Internet terwijl we geen internet hebben :S

Pagina: 1
Acties:

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
hallo,

sinds 14 april is ons contract met chello upc voor het internet afgelopen, dat hebben wij zelf afgezegd. maar vandaag ging ik toch proberen om verbinding te maken met het internet via chello en met succes, eerst wilde het niet verbinden maar toen ik de wireless router(trust) beveiligde werkte het opeens wel :S .

ik vroeg me af of we nu nog steeds hiervoor afgschrijvingen gaan krijgen, want we hebben het dus eigenlijk 14 april beindigd.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:06
Had je je modem niet in moeten leveren?

• YoghurtO_o
nee de modem hebben we niet hoeven in te leveren omdat tv nog wel via hun gaat e.d. wij hebben er in ieder geval geen brief van gehad

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Onze digitale Tv werd ook pas 3 maanden na opzeggen daadwerkelijk afgesloten. Hier kregen wij ook geen naheffing van.

• YoghurtO_o
ja maar onze digitale tv werkt in tegenstelling weer niet, en we hebben een keer bericht gehad dat we de box terug moesten sturen en daar is verder ook niks meer van gekomen :S

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-11 20:14
Volgens mij is UPC niet zo precies met afsluiten van signalen. Ik had mijn analoog tv abbo opgezegd wegens overgaan op satelliet per 11 jan dit jaar en heb nog ruim een maand signaal gehad. Maar op gegeven moment was het echt afgesloten ;-) Heb een eindafrekening gehad met als einde idd 11 jan. Hoewel voor die eindafrekening heb ik nog wel een kwartaal rekening is geweest.. die heb ik gewoon niet betaald gezien ik van UPC zelf een brief had met bevestiging dat per 11 jan geen signaal meer zou zijn..

• YoghurtO_o
dan heb ik nog een vraag. wat is de goedkoopste adsl provider ZONDER KPN. ik heb bij orange gekeken voor 20mbit voor 23.95 maar dat is dus met kpn :S

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zonder KPN bestaat niet. Je betaalt altijd voor het stuk koper dat je huis binnenkomt.

• YoghurtO_o
de reden waarom ik me dit afvroeg is omdat orange medewerkers zeiden dat het over een tijdje(week, maand, maanden) je geen kpn meer nodig had. tja als het zo is zal ik weer kabel moeten nemen

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat zij dan bedoelen is dat KPN de koperkosten aan Orange doorberekent i.p.v. direct aan jou. Voor ADSL heb je per definitie een telefoonlijn nodig.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Wilko schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:39:
Zonder KPN bestaat niet. Je betaalt altijd voor het stuk koper dat je huis binnenkomt.
Zonder dat jij KPN hoeft te betalen wel (ja direct bedoel ik dan).
Bijv Tele2 kan een zogenoemde raw-copper oplevering doen.
Zodat je geen actieve KPN lijn nodig hebt.
Je betaald niets meer voor deze aanleg.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

YoghurtO_o schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:43:
de reden waarom ik me dit afvroeg is omdat orange medewerkers zeiden dat het over een tijdje(week, maand, maanden) je geen kpn meer nodig had. tja als het zo is zal ik weer kabel moeten nemen
Daar bedoelen ze mee dat het nummer kan worden geporteerd naar orange (of andere) en daarna niet meer via KPN belt. Je hebt nog steeds een lijn nodig voor het adsl signaal. (het kan natuurlijk zijn dat orange die kosten gewoon voor rekening neemt dan)

☻/
/▌
/ \

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10 13:22
UPC maakt wel meer vreemde fouten met afsluiten, gewoon rustig zo laten :)

Ik kijk al ruim een jaar tv via UPC terwijl dat is opgezegd en niet wordt betaald. Wel vreemd dat een buurvrouw "opeens" zonder tv zat een paar huizen verder >:)

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-11 20:44
Kijk uit met zulke dingen mensen. Ik heb in 2002 weleens een domein+webruimte besteld bij 1 of andere toko, via online bestelformulier. Echter heb ik hier nooit een factuur van gekregen, terwijl ik wel kon inloggen en gebruik maken van de diensten.

Ik heb domein maar half jaar gebruikt, daarna niets meer mee gedaan. In 2005 kreeg ik toen een factuur voor het komende jaar. Ik heb toen rechtsbijstandverzekering benaderd en komt er op neer dat ze van mij een akkoord hadden, dus dat ik in iedergeval voor afgelopen jaren moest betalen.

Enfin,... zat ik dus in 2005 met een factuur van 140 euro dacht ik... sindsdien ben ik voorzichtig met contracten die half zijn aangegaan, of opgegeven...

dit even in het thema: "een gewaarschuwd mens..."

• Younes
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

SuperCrisz schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:13:
Kijk uit met zulke dingen mensen. Ik heb in 2002 weleens een domein+webruimte besteld bij 1 of andere toko, via online bestelformulier. Echter heb ik hier nooit een factuur van gekregen, terwijl ik wel kon inloggen en gebruik maken van de diensten.

Ik heb domein maar half jaar gebruikt, daarna niets meer mee gedaan. In 2005 kreeg ik toen een factuur voor het komende jaar. Ik heb toen rechtsbijstandverzekering benaderd en komt er op neer dat ze van mij een akkoord hadden, dus dat ik in iedergeval voor afgelopen jaren moest betalen.

