"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Echter bleek in de praktijk TomTom dat niet te doen en het was de eerste keer dat TomTom dat iemand vertelde in het programma.Ginz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:05:
[...]
Volgens mij heb je dan niet goed gekeken.
Als er binnen een bepaalde tijd (weet niet precies) na de aankoop een nieuwe versie uitkomt, dan kan je die bij TomTom gratis krijgen, zoals je hierboven ook kan zien.
Van sommige maps ja... Naar mijn weten -en volgens tomtom.nl- is er van de meeste kaarten geen nieuwere versie dan 6.75...
Mjah, elke tomtom go720 heeft 6.8 maar TomTom heeft ze niet te koop nog. Ik weet dan ook niet of ze werken met een pdaMikeyMan schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:17:
[...]
Van sommige maps ja... Naar mijn weten -en volgens tomtom.nl- is er van de meeste kaarten geen nieuwere versie dan 6.75...
Sterker nog... Die hebben 7.nogwat... Maar dat is volgens mij gewoon omdat ze anders niet met de app werken...DaannO schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:20:
[...]
Mjah, elke tomtom go720 heeft 6.8 maar TomTom heeft ze niet te koop nog. Ik weet dan ook niet of ze werken met een pda
Kan wel een keertje de kaarten lenen van een 720/one III
"en bij PDA is het mogelijk rechtstreeks met de site te synchronizeren. Dit is inmiddels ook vanaf flitspaal.nl te downloaden."
Weet iemand hoe je exact met een PDA en ActiveSync rechtstreeks je pois kan syncen met bv. Flitsservice?
Nu krijg ik dus (ik wacht er nog op) het recht om de nieuwere kaarten te downloaden en kreeg ik een link naar een nieuwere versie van de app (januari 2007, versie 6.030 (ik had 6.010)) . Maar nu zit ik net op de meegeleverde CD te kijken en daar staat dus tomtom op versie 6.032. Zucht. Hoe krijg ik uit die install de app zonder een installatie te doen (ben bang dat die dan mijn huidge install vernaggeld). Of is er iemand die mij de versie van de app kan toesturen?
Ben
Ben
Als ik de .cab file op mijn SD kaart zet start er geen automatische installatie, mijn PDA kan niks met het bestand. Als ik de .cab uitpak en dan op de kaart zet is er 1 bestand die werkt. Dat is de ttn2003 of iets dergelijks. Dan installeert hij TomTom maar dan krijg ik een error als ik het programma probeer te runnen. Wat is er mis?
PDA info: iPAQ 3830 en volgens mij staat er Windows Mobile 2003 op
EDIT: Nog een vraag: Het zou kunnen zijn dat mijn iPAQ gewoon geen TomTom 6 kan hebben. Zal het dan wel kunnen lukken met 5? En is het dan mogelijk om recente mappen te gebruiken of worden die alleen nog maar voor de laatste TomTom versie gemaakt?
[ Voor 19% gewijzigd door FerdiV op 23-10-2007 16:00 ]
Gewoon de .cab op je geheugenkaart zetten en die aanklikken (opstarten) op je pdaFerdiV schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:55:
Sorry dat ik zo ineens binnenval, maar het lukt me niet TomTom te installeren op me PDA.
Als ik de .cab file op mijn SD kaart zet start er geen automatische installatie, mijn PDA kan niks met het bestand. Als ik de .cab uitpak en dan op de kaart zet is er 1 bestand die werkt. Dat is de ttn2003 of iets dergelijks. Dan installeert hij TomTom maar dan krijg ik een error als ik het programma probeer te runnen. Wat is er mis?
PDA info: iPAQ 3830 en volgens mij staat er Windows Mobile 2003 opWeet niet hoe ik dat kan zien...
EDIT: Nog een vraag: Het zou kunnen zijn dat mijn iPAQ gewoon geen TomTom 6 kan hebben. Zal het dan wel kunnen lukken met 5? En is het dan mogelijk om recente mappen te gebruiken of worden die alleen nog maar voor de laatste TomTom versie gemaakt?
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Dat werkt dus niet volgens de beschrijving (hoewel ik het met je eens ben dat het de juiste manier zou moeten zijn)Yoeri schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:24:
[...]
Gewoon de .cab op je geheugenkaart zetten en die aanklikken (opstarten) op je pda
Heb zelf de iPaq 3950 met PocketPC 2003 en daar draait TT6 gewoon op, dus zou moeten kunnen,FerdiV schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:55:
PDA info: iPAQ 3830 en volgens mij staat er Windows Mobile 2003 opWeet niet hoe ik dat kan zien...
Suc6
Mmm vreemd danMadDog11 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:29:
[...]
Heb zelf de iPaq 3950 met PocketPC 2003 en daar draait TT6 gewoon op, dus zou moeten kunnen,
Suc6
Volgens mij denkt hij dat met het kopiËren van de cab naar de sd-kaart de installatie automatisch zou moeten starten (zoals als je tomtom installeert op de sd-kaart en die dan in je pda stopt). En uitpakken van de cab en dan manueel een bestand opstarten gaat helemaal niet werkenPrulleman schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:27:
[...]
Dat werkt dus niet volgens de beschrijving (hoewel ik het met je eens ben dat het de juiste manier zou moeten zijn)
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Ik heb al heel wat afgezocht maar kan geen oplossing vinden... iemand tips?
I see dead pixels...
Volgens mij moet je minimaal V 6.xxxx tomtom hebben voor deze nieuwere mapsjotheman schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:28:
Ik heb hier nou een Orange C600 met Tomtom 5.20. Met Benelux map werkt ie toppie maar nu heb ik de 6.75 map van TomTom gehaald en die krijg ik er niet op aan de praat. Ik heb currentmap.dat aangepast om naar de goede locatie te verwijzen en ook TomTom HOME ziet de kaart. Echter als ik opstart krijg ik te zien dat TomTom geen kaart kan vinden...
Verwijderd
weet iemand hoe dit kan?
Dat is onduidelijk. Hebben veel pda's last van met ingebouwde GPS, ook mijn P3600. Start tomtom is een paar keer opnieuw op en wacht is een tijdje, soms doet hij het opeens. Ik merk ook dat de batterij goed opgeladen moet zijn. Bug dusVerwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:23:
ik heb zojuist een tytn 2 gekocht en tomtom die erbij zit geinstalleerd op het apparaat, tomtom werkt prima, alleen hij kan geen gps signaal vinden, terwijl ik wel gewoon midden op straat sta.
weet iemand hoe dit kan?
Ik gebruik een MDA-pro met TomTom6.
Nu ben ik wel eens in het buitenland, en wil dan mijn telefoon uit ivm data-transfer.
Ik zet dan alleen de telefoon uit en laat de bluetooth aan. (in de comm. manager zie ik de bluetooth nog aan staan en hij staat niet op flight-mode)
Als ik tomtom opstart, meldt hij : [Geen GPD-apparaat! (vluchtmodus)]
Het lijkt erop, dat ze alleen naar de telefoon kijken en niet naar de status van de bluetooth en flght-mode.
Iemand hiervoor een oplossing (reg-key aanpassing ?)
grtz.
Mar-Fan
Pana WC12H9E8 / 1000L
Kijk eens op deze site, hiermee wordt (als je het tenminste wilt en dan ook instelt) continue de laatste mobiele flitscontroles als poi in je Tomtom geladen, werkt erg goed.pennywiser schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:36:
Uit de TS:
"en bij PDA is het mogelijk rechtstreeks met de site te synchronizeren. Dit is inmiddels ook vanaf flitspaal.nl te downloaden."
Weet iemand hoe je exact met een PDA en ActiveSync rechtstreeks je pois kan syncen met bv. Flitsservice?
Om alle flitspalen en dergelijke te krijgen gebruik ik weer http://www.flitspaal.nl/ + een handig programma genaamd Poiedit. Je kan op de site (wel eerst even een account aanmaken) een handige handleiding vinden.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
jotheman schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:28:
Ik heb hier nou een Orange C600 met Tomtom 5.20. Met Benelux map werkt ie toppie maar nu heb ik de 6.75 map van TomTom gehaald en die krijg ik er niet op aan de praat. Ik heb currentmap.dat aangepast om naar de goede locatie te verwijzen en ook TomTom HOME ziet de kaart. Echter als ik opstart krijg ik te zien dat TomTom geen kaart kan vinden...
