Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57

MrDry

Desperados!

Maakt het voor de soepelheid waarmee TomTom werkt ook nog uit wat voor GPS muis je hebt?

Ik heb TomTom nu op mijn E65 staan. Werkt opzicht prima maar grote rotondes zijn wat lastiger omdat je niet exact weet waar je zit op de rotonde omdat Tom de snelheid niet bij lijkt te kunnen houden....

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:14
99% van de GPS-modules geven maar 1x per seconde een update door.
Er zijn er waarvan je de update-frequentie kan aanpassen tot wel 5x per seconde.
Of je TT zoveel data aankan, dat weet ik ook niet, zal wel weer afhangen van de processor waar het op draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er nog een versie komt van tomtom voor smartphone
vb. tomtom7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:00:
99% van de GPS-modules geven maar 1x per seconde een update door.
Er zijn er waarvan je de update-frequentie kan aanpassen tot wel 5x per seconde.
Of je TT zoveel data aankan, dat weet ik ook niet, zal wel weer afhangen van de processor waar het op draait :)
Zoals welke? en hoe? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
De mijne kan het :P
iBlue 747 (zie wel dat je een recent model neemt, die heeft 2x zoveel geheugen (het is ook een logger nl.))
Met BT747 kan je dan allerlei settings aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Tomtom draait op mijn Nokia E65 (voorheen op mijn Jornada 568).

Bij beide apparaten (beide voorzien van een 200 mhz processor dacht ik) is tom prima te gebruiken om de weg te vinden maar loopt tom soms wat achter tijdens het nemen van bochten, rotondes en afslagen. Is normaal gesproken geen probleem maar bij een ingewikkelde rotonde met 35 afslagen levert dit soms verwarring op....

Iemand hier die het wel allemaal soepel heeft lopen op een symbian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
je tomtomt toch ook op geluid, en dan zegtie neem de tweede afslag, het is een kwestie van goed luisteren denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Is ook zo maar als tom roept over 100 m rechts af en er zitten (in de stad) 2 of 3 afslagen kort op elkaar is het zonder beeld nog niet zo eenvoudig om te bepalen welke van de afslagen je hebben moet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bedoel jij niet gewoon de gps-update-snelheid van 1x per seconde? Daar is niet heel veel aan te doen, tenzij je gps-ontvanger het ondersteund om dit aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

tomtom6: opgebroken straat definitief blokkeren in routesKun je in tomtom 6 een verboden gebied opgeven waardoor je automatisch b.v. bekende opengebroken wegen in de planning kunt vermijden.

In hoofdmenu "zoek alternatief" en dan kiezen voor "vermijd obstructie" of "vermijd deel van route". kun je doen maar dit moet je dan doen voor iedere reis die je maakt.

wat ik dus wil is: dat langdurige werkzaamheden (zoals acht maanden lang de Laan van Presikhaaf in Arnhem afgesloten is in TT kunnen worden vastgelegd. Dus van te voren (zonder na te denken of er wegwerkzaamheden zijn) al automatisch een andere route plannen dan tegen de wegopbreking aan rijden.

Je topic is gesloten met de vraag wat je zelf hebt onderzocht en of je al contact op hebt genomen met TomTom. We verwachten dan dat je dan ook daadwerkelijk iets gaat ondernemen en dat je bij het plaatsen van je nieuwe bericht dan aangeeft wat je hebt ondernomen. Gelieve hier de volgende keer rekening mee te houden.

[ Voor 19% gewijzigd door pven op 02-04-2008 22:34 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
babybox schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:41:
tomtom6: opgebroken straat definitief blokkeren in routesKun je in tomtom 6 een verboden gebied opgeven waardoor je automatisch b.v. bekende opengebroken wegen in de planning kunt vermijden.

In hoofdmenu "zoek alternatief" en dan kiezen voor "vermijd obstructie" of "vermijd deel van route". kun je doen maar dit moet je dan doen voor iedere reis die je maakt.

wat ik dus wil is: dat langdurige werkzaamheden (zoals acht maanden lang de Laan van Presikhaaf in Arnhem afgesloten is in TT kunnen worden vastgelegd. Dus van te voren (zonder na te denken of er wegwerkzaamheden zijn) al automatisch een andere route plannen dan tegen de wegopbreking aan rijden.

dank je
Daarvoor moet je TT navcore 7 hebben, maar die is nog niet uit voor PDA's...
MrDry schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:19:
Is normaal gesproken geen probleem maar bij een ingewikkelde rotonde met 35 afslagen levert dit soms verwarring op....
Ik had graag vernomen waar in Nederland we rotonde's met 35 afslagen hebben. :9

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een vraagje
heb tomtom draaien op mijn smartphone en heb deze moeten binnen leveren voor reparatie maar nu blijkt dat deze neit meer te herstellen is en heb nieuwe gekregen .Maar nu kan ik mijn kaarten van tomtom niet meer gebruiken want hij vraagt een activatie code en mijn ode smartphoen is weg.
hoe geraak ik aan een nieuwe activatie code of kan men deze code op een bepaalde manieren vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
Helpdesk bellen en probleem uitleggen, dat is de enige manier.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:39
Ik heb gisteren gemerkt dat de fietsroute-optie niet echt handig werkt. Dat niet alle kleine paadjes op de kaart staan, kan ik begrijpen. Maar hij houdt bij de fietsroutes ook rekening met eenrichtingsverkeer! Dat terwijl ik met de fiets (bijna) overal twee kanten op mag.

