[PHP] Statistieken voor onze nieuwsbrief

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs1982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-06-2021
We sturen wekelijks een nieuwsbrief naar zo'n 3000 personen. Dit werkt goed. Elke email wordt apart verstuurd.

Nu wil er statistieken bij maken. Voor de items in de nieuwsbrief die worden aangeklikt heb ik een pagina gemaakt die elke klik wegschrijft in de database en daarna doorverwijst naar de daadwerkelijke pagina.

Ik gebruik PHP met een MySQL database. De mailinglijst zelf hebben we gehost bij een provider die deze dienst aanbiedt.

Om het aantal mensen te meten die de nieuwsbrief alleen maar bekijken heb ik een php bestandje dat zich voordoet als plaatje in de nieuwsbrief staan.

Nu is mijn vraag:
Is het mogelijk om te meten hoeveel mensen daadwerkelijk de nieuwsbrief openen?
Afbeeldingen worden namelijk geblokkeerd door Outlook. Deze worden pas geactiveerd wanneer mensen dit toestaan.

Is het mogelijk om bouncers te meten?

Wie kan me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Voor de bouncers: stel een return-path in. Daar gaat het mailtje dan naartoe als het niet kan worden afgeleverd.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Matthijs1982 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:10:
Nu is mijn vraag:
Is het mogelijk om te meten hoeveel mensen daadwerkelijk de nieuwsbrief openen?
Afbeeldingen worden namelijk geblokkeerd door Outlook. Deze worden pas geactiveerd wanneer mensen dit toestaan.
Wat jij wil, is ook de reden waarom ze plaatjes niet meteen tonen in Outlook.

Als dit te omzeilen zou zijn, dan kunnen spammers ook eenvoudig zijn zien of hun spamberichten worden gelezen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs1982
  • Laatst online: 02-06-2021
Ok, dus het is niet anders mogelijk?

De bouncers komen nu al in een aparte mailbox, maar is het niet mogelijk om te kunnen zien welke emailadressen bouncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
huh? dat kun je toch in die aparte mailbox zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Matthijs1982 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:12:
Ok, dus het is niet anders mogelijk?

De bouncers komen nu al in een aparte mailbox, maar is het niet mogelijk om te kunnen zien welke emailadressen bouncen?
De mailbox door een php script laten uitlezen,

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is helemaal afhankelijk van de instellingen van de client. Wat je zou kunnen doen is een intro schrijven en vervolgens een 'lees meer' meer link toevoegen met het emailadres (of iets dergelijks) in de url. Dan weet je direct wie je mails ook daadwerkelijk lezen en kun je de informatie beter presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een daadwerkelijke lezer van je nieuwsbrief de plaatjes wel zal accepteren, op die manier heb je tevens een indicatie van het aantal mensen dat het leuk vind om de nieuwsbrief te ontvangen (als ik zo kort door de bocht mag zijn), de meeste nieuwsbrieven waarvan ik de plaatjes niet toelaat gaan namelijk linea-recta naar de prullenbak (als dat al niet automatisch gebeurt). Dit effect kan je natuurlijk versterken door de nieuwsbrief zo op te stellen dat de plaatjes wel geactiveerd moeten worden om een goeie weergave mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Rob schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:13:
[...]

De mailbox door een php script laten uitlezen,
Of bijv. phplist gebruiken. Deze heeft dit geintegreerd.

petersmit.eu

Pagina: 1