Je moet de tomtom map 660.1223 hebben deze werkt wel met tomtom 5.2Prulleman schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:50:
[...]
Volgens mij moet je minimaal V 6.xxxx tomtom hebben voor deze nieuwere maps
[ Voor 47% gewijzigd door Megapaul op 26-10-2007 11:14 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
En als dat kan, hoe moet dat dan? Iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb een Parrot MiniKit en daar werkt het prima mee.mr_petit schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:25:
Tsja, wat ik kan vinden is dat voornamelijk Nokia-Nokia combo's en parrots het goed doen.
Jullie hebben daar toch geen speciale instellingen voor moeten doen?
(ik kan zowel in symbian als tomtom geen instellingen hierover vinden iig)
Het gebeurt wel een een enkele keer dat de Parrot de verbinding er uit kiepert.
Verwijderd
Heb namelijk een GPS ontvanger en die werkt prima met mijn P1i, maar die kan natuurlijk ook communiceren met mijn laptop via Bluetooth. Nu alleen nog TomTom (of iets dergelijks)
Ook is het mogelijk om via ActiveSync (als die 'P1i' Windows Mobile draait) je scherm op de PC te laten zien, dan heb je eigenlijk wel TomTom op de PC
Verwijderd
Ok, duidelijk. Dankjewel. De P1i draait UiQ3 en geen WM dus dat is geen optie.ThinkPad schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:49:
Nope TomTom voor PC bestaat niet. Wel zijn er andere alternatieven zoals Route66 e.d.
Ook is het mogelijk om via ActiveSync (als die 'P1i' Windows Mobile draait) je scherm op de PC te laten zien, dan heb je eigenlijk wel TomTom op de PC
Eens kijken naar Route66 dan.
Kan je uitleggen hoe dat moet?ThinkPad schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:49:
Ik denk dat ie dit bedoeld;
http://www.allaboutphones...pic.php?f=48&t=527&p=1951
www.mymobiler.com
[ Voor 14% gewijzigd door erreen op 12-11-2007 20:25 ]
Blijf enigszins sceptisch over file-informatie in nederland...
Verwijderd
zij: 'Uw heeft die kaart al geactiveerd met uw Tomtom ONE kunnen wij hier zien'.
ik: Maar ik heb helemaal geen TomTom ONE.
zij: Die heeft u wel, en daarmee heeft u die kaart geactiveerd
ik: Echt niet, ik heb nog nooit een Tomtom ONE gehad
zij: Die heeft u wel, dat kunnen wij hier in het systeem zien
ik : Kan het zijn dat uw systeem het fout heeft?
zij: Nee dat kan niet
ik: Dus ik krijg geen andere kaart die ik wel kan gebruiken
zij: Nee
ik: Nu dan ben ik genoodzaakt om Tomtom niet langer te 'kopen'.
Zucht
Verwijderd
Je hebt ws. meerdere kaartin op 1 sd staan. Had ik ook. BNL en DE. Heb nu alleen BNL er op staan. sws. lost dat bij mij het juridische kennisgeving probleem op en tevens loopt TT tot nu (afkloppen) minder vast. Mijn PDA heeft 2 sd slots. De andere kaart heb ik daar op gezet.n00bs schreef op donderdag 15 november 2007 @ 00:27:
Ik heb TomTom op mijn Symbian toestel draaien, maar elke keer weer bij het starten van TomTom krijg ik het groene scherm met de juridische kennisgeving. Is er een mogelijkheid om dit voor eens en voor altijd te disablen?
Water-Escape
[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 06-12-2007 00:22 . Reden: Aanhef en danken is niet nodig ]
1. in TomTom terug te gaan naar fabrieksinstellingen
of
2. Op je geheugenkaart in de "kaart"map (bijv. Western Europe) het bestand MapSettings.cfg te verwijderen
Succes
Dat is dus bij mij niet... ik snap het verder ook niet.pennywiser schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:13:
[...]
Je hebt ws. meerdere kaartin op 1 sd staan. Had ik ook. BNL en DE. Heb nu alleen BNL er op staan. sws. lost dat bij mij het juridische kennisgeving probleem op en tevens loopt TT tot nu (afkloppen) minder vast. Mijn PDA heeft 2 sd slots. De andere kaart heb ik daar op gezet.
