Toon posts:

Kan niet op inet met PC, wel met laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een beetje een vaag probleem met mijn internet. Ik heb kabelinternet van Chello en heb aan het modem een draadloze Linksys router hangen, zodat ik draadloos het net op kan met mijn laptop, ik gebruik de draadloze verbinding ook voor mijn pc. Nu kan ik echter sinds een paar weken niet meer op internet met mijn pc, met mijn laptop is niets aan de hand daar doet inet het gewoon nog op. Internet klapte er op een gegeven moment gewoon uit, nu doet ie dat wel eens vaker, maar dan haal ik gewoon ff de stroom van het modem af en doet ie het weer. Ik zie wel de singaalsterkte van het netwerk, maar ik kan er niet mee verbinden. In de taakbalk zie ik bij het icoontje voor draadloos netwerk ook een kruisje staan. Ik heb zelf al een aantal dingen geprobeerd: router resetten, modem resetten. wifi kaart aan/uit, Internetverbinding herstellen via Windows(dan geeft ie een foutmelding bij het IP-adres vernieuwen), nieuwe driver voor wifi kaart, maar niets helpt. Bij de locale pc boer raadde ze me aan de wifi kaart in een ander pci slot te steken, maar de kaart zit op het moederbord geintregreerd, dus dat gaat niet. De wifikaart is een Prism 802.11 g Wireless Adapter(3890). Het kan natuurlijk zijn dat de wifi kaart gewoon kapot is, maar ik wil het graag zeker weten dat het dan daar aan ligt, voor ik een paar tientjes weggooi aan een nieuwe kaart die ik misschien niet eens nodig heb. Ik heb dat ik voldoende informatie heb gegeven om mijn probleem op te lossen ;)

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Hang je pc met een kabel aan je router, heb je dan wel verbinding?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
battler schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:45:
Hang je pc met een kabel aan je router, heb je dan wel verbinding?
Heb ik al, geen verbinding :'(

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-03 22:26

allure

Titaan fase 2/3

Staat de Lan en wireless, niet uitgeschakeld?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Statisch IP?
Mac Adres Filter?
Winsock Reset?

Misschien kan je screenshots van je router config ff dumpen.

[ Voor 59% gewijzigd door battler op 28-04-2007 15:41 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-03 18:25
als je in start -> cmd -> ipconfig /renew doet nadat je je laptop met een kabel hebt aangesloten krijg je dan een fout ook?

Verwijderd

welke service pack heb je ?
sp1 of sp2

Verwijderd

Topicstarter
@Battler

Zal ff proberen een screenshot van de router config posten, maar daar heb ik niets aan veranderd, tis echt gewoon van het ene op het andere moment helemaal weggevallen :S

@Bastian

Heb een iBook :) Dus dat gaat niet werken.

@Zwerkje

Zit Service Pack 2 op.
Pagina: 1