JBL Northridge E100 te zwaar voor versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:26
Beste mensen,

Al geruime tijd geniet ik van mijn JBL Northridge E30 speakers op mijn Yamaha RX-V440 receiver. Mooi strak geluid voor een hele mooie prijs! Nu wil ik er echter graag een 5.0 opstelling van maken door 2x JBL E-100 (fronts) en 1x de JBL EC-35 (center) aan deze opstelling toe te voegen.

Omdat mijn receiver niet te zwaarste is heb ik mijn twijfels of dit wel goed gaat werken. Een verkoper van een audiozaak vond uiteraard dat ie te licht was, dus kon ik maar beter een nieuwe nemen... :z

Nu ben ik benieuwd wat jullie er van vinden!

Het gaat om de volgende receiver:

Yamaha RX-V440 receiver

En de volgende speakers:

JBL EC35 Centerspeaker
JBL E100 Floorstanding Speakers

Wederom dank! _/-\o_

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 09:13

voodooless

Sound is no voodoo!

220W stroomverbruik voor 5x115W vermogen, Dat is inderdaad een niet echt zware voeding. Of dat voor de speakers te weinig is, is de vraag.

Je kunt altijd upgraden naar een andere receiver natuurlijk, hoeft niet meteen te zijn.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Toch altijd weer knap, van die fabrikanten die bij een vermogensopname van 270W er 5x110 terug kunnen leveren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:14
Anoniem: 35978 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:57:
Toch altijd weer knap, van die fabrikanten die bij een vermogensopname van 270W er 5x110 terug kunnen leveren. 8)7
Inderdaad, zet een windmolen neer en sluit er 1000 van die receivers in serie op elkaar aan als een soort van boomdiagram en de hele stad kan van electriciteit worden voorzien, als dit waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
het geluid werd er toch ook beter door als je een bepaalde: 'buffer' hebt qua vermoge? je kan anders gewoon die speakers kopen met in je achterhoofd die upgrade.. zovan ik zie wel hoe het klinkt en gaat enzo. alleen het risico van clippen heb je misschien wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-05 22:01
Niet helemaal on-topic, maar ik heb nog een 2tal JBL E100 speakers over op het moment, 2 maanden gebruikt, maar wegens verbouwing helaas niet meer in te passen in het nieuwe interieur :( :( mail maar als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollewolle
  • Laatst online: 18-05 17:09
PHiXioN schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:00:
[...]

Inderdaad, zet een windmolen neer en sluit er 1000 van die receivers in serie op elkaar aan als een soort van boomdiagram en de hele stad kan van electriciteit worden voorzien, als dit waar is.
Of een dikke party houden als je er nog wat boxen aan hangt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:44
Kan natuurlijk ook het gemiddelde stroomverbruik en niet het maximale zijn. Zo staat er achterop een Denon AVC-A1XV ook dat hij 850 watt verbruikt terwijl uit diverse testen blijkt dat hij 7*140 watt levert en daarbij bijna 2 kW verbruikt.
Dezelfde cijfers betekenen bij verschillende merken verschillende dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 28-05 09:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij zijn die cijfertjes gebonden aan bepaalde normen en moeten dus ook voldoen aan bepaalde eisen. Gemiddelde stroomverbruik is daarom ook onzin. Bij normaal luistervolume trekt zo'n ding echt niet meer dan 20W tot 80W uit je net, ook niet met zoveel kanalen. Die Denon is natuurlijk een heel andere klasse. Ding heeft een huge 1200VA trafo en kan dus echt wel serieus wat stroom leveren.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
Neo_TGP schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:06:
Niet helemaal on-topic, maar ik heb nog een 2tal JBL E100 speakers over op het moment, 2 maanden gebruikt, maar wegens verbouwing helaas niet meer in te passen in het nieuwe interieur :( :( mail maar als je interesse hebt.
Op zich ben ik wel geinteresseerd! (mits ze zwart zijn en voor de juiste prijs natuurlijk!)

mail : david.hoevers at mac.com

Voor de rest: bedankt voor de info! Ik ga het er denk ik maar op wagen. Mocht hij nou inderdaad te zwak blijken, dan lijkt me de Yamaha RX-V657 wel een waardige opvolger! :D

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
Inmiddels zijn de JBL's binnengekomen.... O+

Zeker geen problemen met clipping, zelfs niet met het volume op -30dB waarbij zich een lichte orkaan in mijn kamer vormde. Wat een enorm goed geluid komt daaruit zeg! :D

Een zeer trotse vader van 3 nieuwe speakers en nog immer trots op m'n Yamaha-kindje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122700

Ik stel voor dat je wat pics post in de "post je ht thread" ;)
Pagina: 1