Toon posts:

"Applying computer settings" gaat zeer traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met een pc met windows xp professional sp2. Bij het inloggen blijft de pc hangen bij de melding "Appyling computer settings". Na een paar minuten gaat de pc wel weer verder met opstarten en hierna werk windows gewoon normaal. Als de netwerkkabel niet is aangesloten blijft de pc niet hangen en start de pc gewoon normaal op.
Ik heb de volgende stappen geprobeerd:
- handmatig de dns ingesteld
- NetBIOS via TCP/IP ingeschakeld
- NLA ( Network Location Awareness) service uitgezet
- START -> RUN -> net stop winmgmt
Delete the following folder %windows%\system32\wbem\repository
START -> RUN -> net start winmgmt

Dit helaas allemaal zonder succes. Onze DNS en DHCP staan op Windows 2003 servers. Het probleem komt alleen bij deze ene pc voor.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?
Alvast bedankt

Groeten Rodie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer een aantal oplossingen geprobeerd.
- Computer uit het domein gehaald en weer aangemeld op het domein
- De Webclient service uitgezet
Dit helaas zonder succes. Ik heb ook met een andere gebruiker ingelogd op de pc. Hierbij kreeg ik hetzelfde probleem. Het apparte is dat als je uitlogd en weer inlogd dat het probleem dan niet voorkomt.
Ik heb nu "verbose debugging for userenv.log" aangezet en daar viel mij het volgende op:

USERENV(31c.638) 10:57:45:684 MIDL_user_free enter
USERENV(31c.320) 10:58:51:890 InitializePolicyProcessing: Initialises Machine Mutex/Events

Iemand een idee waar dit mee te maken heeft of een oplossing hiervoor?

Verwijderd

Topicstarter
niemand een oplossing???

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Al geprobeerd met een andere netwerkkaart?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-03 14:44
Misschien een wilde gok, maar zijn op deze PC mogelijk mappings gemaakt naar servers die nu niet meer bestaan? Zo heb ik dat namelijk een keer gehad.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Het lijkt me alsof er gpo's worden toegepast waarbij de pc of heel lang bezig is met bijvoorbeeld het zetten van rechten op een folder o.i.d., of dat er scripts worden aangeroepen die de pc/gebruiker niet mag benaderen (staat standaard een timeout van een paar minuten op dus in die tijd blijft de pc ook gewoon wachten).

In die richting zou ik in ieder geval eens gaan kijken :)

Verwijderd

Wellicht dat de Windows Update client zijn werk aan het doen is... ?

Verwijderd

Topicstarter
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 08:54:
[...]

Misschien een wilde gok, maar zijn op deze PC mogelijk mappings gemaakt naar servers die nu niet meer bestaan? Zo heb ik dat namelijk een keer gehad.
Met de mappings heeft het niet te maken. Deze staan allemaal goed ingesteld en worden geladen met een inlogscript.
We hebben verder geen GPO ingesteld staan.
Windows update heb ik ook al uitgezet maar dit had ook geen effect.

Het probleem heeft waarschijnlijk niet met het "Applying computer settings" scherm te maken. Als je namelijk een poos de pc op het crtl+alt+del scherm laat staan en je gaat dan inloggen springt hij wel gewoon door bij het "Applying computer settings" scherm.
Pagina: 1