Verwijderd
Tja, dit is een TomTom- dingetje; zo gauw de GSM- module van je PDA of Smartphone is uitgeschakeld (en dat hoeft dus nog niets een flightmode- profiel te zijn) maakt TomTom geen contact meer met BT apparaten, ook al heb je BT gewoon aan staan. Waarom ze hier voor gekozen hebben is me ook een raadsel. Op internet zwerven trouwens wel TomTom versies rond waarbij dit gehackt is, maar hoe ze dat hebben gedaan zou ik je niet durven zeggen.MarFan schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:30:
Ik heb het volgende probleem.
Ik gebruik een MDA-pro met TomTom6.
Nu ben ik wel eens in het buitenland, en wil dan mijn telefoon uit ivm data-transfer.
Ik zet dan alleen de telefoon uit en laat de bluetooth aan. (in de comm. manager zie ik de bluetooth nog aan staan en hij staat niet op flight-mode)
Als ik tomtom opstart, meldt hij : [Geen GPD-apparaat! (vluchtmodus)]
Het lijkt erop, dat ze alleen naar de telefoon kijken en niet naar de status van de bluetooth en flght-mode.
Iemand hiervoor een oplossing (reg-key aanpassing ?)
grtz.
Mar-Fan
Echter; bij het invoeren van de pincode voor mijn simkaart, druk ik op cancel...
Zo dus geen telefoon, maar wel bluetooth...
Verwijderd
Weet iemand of het op de 1 of andere manier mogelijk is om de nieuwste versie van TomTom 6 for Symbian via TomTom Home automatisch binnen te halen? Dus niet eerste een oude versie installeren en dan updaten met TomTom Home.
Thx
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
volgens mij kan dat, op het moment dat je geen route gekozen hebt.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:22:
Aaargh, gister op mijn P1I TomTom in 'veiligheidsmodus' gezet. Nu weet ik niet meer hoe het uit kan zodat ik alle functies weer heb.
bv wanneer je hem net aanzet
is er al een nieuwe versie voor UIQ?Flappie schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:39:
Hallo allemaal,
Weet iemand of het op de 1 of andere manier mogelijk is om de nieuwste versie van TomTom 6 for Symbian via TomTom Home automatisch binnen te halen? Dus niet eerste een oude versie installeren en dan updaten met TomTom Home.
Thx
ik dacht dat 6 de laatste was....
Verwijderd
Bedoel je het kaartmateriaal versie 6.75? Want volgens mij is het programma zelf pas bij versie 6.3nogwat.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:49:
vraagje wat ik niet kan vinden hier op het forum. ik heb tomtom 6.75 en wil deze gaan installeren op mijn htc tytn II met een interne gps ontvanger. NU weet ik dat oudere versie dit nog niet ondersteunden. Kan iemand mij vertellen of deze versie van tomtom op mijn htc gaat werken? htc werkt natuurlijk met windows 6.1.
Maar om de vraag te beantwoorden, op mijn p3600 (windows6) heeft tomtom 6.1/6.2/6.3nogwat prima gewerkt, pas bij de laatste versie zat de optie "interne GPS", bij elke andere versie heb ik "andere NMEA GPS" succesvol gebruikt.
Verwijderd
Setup TomTom Navigator v6.030 Build 8320 PDA WM3 & WM5
- TomTom Navigator 6.610 (8320) SD Versie
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 10:30 ]
Verwijderd
Je hebt inderdaad gelijk, als je het programma al hebt hoef je slechts de kaarten nog in een map op je geheugenkaart te zetten, TT zal ze dan automatisch herkennen. En 49,95 is inderdaad niet duur en stukken netter dan de torrent downloaden! Trouwens, als jij een Tytn2 hebt dan zou daar op bijgeleverde CD het programma TT 6.032 (8351) bij moeten zitten. Deze is speciaal gemaakt voor de interne gps ontvanger en werkt helemaal super. Mocht je de t-mobile versie van de Tytn2 hebben en dus niet over de cd beschikken dan moet je even in de startpost van het Tytn2 topic kijken, bij het linkje hoe je tomtom instelt op je Tytn2, deze verwijst naar een pagina waar je 6.032 kunt downen.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:08:
denk dat ik maar de weg van de verstandige ga bewandelen...ik zie dat je op de tomtom site voor 49.95 de kaart van west europa kunt downloaden. aangezien ik al navigator 6 op de htc heb staan neem ik aan dat het downloaden van alleen de kaarten voldoende moet zijn en geen problemen gaat geven. heb ik het hier bij het rechte end?
Ik heb een Nokia N95-2 8GB, en TomTom werkt niet met de interne GPS. Wel heb ik een externe BT GPS-reciever. Deze werkt wel met TomTom. Ik ben me er van bewust dat TomTom de N95 verder niet ondersteund, maar ik heb door middel van een illegale versie een testje gedaan of de applicatie uberhaupt werkt. Tot zover geen probleem.
Ook zie ik dat er twee 'versies' zijn, een Navigator en een Mobile. Als ik bovengenoemde bundel aanschaf, zit daar dan mobile bij? Ik ga daar wel van uit, op de site van TomTom zie ik dat bijvoorbeeld de Nokia N73 (ook zonder touchscreen) ook werkt met deze bundel, wat weer impliceert dat de mobile versie in dit pakket zit.
Daarnaast, klein vraagje over de versie van de applicatie en de kaarten. Ik neem aan dat ik de nieuwste versie geleverd krijg? Dus kaarten v6.75?
[ Voor 24% gewijzigd door jpiscaer op 13-12-2007 18:35 ]
Verwijderd
klopt als een bus, ik heb inderdaad al de versie geinstalleerd die is bijgeleverd bij eht toestel en deze werkt als een zonnetje, inclusief de regiokaart. Ik ga/ging er dus even vanuit dat ik dan elke willekeurige tomtom6 kaart erbij op zou kunnen installeren zonder het complete programma er opnieuw op te zetten. dat is dus mijn insteek in dit geheel, of het mogelijk is weet ik natuurlijk nitfalconz schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:09:
[...]
Je hebt inderdaad gelijk, als je het programma al hebt hoef je slechts de kaarten nog in een map op je geheugenkaart te zetten, TT zal ze dan automatisch herkennen. En 49,95 is inderdaad niet duur en stukken netter dan de torrent downloaden! Trouwens, als jij een Tytn2 hebt dan zou daar op bijgeleverde CD het programma TT 6.032 (8351) bij moeten zitten. Deze is speciaal gemaakt voor de interne gps ontvanger en werkt helemaal super. Mocht je de t-mobile versie van de Tytn2 hebben en dus niet over de cd beschikken dan moet je even in de startpost van het Tytn2 topic kijken, bij het linkje hoe je tomtom instelt op je Tytn2, deze verwijst naar een pagina waar je 6.032 kunt downen.
Nog gekker, ik stond gisteren in een parkeergarage, hoogste verdieping dus nog 1 betonplaat tussen mij en de hemel. De auto stond 7 meter van de rand en alsnog kreeg ik binnen 20 seconden een fix.
Ik ga van 't weekend wel even goed in de software doos snuffelen maar voorlopig werkt dit prima.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Een collega van mij heeft exact dezelfde versie Nokia en Tomtom maar hij krijgt het wel voor elkaar.
Iemand suggesties?
Ik wil Navigator 6 gaan gebruiken op dit toestel met een bluetooth GPS.
Harde reset van je GSM?Digital-Punk schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:59:
Ik wil op mijn Nokia N73 Tomtom Navigator 6 met Benelux installeren, maar als ik dat heb gedaan kom ik niet verder dan het Splash Screen.
Een collega van mij heeft exact dezelfde versie Nokia en Tomtom maar hij krijgt het wel voor elkaar.
Iemand suggesties?
Verwijderd
iemand die hier meer vanaf weet
ik krijg tom tom namelijk niet geinstaleerd
zowel op het geheugen van de gsm als zowel mijn 2GB Sandisk micro sd kaartje
hy begint met instaleren en 5 seconden erna valt het scherm terug naar mijn hoofdscherm
duw ik via mijn navigatie toetsen op de gsm op het knopje vorige aktie dan gaat hy terug naar het instaltie scherm en geeft hy aan instaltie is mislukt..
zou iemand mij hiermee kunnen helpen
Geen harde reset doen zoals iemand als optie geeft, want dan ben je enkel ALLE gegevens van jouw telefoon kwijt.Digital-Punk schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:59:
Ik wil op mijn Nokia N73 Tomtom Navigator 6 met Benelux installeren, maar als ik dat heb gedaan kom ik niet verder dan het Splash Screen.
Iemand suggesties?
Ik had het met mijn 6120 in de eerste instantie ook maar het is een kwestie van alle mappen goed plaatsen.
De map "Benelux" moet in de root van jouw geheugenkaart met eventueel daarin de flitspaal info, de map "raster" moet in de root, de map "Zip" moet in de root en de map "tomtom" moet in de root.
Als eerste moet je natuurlijk wel de installatiebestand aanklikken en bv installeren naar het telefoongeheugen (is sneller).
Ik heb de standaard flitspalen van flitspaal.nl (18 .ov2 files), en ik merk dat TomTom véél trager wordt.
Heeft iedereen hier last van

[ Voor 12% gewijzigd door a3konijn op 26-12-2007 23:22 ]
Uit deze tests lijkt het me ook geen supertraag toestel te zijn, dus denk dat er ergens anders iets scheelt...
Verwijderd
Iemand ????? ben hier al 2 / 3 weken mee bezigVerwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:13:
ik maak gebruik van een samsung i620 smartphone met wm6 erop
iemand die hier meer vanaf weet
ik krijg tom tom namelijk niet geinstaleerd
zowel op het geheugen van de gsm als zowel mijn 2GB Sandisk micro sd kaartje
hy begint met instaleren en 5 seconden erna valt het scherm terug naar mijn hoofdscherm
duw ik via mijn navigatie toetsen op de gsm op het knopje vorige aktie dan gaat hy terug naar het instaltie scherm en geeft hy aan instaltie is mislukt..
zou iemand mij hiermee kunnen helpen
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 17:53 ]
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
http://www.eclipse-web.com/eu/avn/AVN2227P_overviews.html
Onder andere al te bestellen bij de toyota aygo...
volgen het forum een half jaar geleden nog niet maar ze zijn er wel mee bezig is het dan onderdehand zover of word er nog steeds aan gewerkt
ik wil de htc p3300 of de p3600 alles mooi ingebouwd alleen een externe tmc tuner
ik vraag me alleen af of er al een mda is met tmc erin maar dat zal ik maar in een ander forum vragen.
Enige mogelijkheid is tomtom plus... Waar je voor moet betalen...
Ik gebruikte namelijk de verkeersinfo aardig vaak, had dus ook een abonnement er op, en nu kan het opeens niet meer. En ze hebben geen idee wanneer ze de nieuwe versie klaar hebben voor de pda. Beetje vaag om de 'oude' Plus Verkeersinfo te beeindigen terwijl de nieuwe HD variant nog niet werkend is op 99% van de apparaten.
Zelfs de support afdeling van TomTom vond het vreemd. Baal er nu wel van, die verkeersinfo heeft me vaak veel tijd bespaart door om de files heen te leiden....
Inderdaad...
Wat dacht je hiervan?Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:52:
Vraagje tussendoor: weet iemand of TomTom binnenkort nou eens eindelijk een inbouw (2 maal DIN) navigatie-apparaat gaat maken? Want in mijn nieuwe auto zal ik zeker voor inbouw gaan kiezen, maar natuurlijk het liefst van TomTom want die (sofware) vind ik het fijnst werken. Zelf reageren ze niet...
http://cgi.benl.ebay.be/A...egoryZ38774QQcmdZViewItem
Hoax...
Of er moet stiekem windows mobile op draaien, en dat wil je ook niet met je autoradio...
[ Voor 59% gewijzigd door MikeyMan op 07-01-2008 14:36 ]
Hoezo stopgezet?Roy schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:29:
En zelfs via de Plus service is TomTom verkeersinfo niet meer mogelijk op een PDA met GPRS. Ze hebben namelijk de verkeersinfo service stopgezet omdat Traffic HD er nu is. Maar traffic HD werkt alleen maar op de ONE XL HD, en op geen enkel ander apparaat.
Als gebruiker van de Verkeersinfo plusservice kreeg ik afgelopen december netjes een mailtje met de mogelijkheid om van mijn abbo tot het einde van de reguliere looptijd een HD traffic abbo te maken. Neem aan dat iedereen die kreeg.
Zo gezegd zo gedaan en sinds medio december ontvang ik m.i. inderdaad HD traffic info. Via GPRS, en dat met TomTom 5! (ja 5, niet 6 en zeker geen One etc.)
Okay, Tomtom5 toont het allemaal wat minder handig/makkelijk, maar ik krijg uiteraard gewoon de beschikking over alle info. Weet zeker dat het zo is want:
- ik heb een bevestigingsmail dat het overgezet was
- ik zie regelmatig files op mijn routes die bv. op een provinciale weg of midden in A'dam staan. Dat was er eerst niet hoor!
Los daarvan vind ik nog steeds dat het niet geweldig werkt, maar de hoeveelheid informatie is in ieder geval toegenomen.
Bedoel je wellicht dat je op dit moment geen 'gewoon' verkeersinfo abbo kan afsluiten bij TT6, als je dat nog niet had?
Het probleem is nu dat eens in de ongeveer vijf minuten TomTom tijdens het navigeren als het ware bevriest. Het scherm slaat dan vast. Ongeveer 30-60 sec later pikt de software weer op en kan ik verder navigeren.
Heb echt al van alles geprobeert en tot op heden geen oplossing. TomTom support komt er voorlopig ook niet uit.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen??
Ik heb ook die mail gehad, maar heb eerst geverifieerd bij TT of ik met de PDA en TomTom6 wel al gebruik kon maken van HD Traffic. Het antwoord was nee. Dus logischerwijs heb ik het ook niet aangeschafd.swiv98 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:04:
[...]
Hoezo stopgezet?
Als gebruiker van de Verkeersinfo plusservice kreeg ik afgelopen december netjes een mailtje met de mogelijkheid om van mijn abbo tot het einde van de reguliere looptijd een HD traffic abbo te maken. Neem aan dat iedereen die kreeg.
Zo gezegd zo gedaan en sinds medio december ontvang ik m.i. inderdaad HD traffic info. Via GPRS, en dat met TomTom 5! (ja 5, niet 6 en zeker geen One etc.)
Wat schetst mijn verbazing : mijn 'Verkeersinfo' is sinds vandaag, 13-01-2008 er mee opgehouden.
TT zegt abonnement verlopen. Ik login op tomtom.com, en zie bij abonnement : valid until 19-01-2008. Ze snoepen 6 dagen van m'n abonnement af.....
Geprobeerd om via een ander account verkeersinfo aan te schaffen, maar dat kan inderdaad ook niet meer.
Ik gok dat mensen met een HD Traffic abonnement wel nog gewoon kunnen inloggen op de oude Verkeersinfo, maar dus geen HD Traffic ontvangen (nieuwe plugin/update wellicht).
Maar misschien ontvang je het wel ... zou mooi zijn.
kan ik tt6 (het programma, niet de kaarten) op mijn microSD installeren. ik krijg de optie tijdens de installatie, maar dan installeert ie toch gewoon op mijn device.
Vreemd. Ik kan je verhaal wel deels volgen. Want op MijnTomTom is de informatie rond mijn file-info abbo ook verkeerd namelijk.MadDog2K schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:08:
[...]
Wat schetst mijn verbazing : mijn 'Verkeersinfo' is sinds vandaag, 13-01-2008 er mee opgehouden.
TT zegt abonnement verlopen. Ik login op tomtom.com, en zie bij abonnement : valid until 19-01-2008. Ze snoepen 6 dagen van m'n abonnement af.....
Geprobeerd om via een ander account verkeersinfo aan te schaffen, maar dat kan inderdaad ook niet meer.
Ik gok dat mensen met een HD Traffic abonnement wel nog gewoon kunnen inloggen op de oude Verkeersinfo, maar dus geen HD Traffic ontvangen (nieuwe plugin/update wellicht).
Maar misschien ontvang je het wel ... zou mooi zijn.
Ik _had_ een abbo tot eind mei 2008.
Toen ik omgezet werd, was mijn einddatum er eentje in het verleden. Zelfs van voor de ingang van het huidige jaar.
En nu staat er:
1
2
3
| U hebt momenteel het volgende abonnement op Verkeersinfo: TomTom Verkeersinfo - Abonnement van 1 jaar Valid until 20-02-2006 |
Klopt geen hout van dus. Maar mijn PDA met TomTom5 (geen 6 dus, nogmaals) ontvangt gewoon netjes verkeersinfo. En wat mij betreft ook echt 'HD', want nog altijd staan netjes de provinciale wegen er vaak bij, net als het centrum van A'dam.
Vraag blijft wanneer dit abbo dan afloopt. Wat mij betreft eind mei. Maar dat kan ik nergens meer controleren. Rare gang van zaken.
Misschien had ik mazzel dat ik ben overgestapt en is het daarom per ongeluk goed gebleven.
Technisch gezien lijkt het me trouwens ook best onhandig om een deel gebruikers met 'normale' file-info te hebben en een deel met HD...
Denk dat de achterliggende techniek hetzelfde is... Voordeeltje dus voor de mensen met tomtom-plus file-informatie...swiv98 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:23:
[...]
Technisch gezien lijkt het me trouwens ook best onhandig om een deel gebruikers met 'normale' file-info te hebben en een deel met HD...
... ehhh en heb je misschien een uitleg hoe, of een linkje naar een pagina die dat uitlegt?MikeyMan schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:32:
Kan wel, maar dan zul je zelf moeten knutselen...
Maar kijk eens op "navmanunlocked"...
Wordt daar vaak gedaan namelijk...
Je kunt gewoon de installatie directory naar je storage card verplaatsen en handmatig alle links aanpassen. tomtom 6 werkt dan gewoon. (alleen de today plugin niet, maar die gebruik ik niet). dat scheelt weer 5,7mb
ik heb het gevonden op xda-developers
het lijkt me niet illegaal, want ik verander niks in het programma, maar zou het toch niet mogen dan sorry en dan mag het weggehaald worden.
En tomtom kan dit inderdaad niet... 7 is er nog niet...
Sinds wanneer is er geen TomTom 7MikeyMan schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:11:
Volgens mij is er maar één garmin die dat kan...
En tomtom kan dit inderdaad niet... 7 is er nog niet...

TomTom 7 is toch echt al een tijd verkrijgbaar...
Klopt maar niet voor de PDAn00bs schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:05:
[...]
Sinds wanneer is er geen TomTom 7![]()
Verschillen tussen de PNA en PDA versie waren altijd al groot aanwezig, dus over de uitwisselbaarheid van functies kun je dus imo weinig zeggen...
Je hebt los:
Benelux
De_AT_CH
Frankrijk
Italia
Spanje en portugal
Bovenstaande samengepakt heb je:
West-Europa Dekking:
Andorra,België,Denemarken,Duitsland,Finland,Frankrijk,GrootBrittannië,Italië,
Liechtenstein,Luxemburg,Monaco,Nederland,Noorwegen,Oostenrijk,Portugal,
San Marino, Spanje, Zweden, Zwitserland en Vaticaanstad
Oost europa dekking (Eastern_Europe_v680.1466):
Tsjechië, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Polen, Slowakije en Slovenië. Plus beperkte dekking in Kroatië,
Maar er is ook een west en midden europa kaart. wat is hier de dekking van wat verstaan ze onder midden?
en deze? PL-CZ-SK-HU-GR-TR-RU. dat lijkt meer op oost europa.
Water-Escape
Is hij ook al beschikbaar voor een tomtom rider 2nd edition? Kan updaten wat ik wil via home maar ik blijf op 6.50 steken.n00bs schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:05:
[...]
Sinds wanneer is er geen TomTom 7![]()
Dus lijkt me dat hij nog niet voor elke versie beschikbaar is.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
schnumi schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:02:
[...]
Is hij ook al beschikbaar voor een tomtom rider 2nd edition? Kan updaten wat ik wil via home maar ik blijf op 6.50 steken.
Dus lijkt me dat hij nog niet voor elke versie beschikbaar is.
NavCore 7 is nog NIET beschikbaar voor: RIDER 2nd Edition en RIDER Classic. Het is onduidelijk wanneer TomTom de updates voor deze devices zal gaan aanbieden.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||