Toon posts:

[Debian 31r4] perl 5.8.8-7 confilct met data-dumper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier in vmware met Debian bezig, nu ben ik een webserver aan het installeren en me door het leed wat dependency's heet aan het loodsen alleen loop ik tegen een raar probleem aan nu.

Als ik perl wil installeren (dpkg -i perl_5.8.8-7_i386.deb) krijg ik deze melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
debian:~/pkgs# dpkg -i perl_5.8.8-7_i386.deb
dpkg: regarding perl_5.8.8-7_i386.deb containing perl:
 perl conflicts with data-dumper
  perl-base provides data-dumper and is installed.
dpkg: error processing perl_5.8.8-7_i386.deb (--install):
 conflicting packages - not installing perl
Errors were encountered while processing:
 perl_5.8.8-7_i386.deb

Erg vreemd vind ik dit, want de eerste hit met google vermeld dat dit probleem vanaf versie 5.6.0-20 opgelost zou moeten zijn :? Heb ik nu een nieuwe bug ontdekt of doe ik zelf wat fout?

Hier heb ik dit gevonden: http://packages.debian.or...rl/perl_5.8.8-7/changelog

Het staat ongeveer iets boven het midden, zoek even op "data-dumper"

Debian is verder helemaal kaal op sshd+dependency's na dan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 10:03 ]

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Gertjan

mmmm, beer...

Waarom installeer je perl niet gewoon met apt-get, 'zoals het hoort'? Welke versie van Debian draai je? De nieuwste stable, etch, heeft precies de versie die jij nu probeert te installeren:
code:
1
2
3
4
# apt-cache policy perl
perl:
  Installed: 5.8.8-7
  Candidate: 5.8.8-7

Apt-get zou deze dependancy-problemen voor jou op moeten lossen, met dpkg moet je het zelf doen.

Verwijderd

Topicstarter
Gertjan schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:58:
Waarom installeer je perl niet gewoon met apt-get, 'zoals het hoort'? Welke versie van Debian draai je? De nieuwste stable, etch, heeft precies de versie die jij nu probeert te installeren:
code:
1
2
3
4
# apt-cache policy perl
perl:
  Installed: 5.8.8-7
  Candidate: 5.8.8-7

Apt-get zou deze dependancy-problemen voor jou op moeten lossen, met dpkg moet je het zelf doen.
Klop, kan ik idd beter doen.. Probleem is dat de server onderdeel is van mijn project op school, en aangezien ze daar zo'n leuke proxy hebben staan die authentication vraagt krijg ik die niet goed ingesteld, ik heb al geprobeerd wget te gebruiken, maar zelfs dat werkt niet.

Overiggens draait Debian in een VM, ik download packages op de client.

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 21:11
Dit zelf downloaden is ook precies de oorzaak. Je probeert een Etch (4.0) pakket op Sarge (3.1) te installeren... 5.8.8-7 is alleen voor Etch beschikbaar. Hieronder ook even de apt-cache policy output op Sarge (die van Etch staat hierboven al).

code:
1
2
3
4
5
6
7
perl:
  Installed: 5.8.4-8sarge5
  Candidate: 5.8.4-8sarge5
  Version Table:
 *** 5.8.4-8sarge5 0
        500 http://ftp.nl.debian.org sarge/main Packages
        100 /var/lib/dpkg/status

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt man! Dat was het probleem!

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 21:11
Maar ik zou toch ervoor zorgen als ik jou was dat je die proxy kunt fixen. Alle pakketten met de hand downloaden is echt een hel, het zijn er vaak erg veel :). Als je weet welke type proxy server het is, is er vast wel zat informatie te vinden over hoe je daar doorheen komt...
Pagina: 1