[Ubuntu] Virtualisatie vraagstuk.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
In Mac OSX + Intel processor kan je, door middel van bootcamp dualboot doen met XP en Mac OSX.
Maar diezelfde XP kan je ook gebruiken als je in Mac OSX Parallels gebruikt.

Nu is mijn vraag (beetje zoekvraag eigenlijk, alleen kom ik niet op de juiste termen), is dit mogenlijk met Ubuntu Linux (Feisty Fawn).

Ik wil namelijk Linux gebruiken op mijn laptop (een Toshiba A100-683), maar wij hebben Windows nodig voor Visual Studio en Casetalk, en Oracle.

Ik kan natuurlijk altijd herstarten en dergelijke, maar dit is niet echt optimaal, ik zou gewoon XP willen openen via VMWARE oid.

Enige mogenlijkheid om dit te verwezenlijken?

Google levert voor mij alleen links op naar hoe je Virtualization gebruikt, maar niet hoe je dezelfde Windows gebruikt als in je dual boot.

http://www.google.be/sear...tu+virtualization&spell=1

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

Volgens mij kun je in VMware aangeven, bij het creeren van een VM, dat hij geen partitie-file moet maken, maar een fysieke partitie moet nemen. Ja dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik draai mn PC thuis op Ubuntu en daarop heb ik VMware draaien met Windows 2003 en XP machines, dit werkt perfect en VMware server is ook nog eens gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oi.

Moet mogelijk zijn volgens deze link
http://www.parallels.com/en/products/workstation/

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Bierkameel schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:17:
Ik draai mn PC thuis op Ubuntu en daarop heb ik VMware draaien met Windows 2003 en XP machines, dit werkt perfect en VMware server is ook nog eens gratis.
Maar kan je ook booten vanaf die 2003 en XP? (via grub)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _lasher_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 09:58
Ik heb zelf het omgekeerde een tijdje gebruikt. Als host WinXP met een linux dualboot partitie die ook beschikbaar was als een virtual machine. Daar kon ik bij het opstarten van linux een parameter meegeven waarop ik in bepaalde configs kon testen of hij virtueel of native bezig was.

Op zich kan je met VMWare makkelijk een al bestaande partitie gebruiken als een virtual machine. Het is dus alleen even de vraag hoe je windows installatie daar op gaat reageren. Als je hem opstart als VM ziet die namelijk hele andere hardware als bij het normaal opstarten.

Ok, snelle search levert dit op:
VMWare over hardware profielen
en dat is zo'n beetje wat ik wou gaan zeggen...
Pagina: 1