Met de wandelroutes negeert ie wel de eenrichtingswegen. Wat dat betreft is het dus handiger om in plaats van een fietsroute, gewoon een wandelroute te vragen.

Is hier toevallig een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Laatst online: 04-07 14:57
nee volgens mij niet maikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Ik heb zo`n 200 adressen in een excel lijst staan. Is het mogelijk om deze in mijn PDA met Tomtom te importeren? En vervolgens als NP aan te duiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kijk eens naar deze site (welke ik overigens binnen een minuut via Google heb gevonden). Volgens de omschrijving kan je een CSV bestand omzetten naar een OV2. Uiteraard moet je nog wel even nagaan of je format voldoet aan datgene wat OV2 verwacht; Google is je vriend. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
pven schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:43:
Kijk eens naar deze site (welke ik overigens binnen een minuut via Google heb gevonden). Volgens de omschrijving kan je een CSV bestand omzetten naar een OV2. Uiteraard moet je nog wel even nagaan of je format voldoet aan datgene wat OV2 verwacht; Google is je vriend. :Y)
Klopt helemaal. Maar bij een OV2 moet je coordinaten invullen, en die heb ik juist niet. Ik heb enkel programma`s gevonden die dat 1 voor 1 kunnen, en met 200 adressen is dat natuurlijk geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FicoF schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:48:
[...]

Klopt helemaal. Maar bij een OV2 moet je coordinaten invullen, en die heb ik juist niet. Ik heb enkel programma`s gevonden die dat 1 voor 1 kunnen, en met 200 adressen is dat natuurlijk geen optie.
Zonder coordinaten kan geen enkel programma er een POI bestand van maken..

Handige omzethulpjes zijn:
http://www.poiedit.com/
http://www.routeconverter.de
http://www.janboersma.nl/gett/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:23:
[...]

Dat is niet waar. Google Earth Pro kan dat wel, maar (nog) niet voor Nederland. Daar loop ik momenteel op vast.
http://earth.google.com/i...orials/import.html#sample

Als ik dus iets vind wat dat wel kan, ben ik er in principe. Via omwegen bak ik er dan wel een OV2 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* We helpen je niet met warez

[ Voor 84% gewijzigd door pven op 09-04-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt niet uit is al gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tt6 werkt zeer goed met orginele tomtom gps ontvanger.
Nu heb ik sinds kort een Jabra sp5050 bluetooth handsfree speakerphone.
Ook deze communiceert goed met mijn nokia E65

Echter bij navigeren gaat geluid nu dus ook over handsfree ,nadeel is dat er vertraging in zit
waardoor het 1e gedeelte van de aanwijzing wegvalt.

Is dit op te lossen.....en indien dit niet het geval is kan je in tom tom(of gsm) aangeven dat geluid gewoon via telefoon moet lopen en niet via handsfree speakerphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 22:10:
Mijn tt6 werkt zeer goed met orginele tomtom gps ontvanger.
Nu heb ik sinds kort een Jabra sp5050 bluetooth handsfree speakerphone.
Ook deze communiceert goed met mijn nokia E65

Echter bij navigeren gaat geluid nu dus ook over handsfree ,nadeel is dat er vertraging in zit
waardoor het 1e gedeelte van de aanwijzing wegvalt.

Is dit op te lossen.....en indien dit niet het geval is kan je in tom tom(of gsm) aangeven dat geluid gewoon via telefoon moet lopen en niet via handsfree speakerphone
Klinkt als een energie/ruis besparende optie in je bluetooth headset. niet zo erg ongebruikelijk trouwens.
Op het moment dat de headset signaal ontvangt zal hij starten met ontvangen, ontvangt hij geen signaal, dan ''hibernate'' hij om batterij te besparen van je telefoon en het apparaat. dit duurt helaas wel eventjes.

Het enige wat ik kan verzinnen om dit op te lossen is om de audiobestanden van de stem die je gebruikt te pakken (uitpakken oid? geen idee hoe dat in zijn werk gaat). en hier voor elk bestand een seconde stilte te plakken.

De telefoon stuurt dan al wel het 'signaal' naar de headset, ookal is dit eigenlijk stilte. Als het goed is zou hij dan aan moeten gaan en pas na die seconde tussentijd de aanwijzing moeten spelen.

Kost mischien een kwartiertje, maar dan heb je ook wat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door geerttttt op 14-04-2008 22:31 ]

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Super handig, voor elk bestand.
(1 sec stilte) Binnen (1 sec stilte) 6 (1 sec stilte) honderd (1 sec stilte) meter (1 sec stilte) sla (1 sec stilte) linksaf.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet gewoon een tijdskwestie....telefoon....contact zoeken met GPS reveiver en daarna GPS receiver/telefoon......contact zoeken met bluetooth handsfree.......waardoor ik dus een seconde mis.

Er is dus geen optie(in telefoon-tomtom of gps receiver)die er voor zorgt dat er geen contact wordt gelegd met bluetooth handsfree bij gebruik tomtom
Waarbij telefoongesprekken wel door worden gestuurd naar handsfree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem. Heb sinds kort een htc cruise en tomtom geinstalleerd met de gratis regiokaart. Nu heb ik Benelux erbij en wil ik die erop zetten. het hele topic rondgeneust, en gedaan wat er stond. dus de bestanden uit de map benelux kopieren naar de root van de geheugenkaart (als ik goed begrijp dus gewoon de losse bestandjes erin zetten) en zelfs een softreset gedaan. Als ik dan naar wissel kaart ga, staat er geen benelux bij. alleen mijn regiokaart. Heb tomtom al opnieuw geinstalleerd en opnieuw gedaan.

