty?!

• Lumics
  • Laatst online: 24-05 16:24
heb je de geheugen bankje om en om geplaatst? kleur bij kleur? Zal niet moeten uitmaken, maar is wel noodzakelijk voor dual channel.

* Alle kabels nalopen.
* Hoe heb je de voeding naar het mobo aangesloten?

Anders mobo terugbrengen en gelik een andere vragen. Bij mij werkt kingston prima i.c.m. met ds3p

• Lumics
albatross schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:35:
[...]

We zijn inderdaad een beetje afgedwaald... Of wellicht toch niet? Het zou wel eens kunnen lonen om te kijken of er bij jou ook geen pinnekes verbogen zijn. Natuurlijk loop je bij het eruit halen van je CPU ook weer kans om die pinnen te verbuigen, maar ja.
C2D heeft geen pinnen meer die verbogen kunnen worden. Allemaal harde puntjes. Kan vrijwel niets mee gebeuren.

• Lumics
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:58:
[...]

Je gaat me niet vertellen dat er mensen zijn die hun mobo rechtstreeks op de plaat scroeven!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

nog even een kleine opmerking over de TS zijn specs :

Als je een 8800GTX in je pc knalt, zorg er dan voor dat je minimaal een 500watt MERK voeding hebt... 450 watt is gewoon net niet voldoende voor zo'n kaart....

Wabbawabbawabbawabba

• FilthyViper
albatross schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:16:
[...]

Dus ze hebben em teruggeven met ander geheugen (moest je dat extra kopen?), zonder het systeem te testen?? Wat zijn dat voor een zotten bij Azerty?!
Ja, moest inderdaad ander geheugen kopen. Begrijp het ook niet, heb telefonisch contact gehad, probleem uitgelegd en in de klachtomschrijving van de RMA heel precies beschreven wat er fout gaat. Je hoeft het systeem maar 10 seconden aan te zetten om het te testen en ik krijg hem terug met exact hetzelfde probleem. Ben ook niet echt happy (netjes uitgedrukt)

@mcsluis: geheugen zit inderdaad kleur bij kleur. Vond het al vreemd dat Azerty zei dat het Kingston geheugen dat ik eerst had niet compatible was het met mobo.

Overigens zijn ze ook vergeten de voedingskabel mee terug te sturen en zijn ze de duimschroeven vergeten in het sidepanel. Beetje slordig allemaal

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

catfish schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:59:
normaal gezien moet een moederbord (zonder iets op) al een code geven (bv geen cpu)
Volgens mij krijg je bij geen cpu geen enkele reactie hoor.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• albatross
Lumics schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:21:
[...]

C2D heeft geen pinnen meer die verbogen kunnen worden. Allemaal harde puntjes. Kan vrijwel niets mee gebeuren.
Als je nou heel even de thread leest, zou je zien dat het helemaal niet om pinnen van de C2D ging, maar om de LGA775 socket.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ScSi schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:36:
Ik wil je thread niet kapen hoor, maar ik heb ongeveer net hetzelde voor met een Gigabyte DS3 en een E4300.. PC bootte wel, maar geen enkele piep te horen (speaker nochtans goed aangesloten) en ook geen beeld) Kaal geboot met enkel CPU en mobo, geen piepjes. Ander geheugen en andere graka genomen, geen soelaas. Ik begin de voeding van AOpen (350W, geleverd bij een QF50) te zien als zijnde de zwakke schakel.
Ja oke maar 350 watt is dan ook wel erg weinig zeker als het geen topvoeding is met genoeg ampere op de 12v lijn e.d.

• albatross
FilthyViper schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:32:
[...]

Ja, moest inderdaad ander geheugen kopen. Begrijp het ook niet, heb telefonisch contact gehad, probleem uitgelegd en in de klachtomschrijving van de RMA heel precies beschreven wat er fout gaat. Je hoeft het systeem maar 10 seconden aan te zetten om het te testen en ik krijg hem terug met exact hetzelfde probleem. Ben ook niet echt happy (netjes uitgedrukt)

@mcsluis: geheugen zit inderdaad kleur bij kleur. Vond het al vreemd dat Azerty zei dat het Kingston geheugen dat ik eerst had niet compatible was het met mobo.

Overigens zijn ze ook vergeten de voedingskabel mee terug te sturen en zijn ze de duimschroeven vergeten in het sidepanel. Beetje slordig allemaal
Tsk; tsk. Tijd voor een shopsurvey. :)

• albatross
Lumics schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:24:
[...]

Je gaat me niet vertellen dat er mensen zijn die hun mobo rechtstreeks op de plaat scroeven!
Je gaat me niet vertellen dat er mensen zijn die rechtstreeks beginnen te posten, zonder ook maar eventje het draadje gelezen te hebben!?

• Lumics
albatross schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:40:
[...]

Je gaat me niet vertellen dat er mensen zijn die rechtstreeks beginnen te posten, zonder ook maar eventje het draadje gelezen te hebben!?
pffffff...??? 8)7
Pagina: 1