hand·te·ke·ning (de ~ (v.))
Ik bedoel eigenlijk dat het niet alleen in word zo is, maar bij alles. De printserver is 2003, en de gebruikers printen vanaf windows 2000 bakken. Is er ergens iets in te stellen, of kan ik ergens andere drivers vinden die de optie standaard wel anders hebben staan ?
Wat wil je nu precies?? Dat er voor elke gebruiker afzonderlijk geprint wordt, en dus niet dat zodra gebruiker 1 en gebruiker 2 beide 10 pagina's printen, deze door elkaar op de printer komen te liggen?
[ Voor 0% gewijzigd door Rfce op 01-05-2007 14:03 . Reden: tikfout ]
euh...ja
Verwijderd
Volgens mij wil hij dat als er iemand een document van 3 pagina's 2 keer afdrukt het niet als volgt wordt afgedrukt: pagina 1, pagina 1, pagina 1, pagina 2, pagina 2, pagina 2, pagina 3, pagina 3, pagina 3, maar pagina 1, pagina 2, pagina 3, pagina 1, pagina 2, pagina 3, pagina 1, pagina 2, pagina 3.
Inderdaad
Dat zijn printerspecifieke instellingen die zowel op de printserver moeten worden ingesteld als op alle gebruikte drivers.
Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!
Correct me if im wrong,maar volgens mij werk het op deze manier met windows:
Als een client een printopdracht naar de server stuurt (een gedeelde netwerkprinter welke op de server is ingesteld), dan bepaalt de printspooler van de windows 2003 bak toch de volgorde van de paginas (dus sorteren of niet 1/2/3 1/2/3 of 1/1 2/2 3/3), welke het vervolgens naar de printerdriver stuurt zodat alles uitgeprint wordt?
Dus is dus toch zo dat de software van windows deze volgorde van pagina's bepaalt, en niet de driver van de HP printer?
Zeg maar je hebt het venster pagina-opties, voor instellingen van de spooler, en dan als je de printer kiest en op voorkeursinstellinen klikt, en je dat venstertje krijgt van de eigenschappen van de printer, zoals kleur instelligen en zo, dat je daarmee de printerdriver aanpsreekt?
Kortom, ligt het nu aan de windows printerspooler of aan de drivers van HP ?
Als een client een printopdracht naar de server stuurt (een gedeelde netwerkprinter welke op de server is ingesteld), dan bepaalt de printspooler van de windows 2003 bak toch de volgorde van de paginas (dus sorteren of niet 1/2/3 1/2/3 of 1/1 2/2 3/3), welke het vervolgens naar de printerdriver stuurt zodat alles uitgeprint wordt?
Dus is dus toch zo dat de software van windows deze volgorde van pagina's bepaalt, en niet de driver van de HP printer?
Zeg maar je hebt het venster pagina-opties, voor instellingen van de spooler, en dan als je de printer kiest en op voorkeursinstellinen klikt, en je dat venstertje krijgt van de eigenschappen van de printer, zoals kleur instelligen en zo, dat je daarmee de printerdriver aanpsreekt?
Kortom, ligt het nu aan de windows printerspooler of aan de drivers van HP ?
Nee, in het geval van een netwerkprinter die gedeeld wordt door de server wordt de server niet gebruikt voor instellingen, enkel voor het doorgeven van printopdrachten naar de printer, de instellingen moet je zoeken op je client-bak.
Sowieso zullen instellingen op je client in bijna alle gevallen de voorkeursinstellingen van de printer/server overrulen, tenzij je printer een functie heeft waarbij je die nadrukkelijk kan negeren, maar er zijn weinig printers die dat kunnen.
Sowieso zullen instellingen op je client in bijna alle gevallen de voorkeursinstellingen van de printer/server overrulen, tenzij je printer een functie heeft waarbij je die nadrukkelijk kan negeren, maar er zijn weinig printers die dat kunnen.
Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!
Pagina: 1