Nou is het gekke dat als ik naar de regiokaart kijk, staat hij in verschillende mappen met bestanden die ik er niet bij heb gekregen. Hoe krijg ik dit toch werkend. wil toch graag door Nederland kunnen rijden. Mijn regio ken ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Euh, ze moeten echt wel in een folder staan hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:42:
Euh, ze moeten echt wel in een folder staan hoor :P
haha, ja dat weet ik. Ze staan in map benelux in de root van de opslagkaart. Ik was daarnet ff verder aan het kijken ,maar kan het zijn, omdat ik tomtom de eerste keer op telefoon zelf heb geinstalleerd, dat hij ze daardoor niet ziet? (krijg tomtom nu ook niet op opslagkaart :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nope, zou gewoon moeten lukken zo.
Het is toch een legale versie van je kaart hoop ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, anders zou ik niet durven het hier neer te zetten. Ik ga wel ff verder prutsen dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Uit nieuwsgierigheid: levert TomTom zo weinig documentie bij die producten? Die vragen duiken keer-op-keer op en blijkbaar is er geen kant-en-klaar antwoord. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Toshiba Portege G900 als telefoon met TomTom 6.000 erbij. Dat is een Windows Mobile 6 telefoon zonder interne GPS ontvangen. Ik heb dus een externe GPS muis die uiteraard via BlueTooth werkt. En dat werkte perfect :). Let op: het is geschreven in de verleden tijd ;). Laatst wilde ik naar een, voor mij onbekende plek rijden, dus ik wilde TomTom aanzetten ;), maar m'n GPS muis vond 0 satellieten. Ik weet dat het max. 12 minuten kan duren voordat hij een fix heeft, maar ik had m'n GPS ontvanger al een minuut of 5 aan staan (in m'n auto, op de plek waar hij altijd ligt) en hij had nog 0 satellieten gevonden. Ik ben toen dus gaan rommelen met de GPS settings. TomTom meerdere keren naar een andere COM poort laten luisteren, maar op geen enkele poort vind hij een GPS apparaat.
Ook heb ik met de Externe GPS settings in Windows Mobile zitten prutsen (steeds tussen het aan of uit zetten dat Windows Mobile het mag beheren, heb ik een soft-reset gedaan), maar hoe dat ook staat en welke COM-poort ik ook gebruik in TomTom, ik krijg geen verbinding meer met m'n GPS muis :(
Ik heb als test ook even Google Maps op m'n telefoon gezet, en die kan wel gewoon verbinding krijgen met de GPS ontvanger, dus het BT gedeelte ervan is iig niet stuk.
Ik heb ook even de GPS ontvanger van m'n vader geprobeerd en ook met die krijg ik totaal geen verbinding vanuit TomTom.
Bij mijn weten heb ik alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar ik krijg het niet meer aan de gang :(. Iemand een idee hoe ik het gefixed krijg?

Ook nog even een 2e vraag: ik heb m'n GPS ontvanger ook even aan m'n oude PDA (een HP iPAQ HX2410) gekoppeld (m'n oude navigatie-combinatie, zo heeft het dus een dik jaar probleemloos gewerkt) en ook toen kreeg ik na meerdere minuten 0 satellieten gevonden. Ik vrees dus dat de GPS ontvanger in m'n GPS muis defect is. Zou dit kunnen kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Fire69 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:08:
Super handig, voor elk bestand.
(1 sec stilte) Binnen (1 sec stilte) 6 (1 sec stilte) honderd (1 sec stilte) meter (1 sec stilte) sla (1 sec stilte) linksaf.
:P
Goed punt inderdaad,
Maar je zou het wel grotendeels kunnen fixen, gewoon alleen het woordje "Na" voorzien van 1 seconde pauze, aangezien dat woord bij vrijwel elke aanwijzing als 1e woord gebruikt wordt en het verder (bij mijn weten) niet voorkomt op andere plekken in de zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:48:
[...]

haha, ja dat weet ik. Ze staan in map benelux in de root van de opslagkaart. Ik was daarnet ff verder aan het kijken ,maar kan het zijn, omdat ik tomtom de eerste keer op telefoon zelf heb geinstalleerd, dat hij ze daardoor niet ziet? (krijg tomtom nu ook niet op opslagkaart :'( )
tomtom kun je ook niet installeren op je geheugenkaart. Ik heb ook een HTC Cruise en ik heb gewoon op mijn 2gig mini-sd kaartje de map benelux gekopieerd.
Daarna verschijnt hij in je lijst met maps bij tomtom, althans, bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:15:
ja, anders zou ik niet durven het hier neer te zetten. Ik ga wel ff verder prutsen dan....
Maar dan heb je'm gewoon via HOME gekocht? Wat houd je dan tegen om 'm ook via HOME te installeren?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie DaannO in "HELP, ik heb TT6 maar hoe installeer ik ..."

[ Voor 92% gewijzigd door DaannO op 20-04-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr House
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-05-2023
Tomtom maakt mooie software maar hun aftersales zuigt zwaar.

