Toon posts:

[MS Exchange] Contactpersonen delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een SBS2003 machine wil ik een lijst met contactpersonen creëren welke:
- vanuit verschillende profielen te benaderen is via MS Outlook als adresboek
- vanuit verschillende profielen kan worden gewijzigd
- gesynchroniseerd kunnen worden met een PDA via Activesync

In feite zou ik dus bij iedereen hetzelfde standaard adresboek willen gebruiken, en als er wijzigingen worden doorgevoerd worden deze bij iedereen bijgewerkt. Wat is nu de aanbevolen marsroute?

Openbare mappen? Gebruikers dienen geen extra handelingen te verrichten om bij de contactpersonen te geraken, en ik geloof niet dat activesync dit pikt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan een PF Contact list wel toevoegen als extra Address List, dan is ie ook direct beschikbaar.

Alleen ActiveSync zal altijd een probleem blijven vrees ik...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Waarom doe je niet gewoon de Contacten in de GAL bewaren? Maak een OUtje aan met contacts, en geef mensen rechten op die dingen. Touttie fertig.
En je PDAs kun je dan gewoon laten zoeken naar die contacts: nieuw mailtje bakken, To: drukken, en dan Menu drukken en "Find Online" gebruiken. Dan zoekt ie in je GAL.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:40
Dat is ook niet echt ideaal, het is juist zo handig dat je gewoon begint met het intikken van een naam en dat dan het mailadres er bij gezocht wordt.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:46

Muggie

8 pm

Dat mailadres dat erbij wordt gezocht komt uit je .NK2 file, die wordt gevuld op het moment dat je mailadressen intikt, de naam controleert tegen de GAL en vervolgens verstuurd ...

PSN: mug_8pm