Enfin,... zat ik dus in 2005 met een factuur van 140 euro dacht ik... sindsdien ben ik voorzichtig met contracten die half zijn aangegaan, of opgegeven...

dit even in het thema: "een gewaarschuwd mens..."
Bij de ts is de boel waarschijnlijk alleen maar administratief gesloten. Wellicht dat ze alle afsluitingen van een maand bijvoorbeeld bij elkaar verzamelen en dan alles in 1x doen.

...en waarom?

Verwijderd

YoghurtO_o schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:17:
[...]

...eerst wilde het niet verbinden maar toen ik de wireless router(trust) beveiligde werkte het opeens wel :S .

[...]
Weet je zeker dat je PC nu niet verbinding maakt met het (eventueel onbeveiligde) draadloze netwerk van een buurman?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het dan niet zo dat ze eventueel een naheffing kunnen sturen, aangezien je gewoon hun dienst hebt afgenomen?

Ik zou als je het opgezegd hebt ook gewoon de kabel eruit trekken en er geen gebruik meer van maken.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
YoghurtO_o schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:38:
dan heb ik nog een vraag. wat is de goedkoopste adsl provider ZONDER KPN. ik heb bij orange gekeken voor 20mbit voor 23.95 maar dat is dus met kpn :S
Je zegt eerst je internetverbinding op en zoekt daarna naar een geschikte vervanger?
YoghurtO_o schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:43:
En dan wil je ook nog wel weer terug naar de kabel? 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door arjants op 27-04-2007 16:26 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
kijk eens bij adsl van xs4all. daar hebben ze nu ook "xs4all only" abonementen, en dara betaal je niets aan de kpn.

wij zijn hierop overgestapt, toen dit voor bestaande abonees van xs4all beschikbaar kwam. ik weet niet of het al beschikbaar is voor nieuwe xs4all klanten. de prijs is bij ons bijna 30 euro. evenveel als vroeger toen we nog wel een deel aan kpn betaalde was het samen evenveel. xs4all only is echter wel wat sneller dan de normale abonementen. je hebt dan ook standaard de mogelijkheid van voip. wil je daar echter een "normaal"nummer aan hangen dan kost dat 5 euro, zonder heb je zelf een 0870 nummer of zoiets. ik weet niet of dat nummer ook wat kost.

Verwijderd

engelbertus schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:28:
kijk eens bij adsl van xs4all. daar hebben ze nu ook "xs4all only" abonementen, en dara betaal je niets aan de kpn.

wij zijn hierop overgestapt, toen dit voor bestaande abonees van xs4all beschikbaar kwam. ik weet niet of het al beschikbaar is voor nieuwe xs4all klanten. de prijs is bij ons bijna 30 euro. evenveel als vroeger toen we nog wel een deel aan kpn betaalde was het samen evenveel. xs4all only is echter wel wat sneller dan de normale abonementen. je hebt dan ook standaard de mogelijkheid van voip. wil je daar echter een "normaal"nummer aan hangen dan kost dat 5 euro, zonder heb je zelf een 0870 nummer of zoiets. ik weet niet of dat nummer ook wat kost.
bij only klanten van xs4all betaald xs4all een gedeelte aan de kpn dit gaat intern ;)

• YoghurtO_o
arjants schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:26:
[...]

Je zegt eerst je internetverbinding op en zoekt daarna naar een geschikte vervanger?

[...]

En dan wil je ook nog wel weer terug naar de kabel? 8)7
ja, want bij upc hadden wij alleen maar problemen, en ze hadden ons ook nog eens voor een maand service gerekend die wij niet eens hadden gekregen(internet dus)

ik zie dat tele2 ook een goede aanbieding heeft voor 20mbit internet. Is hun dienst goed of slecht?

en trouwens bij upc hadden we maar 8mbit en nu willen we 20mbit(mn vader, mn broertje en ik downloaden dag en nacht)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je afvraagt of je opzegging bij UPC doorgekomen is lijkt me dat het een beter idee is om de UPC klantenservice te contacteren dan op een forum te posten 8)7

Dat signalen niet a la minute afgesloten hoeven worden is duidelijk (itt oplevering maakt het geen zak uit als dat dagen/weken later gebeurt zodra het uitkomt), maar je hebt nu een werkende internetaccount en een modem met een redelijke vervangingswaarde staan zonder dat afspraken gemaakt zijn voor retour ervan. Alles bij elkaar genomen klinkt het alsof UPC niet op de hoogte is van je opzegging danwel dat de datum die jij in je hoofd had niet klopt (hebben jullie wel rekening gehouden met contractduur? hebben jullie wel schriftelijke bevestiging van de opzegging gekregen?).

Al met al even UPC bellen dus :z

Oslik blyat! Oslik!

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 09:15
Ik meen ooit eens iets gelezen te hebben dat als je telefonie van chello upc heb, dat je dan ook internettoegang heb, wat overigens wel heel traag is. (256kbit ofzo) Of TS telefonie heeft zie ik zo snel niet staan, dus zou kunnen.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

ff_tweake schreef op zondag 29 april 2007 @ 00:56:
Ik meen ooit eens iets gelezen te hebben dat als je telefonie van chello upc heb, dat je dan ook internettoegang heb, wat overigens wel heel traag is. (256kbit ofzo) Of TS telefonie heeft zie ik zo snel niet staan, dus zou kunnen.
Correct. Als je telefonie hebt (via VoIP, niet via zo'n oude witte kast), dan heb je altijd gratis een 80/80 kbit internetverbinding.

Zie ook http://www.upc.nl/telefonie/

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 29-04-2007 01:14 ]

Pagina: 1