Upgraden is niet mogelijk tenzij je elk jaar het pakket opnieuw koopt en en passant ook nog eens een nieuwe mobiele telefoon koopt. :(

Geldt dit beleid ook voor hun eigen Tomtom kastjes? Dat je elk jaar nieuwe hardware mag aanschaffen?

Weet iemand een alternatief programma waarbij men je in staat stelt om jaarlijks updates van kaarten aan te schaffen zonder je te dwingen om klauwen met geld aan nieuwe hardware en software uit te geven?

Immers we hoeven ook niet een nieuwe auto aan te schaffen als we een nieuwe wegenkaart kopen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarom zou je in godsnaam elk jaar een nieuwe telefoon moeten aanschaffen!? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de hulp, Ik heb de benelux nu op de geheugenkaart staan in de map My documents. Daarna tomtom opnieuw geinstalleerd en hij doet het vlekkeloos. Weet het probleem ook. Ik had bluetooth explorer aan staan ,daardoor ging tomtom in deze map kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:23:
[...]

FicoF schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:48:
[...]

Dat is niet waar. Google Earth Pro kan dat wel, maar (nog) niet voor Nederland. Daar loop ik momenteel op vast.
http://earth.google.com/i...orials/import.html#sample

Als ik dus iets vind wat dat wel kan, ben ik er in principe. Via omwegen bak ik er dan wel een OV2 van.
Heeft iemand hier al een antwoord op? Het is dus de bedoeling om van postadressen coördinaten te maken. Of past dit niet binnen dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=29950669,noline]
Weet iemand een alternatief programma waarbij men je in staat stelt om jaarlijks updates van kaarten aan te schaffen zonder je te dwingen om klauwen met geld aan nieuwe hardware en software uit te geven?
Ik had route66 willen zeggen, waarvan ik een legale versie heb, op m'n mobiel, die heb ik ook geupgraded naar mobile 7.

Maar upgrade voor mobile 8 de nieuwe versie is nog steeds niet uit.

Dus ik wacht met m'n oordeel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Er is geen mogelijkheid om de tomtom 7 maps op tomtom 6 te draaien? De oude maps zijn uit 2006/2007, allerlei wegen en snelwegen in mijn buurt missen waardor ik geregeld de aanwijzingen die tomtom geeft moet negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Al veel info voor mijn fone en TomTom van dit forum afgehaald, waarvoor dank.
Vandaag dan toch echt mijn eerste vraag:

TomTom Navigator 6 op mijn HTC Touch Cruise. Werkt naar behoren. Maar volgens mij ben ik de enige gek die een aparte wens heeft. Ik wil namelijk geen steminstructies horen (ik kijk wel naar het schermpje voor de instructies), maar ik zou wel graag willen dat TomTom een geluid afspeeld bij bepaalde POI's zoals flitspalen.

TomTom muten is niet echt een optie, want dan ook geen geluid bij POI's.

Ik denk dus aan een oplossing waar ik een soort 'blanco' voice laad in TomTom6. Kortom, TomTom denkt dat ie een file afspeelt, alleen is dit dan een file zonder geluid.

Als ik vervolgens in een omgeving kom waar ik de instructies wel wil horen, kan ik altijd een andere stem 'laden'.

De vragen:
- Heeft iemand al eerder van zo'n oplossing gehoord (en is dit nog ergens terug te vinden)?
- Heeft iemand een suggestie hoe ik dit zou kunnen aanpakken (met name het creëren van een nieuwe blanco stem klinkt als idee aardig, maar geen idee hoe dit uit te voeren)?

Ben benieuwd!
Gr, Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gewoon je voices-folder leegmaken, zo dat niet een makkelijkere oplossing zijn? :P

[edit]
Ow, je wilt in onbekend terrein wel een stem laden...
Hm, effe denken.
Een stem kiezen waarvan je het data-bestand hebt gedelete (stem bestaat uit 2 files, .dat zitten de sound-files in)
Als je dan wel een stem wil, kies je gewoon een NL stem (Eva of zo).

Weet niet of dit gaat werken, effe testen zou ik zeggen :)

[ Voor 66% gewijzigd door Fire69 op 23-04-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als het bestand er niet is kun je de stem niet kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik het graag makkelijker had gedaan, denk ik een oplossing gevonden te hebben.

http://tomtom.graemelucas.co.uk/tomtomstep1.htm

hier staat stap voor stap hoe een nieuwe voice zelf te maken. Ik kan dan zelf bepalen welke 'aanwijzingen' iets moeten laten horen en welke niet. Ff werk dus, maar het gaat vast lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:38:
Ik denk dus aan een oplossing waar ik een soort 'blanco' voice laad in TomTom6. Kortom, TomTom denkt dat ie een file afspeelt, alleen is dit dan een file zonder geluid.

