schrijf een programma dat een rij gehele getallen leest, afgesloten door een willekeurige niet-numerieke code , bijvoorbeeld het woord STOP. bepaal hoeveel verschillende getallen ingelezen worden. het aantal gelezen getallen is onbeperkt, maar er zullen maximaal 10 verschillende getallen aangeboden worden. (worden er meer dan 10 verschillende getallen aangeboden, dan moet een foutmelding gegeven worden en mag het programma direckt stoppen...
Op GoT werkt het niet zo. Er wordt van je verwacht dat je zelf uitlegt wat je gedaan hebt, en waar je vast bent gelopen. Dit is een "scriptrequest" en die zijn niet toegestaan. Zie ook de FAQs in dit subforum. Succes!
Verwijderd
Dit lijkt me een huiswerkopgave. Probeer eerst de vraag te begrijpen: wat wordt er van je verwacht? De moeilijkheid in de vraag zit 'm in de eisen over de in te lezen getallen. Het is mij niet helemaal duidelijk of er nou maximaal 10 getallen ingelezen moeten worden, of onbeperkt...
Daarna ga je kijken hoe je het programma kan bouwen. Zoals ik het zo zie heb je 3 onderdelen: een input van getallen die ingelezen moet worden, de afhandeling van niet-numerieke karakters, en de weergave op het scherm.
Ga dus eens zoeken hoe je in C++ verschillende vormen van input kan inlezen (cin, file), hoe je je programma laat reageren op bepaalde input, en hoe je tekst kan outputten naar het scherm (cout), en hoe je errors weergeeft (cerr).
Daarna ga je kijken hoe je het programma kan bouwen. Zoals ik het zo zie heb je 3 onderdelen: een input van getallen die ingelezen moet worden, de afhandeling van niet-numerieke karakters, en de weergave op het scherm.
Ga dus eens zoeken hoe je in C++ verschillende vormen van input kan inlezen (cin, file), hoe je je programma laat reageren op bepaalde input, en hoe je tekst kan outputten naar het scherm (cout), en hoe je errors weergeeft (cerr).
Sorry, maar het is hier niet een 'copy paste je schoolopdracht' forum. Ik raad je aan even enkele van de stickies bovenaan de topiclist door te nemen voo je weer een topic start.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Dit topic is gesloten.
![]()