Is het mogelijk om je met dezelfde username en password meerdere malen, op verschillende locaties aan te melden? Het betreft hier ICQ 5 en 6. Ik kan me voorstellen dat er speciale programma's voor zijn, maar die worden niet gebruikt.
Als de officiele client het niet kan, dan is de kans groot dat andere clients het ook niet kunnen.
De server houdt namelijk bij wie er inlogt, log je nogmaals in op een andere plek dan zal hij zien dat je al ingelogd bent en die andere uitloggen.
De server houdt namelijk bij wie er inlogt, log je nogmaals in op een andere plek dan zal hij zien dat je al ingelogd bent en die andere uitloggen.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Ik weet niet of het mogelijk is met de officiele client. Vandaar mijn vraag. Maar het antwoord klinkt wel logisch... weet iemand of de officiele ICQ client de mogelijkheid hiervoor biedt?
Ik denk dat het probleem niet zozeer de officiele client is, maar meer het feit dat je contact maakt met een server. Die server slaat op waar je zit, zodat er contact gemaakt kan worden met je.
Het maakt het er voor de server niet gemakkelijker op als jij niet op een maar op zes lokaties tegelijk aanwezig lijkt. Waar moet hij berichten naar toesturen? Welke van die meerdere lokaties is de te gebruiken lokatie?
En het verhaal wordt natuurlijk nog verwarrender als niet alleen lokatie 1, maar ook lokatie 3 of 5 zich in het gesprek gaan mengen.
ICQ (en AOL, Yahoo, MSN...) zijn gratis, en worden op grote schaal gebruikt. Ik probeer hierboven aan te geven waarom al die protocollen je elders disconnecten als je op een nieuwe lokatie aanlogt.
Het maakt het er voor de server niet gemakkelijker op als jij niet op een maar op zes lokaties tegelijk aanwezig lijkt. Waar moet hij berichten naar toesturen? Welke van die meerdere lokaties is de te gebruiken lokatie?
En het verhaal wordt natuurlijk nog verwarrender als niet alleen lokatie 1, maar ook lokatie 3 of 5 zich in het gesprek gaan mengen.
ICQ (en AOL, Yahoo, MSN...) zijn gratis, en worden op grote schaal gebruikt. Ik probeer hierboven aan te geven waarom al die protocollen je elders disconnecten als je op een nieuwe lokatie aanlogt.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm