Hoi,
Ik schrijf dus een programma, ik haal data uit een database en daarmee vul ik de datagrid op. In de datagrid moet er ook een "combobox" komen met data van een andere tabel. Het toevoegen van de combobox met die andere data lukt zonder probleem. Maar Als ik dan de value (ID) van de combobox wil wegschrijven, zegt de debugger dat die kolom ni bestaat in de tabel (bindingsource die aan datagrid hangt), zie hieronder code voor het maken van mijn combobox.
Maar indien ik data uit de combobox wil halen krijg ik dat de "["MATLISTNRB"]" kolom niet bestaat in de bindingsource (tabel).
Moet ik nog iets toevoegen zodat ik die kan oproepen en op verder werken ??? Wat doe ik verkeerd ??
Mvg,
Frederic
Ps : Sorry voor mijn warrige taal
Maar was heel vlug getypt
Kben nog totaal niet wakker
Ik schrijf dus een programma, ik haal data uit een database en daarmee vul ik de datagrid op. In de datagrid moet er ook een "combobox" komen met data van een andere tabel. Het toevoegen van de combobox met die andere data lukt zonder probleem. Maar Als ik dan de value (ID) van de combobox wil wegschrijven, zegt de debugger dat die kolom ni bestaat in de tabel (bindingsource die aan datagrid hangt), zie hieronder code voor het maken van mijn combobox.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| if (grdQuoteListItems.Columns["MATLISTNRB"] == null) { DataGridViewComboBoxColumn cboMaterialList = new DataGridViewComboBoxColumn(); cboMaterialList.Name = "MATLISTNRB"; cboMaterialList.DisplayStyle = DataGridViewComboBoxDisplayStyle.DropDownButton; cboMaterialList.ReadOnly = false; cboMaterialList.DisplayMember = "DESCRIPTION"; cboMaterialList.ValueMember = "MATLISTNRB"; grdQuoteListItems.Columns.Add(cboMaterialList); //grdQuoteListItems.C } ((DataGridViewComboBoxColumn)grdQuoteListItems.Columns["MATLISTNRB"]).DataSource = bindMatList.BindingSource.DataSource; |
Maar indien ik data uit de combobox wil halen krijg ik dat de "["MATLISTNRB"]" kolom niet bestaat in de bindingsource (tabel).
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| DataTable dtUpdate = (DataTable)bindQuotesDetail.BindingSource.DataSource; if (dtUpdate.DataSet.HasChanges()) { foreach (DataRow drRow in dtUpdate.Rows) { switch (drRow.RowState) { case DataRowState.Added: //Insert Query opbouwen MessageBox.Show(drRow["MATLISTNRB"].ToString()); } } } |
Moet ik nog iets toevoegen zodat ik die kan oproepen en op verder werken ??? Wat doe ik verkeerd ??
Mvg,
Frederic
Ps : Sorry voor mijn warrige taal
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 15:00 ]