- Heeft iemand al eerder van zo'n oplossing gehoord (en is dit nog ergens terug te vinden)?
Jazeker. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zag enkele weken geleden dat iemand op een nieuwsserver een 'stille' TomTom stem had geupload, precies voor hetzelfde doel als waar jij het voor nodig hebt. Dus: ja, het bestaat en is blijkbaar een goede oplossing voor je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:54:
Hoewel ik het graag makkelijker had gedaan, denk ik een oplossing gevonden te hebben.

http://tomtom.graemelucas.co.uk/tomtomstep1.htm

hier staat stap voor stap hoe een nieuwe voice zelf te maken. Ik kan dan zelf bepalen welke 'aanwijzingen' iets moeten laten horen en welke niet. Ff werk dus, maar het gaat vast lukken...
Ik heb inmiddels via bovenstaande site een 'stille stem' gemaakt en het werkt. Wellicht volgende week nog een keer een 'stem' maken waarin enkele belangrijke aanwijzingen (verlaat snelweg) wel gehoord worden, maar de eenvoudige (3de afslag rotonde) niet. Super tooltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Neeeeeeee shit shit shit, zit op camping met me tt6 & n73 maar opeens werken me stemmen niet van de tt, staat download de stemmen van de cd, me cd is thuis :(

Heb dus net stem van homer simpsons gedownload, deed het in de map voices maar werkt nog niet, staat alsnog download van cd ? wie helpt me heel & met stem straks naar huis weer rijden :P

-opgelost-
begon opeens spontaan weer vanzelf te werken 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door FSXnoob op 26-04-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kijk eens in je voices-folder. Daar zou moeten een collected.ini staan.
Delete die eens, dan zoekt hij opnieuw in je voices-folder welke stemmen erin staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Vanuit het HTC Touch Cruise Deel 3 topic, kwam ik hier terecht.

Afgelopen weekend heb ik Tom Tom 6 op mijn HTC Touch Cruise geinstalleerd, TT werkt, echter bij het uitzetten van mijn telefoon of na het uitvoeren van een soft-reset, start TT automatisch op. Dat is niet echt de bedoeling, temeer omdat TT vooral bedoeld is voor zo nu en dan gebruik.

In het cruise topic werd al gesproken over het verwijderen van de 2577 folder (staat ook in dit topic wel ergens vermeld), echter na het verwijderen van de betreffende folder krijg ik telkens de juridische kennisgeving en de melding 'geen kaarten gevonden'. Daarna werd er gesproken over 'bluetooth uitzetten' alvorens de folder te verwijderen, ook dit had verder geen effect.

Een andere optie was het bestand 'autorun.exe' verwijderen en vervangen door een leeg autorun.exe bestand (een txt bestand hernoemen naar autorun.exe), dan krijg ik echter een foutmelding bij iedere keer dat ik de telefoon aanzet / reset.

Ook opnieuw installeren heeft geen effect gehad..

Wie kan mij verder helpen?

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:53
cyberdj schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:03:
..Afgelopen weekend heb ik Tom Tom 6 op mijn HTC Touch Cruise geinstalleerd, TT werkt, echter bij het uitzetten van mijn telefoon of na het uitvoeren van een soft-reset, start TT automatisch op......
Eigenlijk is het heel simpel. Nadat TomTom juist werkt hoef je alleen maar de autorun.exe weg te gooien of te hernoemen naar autorun.txt (of autorun.uit of............)
Je had dus bijna de goede oplossing.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
rjhilbrink schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:06:
[...]

Eigenlijk is het heel simpel. Nadat TomTom juist werkt hoef je alleen maar de autorun.exe weg te gooien of te hernoemen naar autorun.txt (of autorun.uit of............)
Je had dus bijna de goede oplossing.
Ook dat heb ik gedaan.. Nadat ik echter het Autorun.exe bestand hernoem naar iets anders, krijg ik daarna na het opstarten de melding 'geen kaarten gevonden'.

Ook heb ik geprobeerd om TT op te starten (met autorun.exe gewoon in de folder 2577) en dan terwijl TT loopt het bestand hernoemen naar autorun.xxxxxx. Wanneer ik dan weer naar de selecteer kaart optie ga (instellingen) krijg ik de melding geen kaarten gevonden. TT sluit af en start weer op met de melding 'geen kaarten gevonden'.

frustrerend zo langzamerhand... Koop / gebruik je een legale versie, werkt het nog niet :(

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb Tomtom Navigator 6 draaien op mijn HTC Touch Cruise. Navigatie werkt prima. Eén van de handigste features vind ik het navigeren van/naar een contactpersoon, omdat ik die adressen allemaal via Exchange heb opgeslagen.
Nou komt het lastige puntje: aangezien ik mijn telefoon voor werk en prive gebruik, zijn de contactpersonen in Exchange gemixt. Zowel prive als werk contacten zitten op één hoop. In Outlook kan ik onderscheid maken door deze contacten in een categorie in te delen en vervolgens met behulp van een filter op de categorie alleen de werk contacten of alleen de prive contacten weergeven.

In TomTom kan ik geen manier vinden om een dergelijk filter toe te passen. Het gevolg is dat de lijst met contactpersonen extra lang is, waarbij ik een groot deel van de adressen _nooit_ zal gebruiken in TomTom.

Weet iemand of er een manier is om een dergelijk filter toch toe te passen in TomTom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoekfunctie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002

Pinobigbird

doesn't share food!

TomTom biedt nieuwe kaarten ter download
Met ingang van vandaag biedt TomTom nieuw kaartmateriaal aan voor alle navigatiesystemen van het Nederlandse bedrijf. TomTom brengt de kaarten uit onder versienummer 8.05 voor GO x30-eigenaren en 7.20 voor alle andere devices. Het materiaal is gebaseerd op de januari-release (2008.1) van kaartleverancier Tele Atlas.

Net als bij de vorige update is het kaartmateriaal ook nu alleen te koop via een rechtstreekse download. De kaarten zijn dus niet op DVD, CD of SD te bestellen of beschikbaar in de winkel. Installatie van het kaartmateriaal kan op eenvoudige wijze via TomTom HOME.

