Toon posts:

Voordeel Kingston HyperX tov gewone Kingston?

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zit even te kijken naar DDR2, en zie dat
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (Kingston, KHX6400D2LLK2/2G)
en
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2GN)
beiden dezelfde prijs hebben.. Alleen staat dus nergens uitgelegd wat dat HyperX nou precies is. Na wat online speurwerk ben ik er achter gekomen dat HyperX "geliefd is onder overclockers", maar wat het nou precies doet is me een raadsel. Ik ben zelf geen overclocker, maar ik vraag me af of het nou nadelen heeft om de HyperX versie te nemen, of dat ik gewoon blij moet zijn dat ik die HyperX er 'gratis bij krijg'..
Hopelijk weet hier iemand er meer van, want ik kom er niet echt uit.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:17
Ik zie `t gewoon op de Kingston pagina staan hoor:
Kingston, the world's largest independent memory leader, proudly offers HyperX, memory for gamers and PC enthusiasts. HyperX modules are specifically engineered and tested for higher speeds and lower latencies. HyperX is available in DDR and DDR2 memory technologies. Like all Kingston memory modules, HyperX is 100% tested, with a lifetime warranty† and 24/7 free technical support.
1.8 Volts operation, reducing power consumption by about 50 percent
Memory signal termination inside the memory chip ("On-Die Termination") to prevent reflected signal transmission errors.
Operational enhancements to increase memory performance, efficiency and timing margins.
CAS Latencies: 3, 4 and 5
Currently available in speeds up to 1.2GHz and capacities up to 2GB.
(let wel, delen van die laatste quote zijn gewoon DDR2 specificaties)

Lijkt voornamelijk de top of the range merknaam. Feit dat die andere chips de zelfde prijs hebben zal dus betekenen dat het verouderde HyperX chips zijn die vroeger top of the range waren.

[ Voor 3% gewijzigd door Nijn op 27-04-2007 03:07 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Beide setjes zijn HyperX, wat wordt aangegeven door KHX (Kingston HyperX) in de productnaam.
HyperX is gewoon een naam die Kingston aan hun High Performance-geheugen heeft gehangen.
Het enige verschil tussen de twee is dat KHX6400D2LLK2/2GN (dus met N erachter) SLI-Ready geheugen is.

Zie voor meer informatie de site van Kingston:
KHX6400D2LLK2/2G
KHX6400D2LLK2/2GN

[ Voor 58% gewijzigd door Rone op 27-04-2007 03:18 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

@ r00n
ik heb nog nooit van SLI-ready geheugen gehoord... wel van dual-channel setjes wat een soort van sli is voor geheugen (ik krijg vast weer op me kop hiervoor, maar het is de makkelijkste uitleg)

een dual-channel setje is een set geheugen van 2 dimms (officiele naam voor de plankjes waarop het geheugen zit) die zijn getest om goed samen te werken in een dual-channel systeem... maar vooral zijn dual-channel setjes een grote marketing stunt want ook niet dual-channel setjes (oftewel 2 losse dimmetjes) kunnen perfect(= zonder problemen en performance verlies) in dual-channel werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 03:43 . Reden: stond wat bs bij wat ik maar even heb verwijderd ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 03:42:

@ r00n
ik heb nog nooit van SLI-ready geheugen gehoord...
SLI-Ready geheugen is geheugen met EPP (Enhanced Performance Profiles). Het heeft overklokprofielen opgeslagen in het SPD (Serial Presence Detect), naast de standaard informatie die het SPD bevat.

In feite is dit vanuit marketing oogpunt nog erger dan Dual Channel-kits, want EPP voegt niets toe aan de uiteindelijke prestaties van het geheugen. De overklokinstellingen kunnen namelijk net zo eenvoudig handmatig ingesteld worden, zoals je met modules zonder EPP toch al moet doen, alleen heb je de garantie dat deze snelheid haalbaar is.

Zie voor meer informatie:
NVIDIA.com » Design Specification - DDR2 UDIMM Enhanced Performance Profiles

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 27-04-2007 04:18 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080