Ip forwarding probleem of windows ftp probleem

Pagina: 1
Acties:

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 22:05

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
Ik draai momenteel een linux redhat 7 server, waar ik ipforwarding module geinstalleerd heb.

Ik heb m'n rule aangemaakt waarbij er op mijn ip kan geconnect worden en deze verbind die door naar m'n windows bak.

De rule is iets van ...
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L extern_ip externe_poort -R intern_ip interne_poort

Op m'n windows bak draait een ftp server waar ik gebruik van maak om als ik op verplaatsing ben files te uppen en te downen.

Ik kan inloggen, passwoord ingeven, maar zodra ik een directory listing wil krijgen, krijg ik

227 Entering Passive Mode
ftp: connect: connection refused

M'n login en ip kloppen wel dus dat is het niet. :(

Volgens mij ligt het niet aan m'n ftp ook want als ik nog geen linux server draaide tussen m'n internetconnectie lukte het wel, en er is ondertussen niks veranderd aan de instellingen.

iemand die me kan helpen ?

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je probeert passive ftp of je hebt de data poort niet geforward! Dus kijk of je en poort 20 en 21 hebt geforward en anders moet je de module voor ipchains hebben die ftp insmod! Ongeveer dit "insmod /lib/modules/default/ipv4/ip_masq_ftp.o"

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

heb je ook de regel voor het toelaten van ftp-connectie toegevoegd ??
alleen het doorsluizen is niet genoeg, je moet hem ook open zetten

$IPCHAINS -A input -p tcp -s 0/0 -d $TARGET 21 -j ACCEPT

• CBA

CBA

Topicstarter
Ik zie dus wel in m'n G6 server dat ik ingelogged ben, maar ik kan geen directory listing opvragen.

Kan dit ook gewoon met ipchains wat ik nu probeer te doen of heb ik daar absoluut ipmasqadm voor nodig.

Zoja als dit met ipchains kan kan iemand me een voorbeeldje geven ?

Alvast bedankt

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Nee, via ipchains alleen gaat het je niet lukken! En je moet ff kijken of dat je poort 20 wel geforward hebt of dat je gebruik maakt van passive ftp!

En gebruik de search dit onderwerp is al meerdere keren aan bod geweest

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• CBA

CBA

Topicstarter
Ok, ik zal ff een zoekactie plaatsen en ff de manuals van ipchains opzoeken ook ... :)

thnx

edit:

Dus echt wel niks te vinden over ipforwarding in de search optie :(

Pagina: 1