8.05-kaarten
De map-update voor de nog gloednieuwe GO x30-serie is te gebruiken als vervanging van de versie 8.00-kaart die standaard op de devices staat en deze ondersteunt vanzelfsprekend alle nieuwe functies van NavCore 8 als IQ Routes en de Rijbaanassistent. TomTom hanteert hierbij een 'Laatste kaart garantie'; verschijnen er binnen 30 dagen na aankoop van een apparaat nieuwe kaarten, dan kun je die gratis downloaden. En aangezien de GO x30 pas sinds kort beschikbaar is, zal iedere bezitter van zo'n systeem de update kostenloos kunnen binnenhalen.

7.20-kaarten
Voor devices die gebruikmaken van NavCore 7 (alle systemen behalve de GO x30) brengt TomTom nieuwe 7.20-kaarten uit. Deze beschikken niet over de nieuwe functies en zijn ook een stuk goedkoper dan de maps voor versie 8. Mocht in de toekomst NavCore 8 ook beschikbaar komen voor andere TomTom-apparaten, dan dienen daar dus andere kaarten voor te worden aangeschaft. TomTom heeft de komst van NavCore 8 voor niet-GO x30 echter nog op geen enkele wijze bevestigd...
Dat werd wel eens tijd. Volgens mij is de laatste versie v6.75 van 1e kwartaal 2007.
Op de downloadsite van TomTom staat vooralsnog alleen v6.75 voor Navigator 6.

[edit]
Voor de GO modellen is v7.20 al wel beschikbaar.
Kaart van West-Europa v7.20
Het is de hoogste tijd om je kaart van West-Europa te vernieuwen nu we 30.000 kilometer aan extra wegennetdekking en bijna 15.000 nieuwe NP’s aanbieden. Deze gedetailleerde kaart biedt volledige dekking van Groot-Brittannië, Ierland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein, Frankrijk, Monaco, Italië, San Marino, Vaticaanstad, Spanje, Portugal, Andorra, België, Nederland, Luxemburg, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland en de Canarische Eilanden. Dekking stratennetwerk: 99%

[ Voor 14% gewijzigd door Pinobigbird op 06-05-2008 15:40 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Pinobigbird schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:33:
TomTom biedt nieuwe kaarten ter download

[...]

Dat werd wel eens tijd. Volgens mij is de laatste versie v6.75 van 1e kwartaal 2007.
Op de downloadsite van TomTom staat vooralsnog alleen v6.75.
Deze kaarten zijn voor NAVCORE 7 of 8. TomTom Navigator zit nog steeds op NAVCORE 6 en deze kaarten zijn hierom dan ook niet bruikbaar voor PDA's.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

The Zep Man schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:38:
[...]
Deze kaarten zijn voor NAVCORE 7 of 8. TomTom Navigator zit nog steeds op NAVCORE 6 en deze kaarten zijn hierom dan ook niet bruikbaar voor PDA's.
Ik zie het, zie mijn edit.
Toch jammer, er staat in het nieuwsbericht "en 7.20 voor alle andere devices.".

Ik vraag me af of TomTom dan wel (binnenkort) met nieuwe kaarten komt voor Navigator 6 :? . Ik hoop het wel.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik vrees ervoor. Je gaat gewoon moeten wachten tot TT zin heeft om een Navigator uit te brengen op basis van Navcore 7 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Dat valt inderdaad nog te bezien.
Een niet al te hoopgevend antwoord van TomTom Customer Support:
[...]
In regard to your inquiry we are not making any new development in Navigator 6. The latest map will be available for Navigator 7 when and if it is released.
[...]
"and if" }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, het is wel begrijpelijk, hoeveel winst maken ze op de PNA's en hoeveel legale versies staan er geinstalleerd op PDA's?
Heb ik dat al niet een keer gezegd in dit topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Toch een sprankje hoop. Met de nieuwe HTC Touch Diamond (verwachte leveringsdatum: 18 juni) wordt misschien Navigator 7 meegeleverd.
„Wir statten den O2 Xda diamond mit TomTom Navigator 7 aus."

-- Lutz Schüler, Geschäftsführer Marketing und Sales bei O2 Germany
Edit:
TomTom Navigator 7 wordt ingebakken in de ROM van de Diamond, en is dus niet meer als losse exe:
TomTom NAVIGATOR 7 - confirmed
Autor: Dawid Gatti Dzień: 2008-05-07 Godzina: 18:21:09.
TomTom has confirmed to me that HTC Daimond will be sold already installed NAVIGATOR 7

Since there is a very large percentage of piracy NAVIGATOR 6, the company TomTom has decided to resign from the sale of the programme for cooperation with companies producing pocketpc's. The situation is so severe that not even the existence of a file exe NAVIGATOR 7. The program is permanently embedded in ROM system, it is not even able to obtain a program to the review.

