Hallo,
Wie kan mij helpen met het volgende.
Ik heb een vbscript gemaakt waarmee ik in een Active Directory omgeving een query doe naar een bepaald accountnaam, en vervolgens voor dat account het ADsPath (bijv. cn=testuser,ou=accounts,dc=testdomain,dc=local) terugkrijg. Dit script heb ik met succes in verschillende Windows Server 2003 Active Directory domains toegepast, maar nu probeer ik hetzelfde te draaien in een Windows 2000 domein, en daar werk het niet. Hierbij krijg ik de volgende melding terug:
"A referral was returned from the server"
Volgens de online documentatie zou er op dit vlak geen verschil moeten zijn tussen Windows 2000 en Windows Server 2003, en zou mijn stukje code dus gewoon moeten werken. Zie hier de inhoud van het script:
strUserName = "testuser"
Set objConnection = CreateObject("ADODB.Connection")
objConnection.Open "Provider=ADsDSOObject;"
Set objCommand = CreateObject("ADODB.Command")
objCommand.ActiveConnection = objConnection
objCommand.CommandText =
"<LDAP://dc=testdomain,dc=local>;(&(objectCategory=person)(objectClass=user)(sAMAccountName=" & strUserName & "));AdsPath;subtree"
Set objRecordSet = objCommand.Execute
objRecordSet.MoveFirst
Do Until objRecordSet.eof
strField = objRecordSet.Fields("AdsPath")
WScript.Echo strField
objRecordSet.MoveNext
Loop
objConnection.Close
Heeft iemand enig idee waarom dit niet werkt? Ik ben al ruim een dag met dit probleem aan het worstelen, maar ik kom er niet uit.
Alvast bedankt!
Wie kan mij helpen met het volgende.
Ik heb een vbscript gemaakt waarmee ik in een Active Directory omgeving een query doe naar een bepaald accountnaam, en vervolgens voor dat account het ADsPath (bijv. cn=testuser,ou=accounts,dc=testdomain,dc=local) terugkrijg. Dit script heb ik met succes in verschillende Windows Server 2003 Active Directory domains toegepast, maar nu probeer ik hetzelfde te draaien in een Windows 2000 domein, en daar werk het niet. Hierbij krijg ik de volgende melding terug:
"A referral was returned from the server"
Volgens de online documentatie zou er op dit vlak geen verschil moeten zijn tussen Windows 2000 en Windows Server 2003, en zou mijn stukje code dus gewoon moeten werken. Zie hier de inhoud van het script:
strUserName = "testuser"
Set objConnection = CreateObject("ADODB.Connection")
objConnection.Open "Provider=ADsDSOObject;"
Set objCommand = CreateObject("ADODB.Command")
objCommand.ActiveConnection = objConnection
objCommand.CommandText =
"<LDAP://dc=testdomain,dc=local>;(&(objectCategory=person)(objectClass=user)(sAMAccountName=" & strUserName & "));AdsPath;subtree"
Set objRecordSet = objCommand.Execute
objRecordSet.MoveFirst
Do Until objRecordSet.eof
strField = objRecordSet.Fields("AdsPath")
WScript.Echo strField
objRecordSet.MoveNext
Loop
objConnection.Close
Heeft iemand enig idee waarom dit niet werkt? Ik ben al ruim een dag met dit probleem aan het worstelen, maar ik kom er niet uit.
Alvast bedankt!