[ Voor 52% gewijzigd door Pinobigbird op 08-05-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En hoelang denken ze dat het zal duren voordat ze die er bij xda-developers uithalen? :P

Langs 1 kant jammer dat het zo loopt, want nu veroorzaken ze zelf nog meer piraterij. Mensen die een TyTTn (1/2) of gelijkaardig duur toestel gekocht hebben, gaan echt geen nieuw toestel kopen enkel omdat ze dan TT7 kunnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
nog een link naar het nederlandse artikel; http://allaboutphones.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2592

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik heb een hele rits stemmen welke ik op de Go van mijn vader heb gehad, gekopieerd naar de Voices map op mijn storage card. Wat ik ook probeer TomTom Navigator wil die stemmen maar niet zien. (ja, collected.ini is al verwijderd (en daarna door TomTom opnieuw aangemaakt))
Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-07 23:49
Misschien ene gekke vraag maar als ik de kaart: "Western Europe" installeer is het daarna overbodig om ook nog eens Benelux , Frankrijk etc. erop te zetten? Deze zitten standaard al verwerkt in Western europe, of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
mcman schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:32:
Misschien ene gekke vraag maar als ik de kaart: "Western Europe" installeer is het daarna overbodig om ook nog eens Benelux , Frankrijk etc. erop te zetten? Deze zitten standaard al verwerkt in Western europe, of zie ik dit verkeerd?
Zie je goed :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-07 23:49
Dank! Scheelt een hoop ruimte op me geheugenkaartje.

Vond 4 gig voor alleen TomTom aardig wat. 1 gig voor west europa is meer dan genoeg, als ik naar Tsjechie oid ga installeer ik het wel. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Volgens Modaco komt TT7 voor PocketPC er binnenkort aan!!!!
http://www.modaco.com/con...coming-to-pocket-pc-soon/

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mcman schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:03:
[...]

Dank! Scheelt een hoop ruimte op me geheugenkaartje.

Vond 4 gig voor alleen TomTom aardig wat. 1 gig voor west europa is meer dan genoeg, als ik naar Tsjechie oid ga installeer ik het wel. Bedankt!
Zeker niet overbodig imo... Ik gebruik zelf over het algemeen de "plus-kaarten"...

Zijn een stuk sneller dan de hele europakaart in één keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

Lees het beleid van dit forum nog eens door ...

[ Voor 89% gewijzigd door pven op 25-05-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik ben erg benieuwd of en wanneer er nieuwe kaarten uit zullen komen die draaien op de Windows Mobile/symbian versie van Tomtom.
Bij mijn weten is v675 de laatste (voor europa in ieder geval) en die is toch al bijna 1,5 jaar oud.
Vind het persoonlijk een slechte zaak dat tomtom zo lang op zich laat wachten met nieuwe kaarten voor Tomtom Navigator 6.

Heb enige tijd geleden gebeld met Tomtom, daar konden ze me niet vertellen of er uberhaupt nieuwe kaarten uitkomen voor de genoemde platformen. Dit lijkt me raar: volgens mij is dit een behoorlijk groot marktaandeel wat Tomtom nu links laat liggen. Een half jaar geleden heb ik een Symbian-based toestel gekocht, waarbij ik ervan uit ging dat er regelmatig nieuwe Tomtom-mappen voor dit systeem beschikbaar zouden komen. Nu voel ik me een beetje bekocht!

Iemand meer info over nieuwe kaarten? Of misschien nieuws over een mogelijke Tomtom versie 7 voor de WM/symbian based toestellen zodat ook wij de nieuwere kaarten (die dus al wel bestaan!) kunnen draaien?

PS heb al gezocht op dit forum, niets concreets gevonden.. Misschien dat er inmiddels meer info is (of misschien heb ik iets gemist)?
PS2 TT 7 staat al in de planning voor PPC systemen.. How about the symbian-based ones?

[ Voor 10% gewijzigd door tbenschop2 op 25-05-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik ben aan t proberen CheckPOInt 6 te intstalleren, maar het lijkt niet te werken met Tom Tom 6.
Heeft iemand het werkend op zijn PDA

ik heb: htc p4350, WM6.1, TomTom6.030

in de tussentijd gebruik in PoiEdit, maar checkPOInt lijkt heel mooi omdat ie bijv. bij traject controles je gemmiddelde snelheid weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemsTM
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Klein vraagje:

Heb het al gevraagd op het andere forum van de HTC Touch maar daar kwam er niks uit.
Ik heb een bluetooth gps muisje van Qtrek (de K-44). Nu probeer ik verbinding te maken met tomtom en dat werkt niet. Heb tien minuten geleden verbinding gehad met telefoon en tomtom werkte allemaal perfect. Tomtom uit en nog een keer proberen en het werkt nu niet meer.
Iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Probeer het eens in een van onze HTC-touch-topics in Windows Based Mobiles & PDA's :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heeft er iemand nog een oplossing gevonden om nieuwere kaarten te gebruiken op tt6.
Ik woon in de buurt van de A73 en echt alles klopt niet meer hier (er is zoveel veranderd).

Heeft iemand een alternatief, mocht tomtom geen oplossing meer zijn, voor navigeren met de A73 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hah, hier precies het zelfde (A73/Roermond). Werkelijk niks klopt meer. Rij ineens heel veel offroad :P
UltraSub schreef op zondag 11 mei 2008 @ 09:07:
Ik heb een hele rits stemmen welke ik op de Go van mijn vader heb gehad, gekopieerd naar de Voices map op mijn storage card. Wat ik ook probeer TomTom Navigator wil die stemmen maar niet zien. (ja, collected.ini is al verwijderd (en daarna door TomTom opnieuw aangemaakt))
Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?
Iemand? Zijn die stemmen van de Go soms anders of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
BlueKeenan schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:58:
Heeft er iemand nog een oplossing gevonden om nieuwere kaarten te gebruiken op tt6.
Ik woon in de buurt van de A73 en echt alles klopt niet meer hier (er is zoveel veranderd).

Heeft iemand een alternatief, mocht tomtom geen oplossing meer zijn, voor navigeren met de A73 ?
Ik neem aan dat IGO/MIO de meest recente kaarten heeft.
Deze zijn van Feb-2008 volgens mij.

Verder heb ik volgens mij ergens gelezen dat er ergens een device uitgebracht gaat worden met TT7 erop... Een PDA oid ??
Alleen dat deze is ingebakken in de ROM..

[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 03-06-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

TheVMaster

Moderator WOS
Hoyden schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:28:
[...]

Ik neem aan dat IGO/MIO de meest recente kaarten heeft.
Deze zijn van Feb-2008 volgens mij.

Verder heb ik volgens mij ergens gelezen dat er ergens een device uitgebracht gaat worden met TT7 erop... Een PDA oid ??
Alleen dat deze is ingebakken in de ROM..
Dat zou de HTC Touch Diamond kunnen zijn volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
UltraSub schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:24:
Hah, hier precies het zelfde (A73/Roermond). Werkelijk niks klopt meer. Rij ineens heel veel offroad :
Heb je wel een 4*4 dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Laatst online: 16:28
* MadDog11 gaat laatste tijd naar Limburg op de crossmotor :D al dat off-road gedoe bij Roermond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:54
Dus 6.75 is nog steeds de meest recente versie? Ik geloof dat ik die heb, Benelux incl hoofdwegen van Europa. Is nu toch echt niet actueel meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Klopt: 6.75 is de meest actuele met idd sterk verouderde kaarten.

Ik snap best dat ze dankzij de piraterij geen recente versie uit willen brengen, maar ik wil best betalen voor recente kaarten (scheelt me een hoop tijd) ipv de ouwe meuk bij TT6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
is er al iets bekend over de nieuwe versie van TomTom? ik dacht dat TT7 geleverd zou worden in de nieuwe rom van de HTC touch diamond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Het blijft angstvallig stil, en dat terwijl er nu toch al wel wat meer bekend zou moeten zijn, gezien het feit dat de Diamond al wordt geleverd (in Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Volgens nieuws: HTC introduceert Touch Diamond in Nederland wordt TomTom er niet standaard bij geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:12
Ik weet niet of ik het hier moet posten of in het Touch Diamond topic maar probeer het eerst maar is hier ;).

Ik kan met TomTom gewoon geen goed signaal te pakken krijgen. Ik heb versie 6 geïnstalleerd staan heb hem ingesteld op com poort 4 baud rate 4800 idem op de Touch Diamond zelf. Bij GPS status zie ik 8 satellieten maar ik kan gewoon geen bruikbaar gps signaal te pakken krijgen.... Als ik baud rate verander naar 9400 of 19200 maakt ook geen verschil, nog steeds geen signaal terwijl hij wel de satellieten herkent. Tenminste bij GPS status zie ik 2 grijze cirkels met van die grijze stippen erin die na een tijdje verschenen, neem aan dat dat de satellieten zijn :P

Iemand nog een tip hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Zo hoort het eruit te zien (minimaal 3 blauw)
Afbeeldingslocatie: http://www.filesaveas.com/images/tomtom_gps.jpg

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:12
Ah, bedankt die blauwe mis ik dus, even kijken of ik kan fixen dat ze blauw worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zie Navigatie FAQ voor een mogelijke oplossing. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil toch echt dat TomTom 7 HD Traffic beschikbaar komt voor mijn PDA! Ik word toch echt moe dat de PDA gebruikers zo worden achtergehouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Een nieuwe core maakt mij niet zoveel uit. Tomtom 6 werkt prima, en biedt naar mijn idee alle benodigde functionaliteit. Ik word alleen zo moe van de sterk verouderde kaart... Op dit moment overweeg ik zelfs om andere navigatiesoftware te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Die verouderde kaarten irriteren me enorm. Heb iGO8 al gedraaid, is per-fect. Alleen crashed doorlopend op mijn TyTN II, dus die is er ook weer af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
zijn de kaarten van iGO 08 vergelijkbaar met de tomtom kwaliteit + actueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joh, al die kaarten komen óf bij TeleAtlas, óf bij Navteq vandaan...

Voor (vrijwel) elk systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Ik dacht ook gelezen te hebben dat TomTom zelf de kaarten verbetert, in tegenstelling tot anderen. Niet dat je daar nu nog wat aan hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
buddow schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:07:
zijn de kaarten van iGO 08 vergelijkbaar met de tomtom kwaliteit + actueel?
De kaarten die ik gedraaid heb met iGO waren van februari 2008. Dus ja, veel actueler dan TomTom voor zijn pocketpc variant beschikbaar heeft. A73 en alle nieuwe rotondes stonden er compleet op.

/edit
Kan iemand me uitleggen waarom de kaarten voor pocketpc anders zijn dan die voor bijvoorbeeld de Go? Ik snap het niet, ze zien er exact hetzelfde uit. Volgens mij is het gewoon bewust gelocked, door een hard coded value ergens neer te poten.

[ Voor 24% gewijzigd door UltraSub op 17-06-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het basis kaartmateriaal is hetzelfde...

De compressie en/of de manier waarop het door de navcore wordt ingelezen verschilt echter wel...
Daarom snapt navcore6 de 7.x kaarten niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Moest het zo simpel zijn, zouden ze al lang gehacked zijn. :P
Volgens mij is sinds versie 7.x het formaat redelijk omgegooid, en dan TT6 er niet meer mee om... :/
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste