Vraagje. Flitspaal.nl maakt onderscheid in POI's voor de mobile versie. (Ik heb de UIQ3 editie) Als ik echter de POI's van de site van Tomtom zelf haal wordt er geen onderscheid gemaakt... What's the deal, is er echt een aangepaste versie van de POI's nodig voor de mobile versie of trekt hij (SE W950i) het ook met de normale? Iemand ervaring?
Heeft iemand nog meer de ervaring dat de 3d weergave niet werkt op de n73 ?
[ Voor 9% gewijzigd door Basjuuh op 20-06-2007 10:42 ]
Nee dit heb ik nog niet meegemaakt. Bij mij stond dit standaard aan. Ik kan ook gewoon switchen tussen 2d en 3d.Basjuuh schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:33:
Heeft iemand nog meer de ervaring dat de 3d weergave niet werkt op de n73 ?
Ik heb een vraag, een vriend van mij heeft TomTom Benlux op zijn N73 geinstalleerd, dat werkt wel goed. Nu moet hij voor werk (militair) veel naar Duitsland. Als hij de Duitsland map koopt, is er dan naadloos te navigeren? Dus je vult gewoon het adres in Duitsland in waar je heen wilt en dan rijden maar. Ik herinnerde me ooit eens dat je eerst de Duits map moest kiezen en dan opnieuw het adres moest invullen.
Was het niet zo dat dit iets te maken had met de stemmen, sommige symbian telefoons waren te traag ofzo om dit allemaal soepel te laten verlopen.RM199724 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:07:
Vraagje. Flitspaal.nl maakt onderscheid in POI's voor de mobile versie. (Ik heb de UIQ3 editie) Als ik echter de POI's van de site van Tomtom zelf haal wordt er geen onderscheid gemaakt... What's the deal, is er echt een aangepaste versie van de POI's nodig voor de mobile versie of trekt hij (SE W950i) het ook met de normale? Iemand ervaring?
Dit haalde ik uit de handleiding:
Mobile
Verder ziet u dat alles in de smaak normaal en de smaak MOBILE te downloaden is. Bijvoorbeeld “( NL ) Flitspalen per snelheid” en “( NL_MOBILE ) Flitspalen per snelheid”.
De _MOBILE groepen zijn er speciaal voor smartphones zoals bijvoorbeeld de Nokia N70. Beide groepen bevatten exact dezelfde flitspalen alleen is de opbouw van de bestanden voor beide groepen iets verschillend. Hierdoor werken de bestanden soepeler.
[ Voor 15% gewijzigd door Binnetie op 20-06-2007 12:00 ]
offtopic:
Even de edit knop gebruiken voortaan, scheelt weer topic vervuiling
Even de edit knop gebruiken voortaan, scheelt weer topic vervuiling
Over die 3d navigatie, is waarschijnlijk een bug en even opnieuwe installeren van TomTom moet dat verhelpen.
Verwijderd
Matched: tomtom
Dat gaat inderdaad vastlopen... Niet zo handig van TomTom.Binnetie schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:53:
Ik heb een vraag, een vriend van mij heeft TomTom Benlux op zijn N73 geinstalleerd, dat werkt wel goed. Nu moet hij voor werk (militair) veel naar Duitsland. Als hij de Duitsland map koopt, is er dan naadloos te navigeren? Dus je vult gewoon het adres in Duitsland in waar je heen wilt en dan rijden maar. Ik herinnerde me ooit eens dat je eerst de Duits map moest kiezen en dan opnieuw het adres moest invullen.
Nee, dit gaat niet werken. Hiervoor zal je vriend toch echt de kaart van West-Europa aan moeten schaffen.Binnetie schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:53:
Jooo mensen, ik heb tomtom 6 op men nokia N73 en heb wat POI's erop gezet, ging allemaal best aardig. Alle flitspalen enzo en mac donalds hehe. Nu wil ik een geluidje toevoegen bij de macdonalds. heb een speciaal mac geluidje gevonden.
Nu is mijn vraag hoe voeg ik die toe? Want ik kan wel een geluidje toevoegen maar dat zijn standaard tomtom geluiden alleen.
Alvast bedankt.
Giel
Nu is mijn vraag hoe voeg ik die toe? Want ik kan wel een geluidje toevoegen maar dat zijn standaard tomtom geluiden alleen.
Alvast bedankt.
Giel
Verwijderd
Onderstaande werkt ook gewoon op TomTom5&6 (Mobiel)Mich schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:59:
Jooo mensen, ik heb tomtom 6 op men nokia N73 en heb wat POI's erop gezet, ging allemaal best aardig. Alle flitspalen enzo en mac donalds hehe. Nu wil ik een geluidje toevoegen bij de macdonalds. heb een speciaal mac geluidje gevonden.
Alvast bedankt.
Giel
Google even op: POI Sound Patcher of kijk hieronder, daar kan je het programma downloaden waar je gemakkelijk de geluidsinstellingen kunt aanpassen.
Voor TomTom Mobiel even optie (2) unchecken !!!
Zijn gewoon gecodeerde geluidsbestandjes in ogg formaat! die dan in het bestand data.chk worden toegevoegd!
http://www.automated.it/ttg-poipatcher.html
Deze POI geluidsmeldingen staan in het data.chk bestandje (dus niet in de stemmen: data0..99.chk!)
En voordat je begint... kopieer voor de veiligheid eerst even dit bestandje data.chk naar bijvoorbeeld #data.chk, gaat het fout of lukt het niet dan gewoon even #data.chk terugzetten naar data.chk!
Dus even als voorbeeld:
Als je het programma opstart dan kan je het bestand data.chk uitpakken, je krijgt dan allemaal *.ogg gecodeerde geluidsbestandjes welke je niet kunt afspelen!
Je kunt er maar een aantal (POI) veranderen...
Dus als je nu dus op Beep1 klikt dan kan je gewoon een zelf gemaakt *.ogg bestandje aanklikken. enz.
WIl je je eigen geluidjes/meldingen omzetten naar *.ogg formaat installeer dan ook even onderstaande ogg codec dan kan je in je zelf gemaakte *.ogg bestandjes afspelen enz.
De ogg codec vind je hier (na installatie even je PC resetten!)
OGG Codec
En als je een beetje zoekt dan vind je ook al aangepaste data.chk bestandjes, dus dan hoef je alleen maar dit specifieke bestandje te vervangen.
I.p.v. Ding Dong krijg je bijvoorbeeld: Roodlichtcontrole, Snelheidscontrole, McDonald's enz, Let Op Max 120 enz.
Succes.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 11:18 ]
Verwijderd
Ik heb dus de n73 gekregen bij een abbo en wil daar dus tomtom6 op instaleeren maar dat wil dus niet steeds zegt ie van installatie mislukt
ik heb wel alle goeie bestanden gekopieerd heb firmware update gedaan maar was niet nodig omdat ik al laaste versie had. Ook een hardreset met *#73087# geloof ik heb ik gedaan maar helpt ook niet. Iemand die mij kan helpen ?
Verwijderd
Werkt hier zonder problemen, voor legale versie even TomTom bellen! die helpen je er wel doorheen, want hij moet het gewoon doen. Zeker als je zoals je zegt een harde reset hebt gegeven.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:42:
Ik heb dus de n73 gekregen bij een abbo en wil daar dus tomtom6 op instaleeren maar dat wil dus niet steeds zegt ie van installatie misluktik heb wel alle goeie bestanden gekopieerd heb firmware update gedaan maar was niet nodig omdat ik al laaste versie had. Ook een hardreset met *#73087# geloof ik heb ik gedaan maar helpt ook niet. Iemand die mij kan helpen ?
Maar is hij illegaal

Verwijderd
Geen matches
Probleem opgelost
verkeerde map gekopieerd
gebruik hem met adapt ad300 gps module en werkt perfect
Tnx ik had dat ook gevonden maar vond het best ingewikkeld.
Het kan ook anders. Als je een .ogg geluidje het zelfde noemt als de ov2 file en in je tomtom wil je een geluid er aan toevoegen, dan koppelt die automatisch het goede geluid eraan vast.
Het kan ook anders. Als je een .ogg geluidje het zelfde noemt als de ov2 file en in je tomtom wil je een geluid er aan toevoegen, dan koppelt die automatisch het goede geluid eraan vast.
Verwijderd
Natuurlijk... maar alleen voor je POI die extern staan, in jouw geval Mc. Donald enz.Mich schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:50:
Tnx ik had dat ook gevonden maar vond het best ingewikkeld.
Maar wil je ook de Sirene/Politie/Beep geluiden vervangen... deze staan in de data.chk en moet je even anders aanpassen, zoals eerder vermeld.
Verwijderd
Geen matches
Trouwens bij de adapt 300 gps ontvanger krijg je een sigaretenplug adapter naar usb kun je die ook gebruiken voor je mobiel met de usb kabel want via usb laad de n73 zich toch ook op ?
wat is het verschil tussen tomtom 6.01 en 6.02 voor mobiele telefoons zoals de N73
0.01...badluckboy schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 20:58:
wat is het verschil tussen tomtom 6.01 en 6.02 voor mobiele telefoons zoals de N73
Verder heb ik niet echt verschil kunnen merken. Wel is bij mij 6.02 een keer gecrashed waardoor m'n telefoon besloot te rebooten. Kan toeval geweest zijn, gebeurt met 6.01 misschien ook nog wel een keer, maar voor mij was dat reden genoeg om 6.01 weer terug te zetten.
Verwijderd
Geen matches
ik Heb ook de 6.02 versie geen probemen mee alleen de satalieten vinden duurt erg langs soms wel meer dan 10 minuten ? iemand ervaring mee ?
Oja installeer evertbaptist als voice dan lig je echt krom van het laggen
Lag bij een gps is toch niet goed? Ben je de straat al voorbij voor het de aanwijzing geeft...
Verwijderd
Geen matches
En waar kan ik evert vinden dan als stem. Ben wel benieuwd.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:54:
ik Heb ook de 6.02 versie geen probemen mee alleen de satalieten vinden duurt erg langs soms wel meer dan 10 minuten ? iemand ervaring mee ?
Verwijderd
Geen matches
http://www.musicstore.nl/product_info?products_id=248214
Staan op deze cd
Staan op deze cd
Soms wel soms niet maar de adapter die ik heb was volgens anderen juist wel goedFire69 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:51:
Lag bij een gps is toch niet goed? Ben je de straat al voorbij voor het de aanwijzing geeft...
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 11:17 ]
Verwijderd
Yep, ik heb dit zelfde probleem ook met Tomtom V6.03 op mijn E-ten X500.Executor16 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:25:
Ik draai TT6 nu op mijn Eten X500. Heb nu opeens het probleem dat zinnen niet meer af worden gemaakt tijdens het navigeren. Dit was voorheen nooit zo. Opnieuw installeren helpt ook niet.
BV. "Na 500 me" of soms hoor je alleen "Verderop" en dan volgt er niets meer. Echt irritant is het.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
En een "probleem" wat lost staat van de X500 (althans dat denk ik). Als ik tomtom start, staat mijn luidspreken altijd uit en dan moet ik hem twee keer op "zet geluid aan" om het geluid te activeren.
Welke GPS muis is aan te raden voor mijn Nokia N80i?
En wat houden die verschillende SiRF dingen in, ik zie I, II en III..
Wil hem gebruiken in de vakantie, Italie, Frankrijk, Duitsland, Spanje.
Kun je hem trouwens ook over fiets en wandelpaden laten navigeren?
[ Voor 14% gewijzigd door repsaj op 26-06-2007 21:28 ]
x
Eigenlijk is elke BT GPS met een Sirf III erin wel goed. De I en II zijn gewoon oudere modellen van de chipset.
Je kan in TT wel kiezen voor fiets, maar dan gaat hij gewoon de kleinere wegen kiezen, echt fiets- of wandelpaden staan niet op wegenkaarten.
Je kan in TT wel kiezen voor fiets, maar dan gaat hij gewoon de kleinere wegen kiezen, echt fiets- of wandelpaden staan niet op wegenkaarten.
Verwijderd
Geen matches
Ik gebruik de adapt 300 duurts soms even tot ie een fix met een sataliet heeft maar daarna verlies ik nooit het signaal en is erg nauwkeurigJaspur schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:27:
Welke GPS muis is aan te raden voor mijn Nokia N80i?
http://www.pdashop.nl/pro...uetooth-gps-receiver.html
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 00:12 ]
Verwijderd
Heeft er iemand goede of slechte ervaringen met de KEOMO SOLAR BLUETOOTH GPS RECEIVER en tomtom?
Verwijderd
Onzin ding... en zie het nut er niet van inVerwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:17:
Heeft er iemand goede of slechte ervaringen met de KEOMO SOLAR BLUETOOTH GPS RECEIVER en tomtom?
Waarom is het onzin? 
En dan nog, het solar gedeelte mag nog onzin zijn, als de ontvangst gewoon goed is, is het toch aan Renaat om te vinden of hij het nuttig vind of niet?
En dan nog, het solar gedeelte mag nog onzin zijn, als de ontvangst gewoon goed is, is het toch aan Renaat om te vinden of hij het nuttig vind of niet?
Vraagje, sinds kort heb ik Eindeloos Online van HI op mijn N73. Dus ik wil graag kijken wat ik via internet kan gebruiken op mijn mobiel.
Zijn er ook gratis alternatieven voor de verkeersinformatie van TT Services, zodat de files in de route zichtbaar worden?
Zijn er ook gratis alternatieven voor de verkeersinformatie van TT Services, zodat de files in de route zichtbaar worden?
[ Voor 16% gewijzigd door Bigfoot op 27-06-2007 10:40 ]
Ik heb er een, prima ding, werkt zelfs vanuit het dashboard kastje. Het nut van dat zonnepaneel is volgens mij dat ie gewoon langer meegaat op de accu, tenminste nog niet gemerkt dat ie de accu echt oplaadt.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:17:
Verwijderd
Geen matches
Maar natuurlijk is het het aan de potentiële koper of hij dit GPS-ontvangeertje nuttig vindt... daar heb ik niks over gezegdFire69 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:30:
Waarom is het onzin?
Bovendien geef je in je reactie zelf ook al inpliciet aan dat het solar gedeelte onzin is
Dus wat is nou echt de meerwaarde van zo'n ding? de eventuele goede ontvangst waarover jij praat? nou daar zijn er velen van, of niet?
Jij hebt stiekem toch geen aandelen in KEOMO
Het enigste wat afwijkt van de gebruikelijke GPS-ontvangertjes is de toegepaste Nemerex chipset en een solar-celletje in een mooie behuizing! maar voor de rest voegt dit ding helemaal niks toe!
Dus het enigste voordeel wat ik kan bedenken is in een situatie dat er geen lader voor de GPS voorhanden is...
Bijvoorbeeld als je TE VOET door de Sahara loopt met in de ene hand je GPS ontvangertje en in de andere je telefoontje en onder je arm een doos vol accu's voor je telefoon
Verwijderd
Bjj mij weten voor TomTom niet... dat de files meteen in de route zichtbaar worden dan!Bigfoot schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:36:
Vraagje, sinds kort heb ik Eindeloos Online van HI op mijn N73. Dus ik wil graag kijken wat ik via internet kan gebruiken op mijn mobiel.
En voor Internet-toepassingen voor je N73 kan je denk ik beter in onderstaande topics kijken:
-Symbian S60 3rd Edition
-N73 Topic
Nee, ik heb geen aandelen in KeomoVerwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:56:
[...]
Maar natuurlijk is het het aan de potentiële koper of hij dit GPS-ontvangeertje nuttig vindt... daar heb ik niks over gezegd![]()
Bovendien geef je in je reactie zelf ook al inpliciet aan dat het solar gedeelte onzin is![]()
Dus wat is nou echt de meerwaarde van zo'n ding? de eventuele goede ontvangst waarover jij praat? nou daar zijn er velen van, of niet?
Jij hebt stiekem toch geen aandelen in KEOMO![]()
Het enigste wat afwijkt van de gebruikelijke GPS-ontvangertjes is de toegepaste Nemesis chipset en een solar-celletje in een mooie behuizing! maar voor de rest voegt dit ding helemaal niks toe!
Dus het enigste voordeel wat ik kan bedenken is in een situatie dat er geen lader voor de GPS voorhanden is...
Bijvoorbeeld als je TE VOET door de Sahara loopt met in de ene hand je GPS ontvangertje en in de andere je telefoontje en onder je arm een doos vol accu's voor je telefoon
Maar enkel een potentiele koper kan bepalen of iets onzin is of niet.
Bvb Jaspur hierboven vraagt over er ook wandel- en fietspaden zijn bij TT. Hij is dus duidelijk van plan gps te gebruiken waar geen lader beschikbaar is. En aan gezien er in de Sahara niet veel van die paden zijn, zal hij het hier in NL wel willen gebruiken.
Voor zo'n mensen kan het dus best handig zijn dat je batterij 10u meegaat ipv 8u, dankzij het beetje zonlicht dat we hier soms hebben
Verwijderd
Geen matches
want echt niet ALLEEN een potentiële koper kan bepalen of iets onzin is of niet.Fire69 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:11:
[...]
Nee, ik heb geen aandelen in Keomo
Maar enkel een potentiele koper kan bepalen of iets onzin is of niet.
Bvb Jaspur hierboven vraagt over er ook wandel- en fietspaden zijn bij TT. Hij is dus duidelijk van plan gps te gebruiken waar geen lader beschikbaar is. En aan gezien er in de Sahara niet veel van die paden zijn, zal hij het hier in NL wel willen gebruiken.
Voor zo'n mensen kan het dus best handig zijn dat je batterij 10u meegaat ipv 8u, dankzij het beetje zonlicht dat we hier soms hebben
Denk even mee...
Een potentiële koper zoekt mijn inziens juist informatie omdat hij iets niet zeker weet!, anders had hij hem al gekocht! dus of deze instaat is dat te bepalen betwijfel ik.
Een ervaren gebruiker en/of iemand met logisch verstand kan je mijn inziens meer op weg helpen om te beslissen.
En wat je verhaaltje over het fietsen/wandelen betreft:
Geen probleem tegenwoordig hoor!
Zeker niet met een zuinige moderne chipset in je GPS-ontvangertje!
Een gem accu met 1100 mAh, houdt het tegenwoordig ook 14 uur uit en die zitten tegenwoordig al in GPS ontvangertjes van €65,= (zijn gewoon de oude Nokia telefoon accu's, van vroeger, die nu weer opnieuw worden toegepast
En voor de echte diehard's die niet genoeg hebben aan 14 uur, koop een extra accu (8 euro).
Dan heb je ook niet het probleem dat je je GPS-apparaatje met solarcelletjes in het zonnetje moet zetten op de fiets/tijdens wandelen of als de sodemieter weer moet opbergen als het gaat regenen!
Maar ik zou me meer zorgen maken om de accu van je telefoon of deze het wel langer dan 14 uur volhoudt met bellen/navigeren/scherm op volle helderheid/bluetooth aan!
Een Nokia N80(IE) & N95 trekt dit in iedergeval NIET dat kan ik je helaas verzekeren
Mijn advies voor auto/fietsen/wandelen neem gewoon een standaard dingetje (ca. €65), en deze kan je gewoon in je broekzak stoppen / energiezuinig / perfect ontvangst / tegenwoordig max.32 kanalen (toekomst voorbereid
Een juiste keuze lijkt mij niet moeilijk...
Ervaringen zijn inderdaad altijd interessanter dan de marketingpraat van een bedrijf natuurlijk.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:03:
[...]
Een ervaren gebruiker en/of iemand met logisch verstand kan je mijn inziens meer op weg helpen om te beslissen.
Weet ik, ik heb een Adapt ad-500En wat je verhaaltje over het fietsen/wandelen betreft:
Geen probleem tegenwoordig hoor!
Zeker niet met een zuinige moderne chipset in je GPS-ontvangertje!
Een gem accu met 1100 mAh, houdt het tegenwoordig ook 14 uur uit en die zitten tegenwoordig al in GPS ontvangertjes van €65,= (zijn gewoon de oude Nokia telefoon accu's, van vroeger, die nu weer opnieuw worden toegepast, voordeel: lekker goedoop! )

Helemaal gelijkMijn advies voor auto/fietsen/wandelen neem gewoon een standaard dingetje (ca. €65), en deze kan je gewoon in je broekzak stoppen / energiezuinig / perfect ontvangst / tegenwoordig max.32 kanalen
Niet helemaal, want je kan nooooit 32 sattelieten zien op 1 plaats, dus wat het nut van die dingen is... Complete onzin is het!!!!(toekomst voorbereid)
Geen idee hoe die keomo het doet... Maar ik heb er nog geen mensen mee teruggezien...
Dus ze zijn óf tevreden óf al weken vreselijk verdwaald...
Verwijderd
Geen matches
Lezen... want dat zeg ik toch helemaal nietFire69 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:06:
[...]
Niet helemaal, want je kan nooooit 32 sattelieten zien op 1 plaats, dus wat het nut van die dingen is... Complete onzin is het!!!!
Nee natuurlijk kan je nooit 32 satellieten zien op 1 plaatst, dat is onmogelijk
Overigens is de zin/onzin van de 32 kanalen helemaal duidelijk, aangezien er op dit moment 24 satellieten zijn waarvan 21 actief en 3 standby.
En je in het gunstigste geval 12 satellieten tegelijk kunt volgen.
Maar meer kanalen zou wel betekenen dat satellieten sneller "gevonden" kunnen worden (parallel zoeken!=snellere fix enz.), maar zal ook meer stroom gebruiken.
Maar ik ben het met je eens, de gem. consument kijkt alleen naar getalletjes en trapt in de marketing truucjes van de fabrikant.
Succes.
ik heb mn Keomo BT-GPS terug naar de MM gedaanMikeyMan schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:21:
Geen idee hoe die keomo het doet... Maar ik heb er nog geen mensen mee teruggezien...
geen BT signaal meer en 1x een fix en daarna het hele weekend niet meer aan of uit willen..
(ja accu was vol
Maandag terug naar een MM en een ruil gedaan voor een GPS-muis van TomTom + 2gig mini-sd + 15 euro bijbetalen
De originele TomTom-GPS was dus ook nog eens goedkoper dan de Keomo.
https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.
Verwijderd
Geen matches
Wat dacht je van een stroomdraadje minder in je auto bij langere reizen of indien hij toch eens is leeggeraakt ? je hebt je stekker voor je pda of dergelijke al nodig. Dan heb je op reis dikwijls nog een dvd speler voor de kids en /of gameconsole en wie weet wat nog meer, dus iets meer plaats in je handschoenkastje ;-)Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:37:
[...]
Onzin ding... en zie het nut er niet van in
en langere autonomie buiten de auto voor meerdaagse trektochten?
Er bestaat ook nog een versie met data logger daarvoor hoeft je gsm niet aan te staan en dat is misschien aardig om nadien je route uit te plotten op google maps.
maar als de gps het goed doet dat is wel het voornaamste. De rest is meegenomen.
Het is mij vooral om te doen dat de toeters en bellen de werking van het niet toestel degraderen.
maar je hebt wel een punt met de gsm batterij
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 19:07 ]
Verwijderd
Geen matches
Kopen kopen kopen...en neem meteen die met de datalogger en oordeel daarna zelf...Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:18:
[...]
Wat dacht je van een stroomdraadje minder in je auto bij langere reizen of indien hij toch eens is leeggeraakt ? je hebt je stekker voor je pda of dergelijke al nodig. Dan heb je op reis dikwijls nog een dvd speler voor de kids en /of gameconsole en wie weet wat nog meer, dus iets meer plaats in je handschoenkastje ;-)
en langere autonomie buiten de auto voor meerdaagse trektochten?
Er bestaat ook nog een versie met data logger daarvoor hoeft je gsm niet aan te staan en dat is misschien aardig om nadien je route uit te plotten op google maps.
maar als de gps het goed doet dat is wel het voornaamste. De rest is meegenomen.
Het is mij vooral om te doen dat de toeters en bellen de werking van het niet toestel degraderen.
maar je hebt wel een punt met de gsm batterij
Bevalt hij, dan ben je een tevreden mens, zo niet pech gehad
Nog even ter reactie op je bericht:
Draadje heb je helemaal niet nodig (14 uur lijkt mij lang genoeg) bovendien onverstandig om zo lang achter elkaar te rijden! En zeker om er daarna ook nog even een trektochtje tegenaan te gooien...
Je moet toch een keertje slapen en dan kan hij mooi aan de lader of niet
En de extra uitvoering met data logger...
Als je een redelijke (Symbian) telefoon heb, dan is dat ook wel gratis op te lossen.
Want iets dergelijks kan je ook oplossen met software, heb ik hier ook draaien op mijn Nokia telefoontjes (N80i & N95i), werkt perfect!
Zie: Sports Tracker ook een GPS datalogger en ook te exporteren naar Google Maps (en nog gratis ook
http://research.nokia.com/research/projects/SportsTracker/
Dus om daar nu ophef over te maken en bovendien meer voor gaan te betalen... is dat het waard

En als laatste:
Vraag jij je nu nooit af waarom er geen concurrentie is in dit type (Nemerex Chipset & Zonnecel)?
Want wees eerlijk zo'n bijzondere uitvinding is dit toch helemaal niet!
Zou het misschien niet zo zijn dat de concurrentie er géén brood in ziet
En waarom hebben ze dit type bijvoorbeeld niet uitgevoerd met een SIRF3 chipset?
Daar mag jij de antwoorden op zoeken, ik ken ze al.
Succes.
Je zegt eerst zelf dat je batterij van telefoon/pda het zo lang niet uithoudt, en dan ga je hem software aanbevelen ipv de oplossing die makkelijk 14u meegaat? 

[edit]
Trouwens, was dit geen topic over TomTom?

[edit]
Trouwens, was dit geen topic over TomTom?
[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 27-06-2007 20:28 ]
Verwijderd
De oplossing die 14 uur mee gaat (GPS-ontvangertje), staat los v/d software (GSM), maar begrijpend lezen is moeilijkFire69 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:27:
Je zegt eerst zelf dat je batterij van telefoon/pda het zo lang niet uithoudt, en dan ga je hem software aanbevelen ipv de oplossing die makkelijk 14u meegaat?
[edit]
Trouwens, was dit geen topic over TomTom?![]()
En inderdaad heb je gelijk hoor...
We dwalen af en de miscommunicatie neemt alleen maar toe, dus laten we maar verder gaan over TomTom, daar gaat dit forum tenslotte over.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 08:38 ]
Verwijderd
en als laatste om dit af te sluitenVerwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:23:
[...]
En waarom hebben ze dit type bijvoorbeeld niet uitgevoerd met een SIRF3 chipset?
Daar mag jij de antwoorden op zoeken, ik ken ze al.
ik dacht dat de Nemesis Chipset nauwkeuriger was en minder stroom verbruikte ?!
en dat kan wel van pas komen in de datatracking en lange tochten.
ok over naar TomTom
Verwijderd
Hoe leg ik dat nu uit... ik ga toch nog een laatste pogin doen:Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:29:
[...]
en als laatste om dit af te sluiten![]()
ik dacht dat de Nemesis Chipset nauwkeuriger was en minder stroom verbruikte ?!
en dat kan wel van pas komen in de datatracking en lange tochten.
ok over naar TomTom
Je theorie klopt helemaal
Voor specifiek advies over trektochten en GPS ga eens op zoek naar een ECHT GPS en/of trektocht forum, daar vind je vast veel meer informatie waar je wat mee kunt.
De gebruikte chipset is overigens de Nemerex Chipset (ik haal ze ook wel eens door elkaar) google wat makkelijker
Wat je zeker niet door elkaar moet halen (http://www.keomo.com):
Keomo met SOLAR = Nemerex Chipset 16 kanaaltjes.
Keomo met DataTracking (heeft géén Solar) = MKT Chipset 32 kanaaltjes.
Dit wordt te langdradig... dus TomTom only!
Succes.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 08:37 ]
Verwijderd
ja nu moet ik nog wel even iets recht zetten.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 07:54:
[...]
Keomo met DataTracking (heeft géén Solar) = MKT Chipset 32 kanaaltjes.

Keomo Solar GPS / data logger MTK 32 Bluetooth GPS
The second-generation Solar GPS receiver is the perfect solution for everyone ...
100 hours usage till unlimited through the sun.
Volgens de site van keomo.
en NU over naar tomtom
sorry

Oke ik ben niet de enige dus. Heb je er al wat op gevonden? Ik heb een hard reset nog niet gedaan, maar ook geen zin in eigenlijk aangezien er super veel meuk op staat momenteelVerwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:12:
[...]
Yep, ik heb dit zelfde probleem ook met Tomtom V6.03 op mijn E-ten X500.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
En een "probleem" wat lost staat van de X500 (althans dat denk ik). Als ik tomtom start, staat mijn luidspreken altijd uit en dan moet ik hem twee keer op "zet geluid aan" om het geluid te activeren.
Verwijderd
Iets wat ik me al een tijdje afvraag...
Ik wil binnenkort met behulp van Tomtom 6 richting italie ( bolsena ) rijden.
Ik heb tomtom 6 incl Benulux,West Europa en Major Roads
Mijn vraag nu is:
Kan ik het precieze adres in Bolsena aangeven en dan vanuit thuis er naartoe laten navigeren,
of moet ik vanuit thuis laten navigeren naar italie ( via major roads ) en vervolgens in italie het precieze adrs ingeven?
Mijn vraag nu is:
Kan ik het precieze adres in Bolsena aangeven en dan vanuit thuis er naartoe laten navigeren,
of moet ik vanuit thuis laten navigeren naar italie ( via major roads ) en vervolgens in italie het precieze adrs ingeven?
Wat voor kaart heb je er nou op, Benelux + Major Roads van WE?Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:22:
Iets wat ik me al een tijdje afvraag...
Mijn vraag nu is:
Dan kun je het precieze adres niet gebruiken, of je nou in NL bent of in Italie maakt niks uit. Beter regel je een kaartenset van heel Western Europe.
Verwijderd
Geen matches
Ja dat bedoel ik, heb dus Benlux en Western Europe, daarmee kan ik dus van adres (NL )tot adres (Italie )navigeren?Bigfoot schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:44:
[...]
Wat voor kaart heb je er nou op, Benelux + Major Roads van WE?
Dan kun je het precieze adres niet gebruiken, of je nou in NL bent of in Italie maakt niks uit. Beter regel je een kaartenset van heel Western Europe.
Je bent erg onduidelijk. Western Europe is een complete kaart met alle adressen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:57:
[...]
Ja dat bedoel ik, heb dus Benlux en Western Europe, daarmee kan ik dus van adres (NL )tot adres (Italie )navigeren?
Major Roads van Western Europe bevat alleen de snelwegen (ofzo, ik gebruik het nooit).
Zelf heb ik 2 maps in gebruik:
- Benelux + Major Roads of WE
- Western Europe.
Als ik buiten de Benelux kom of ga dan wissel ik naar de uitgebreide Western Europe kaart, daar zit alles op.
Die zou ik dan ook aanschaffen als ik jou was. (al dan niet alternatief)
Waarom dan niet altijd WE? Of wordt TomTom dan gigantisch traag ofzo?
Als je TomTom koopt met volledig WE, kun je dan alsnog zelf kiezen wat je op je geheugenkaartje zet (Benelux + Duitsland ofzo) of zit je dan meteen vast aan een µSD van 4GB ?
Als je TomTom koopt met volledig WE, kun je dan alsnog zelf kiezen wat je op je geheugenkaartje zet (Benelux + Duitsland ofzo) of zit je dan meteen vast aan een µSD van 4GB ?
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Het opzoeken van de adressen is iets trager, maar niet storend. Ik gebruik altijd de WE-kaart.
Je kan niet kiezen, het is de ganse kaart of niks. Wil je alle landen apart, dan heb je idd een veeeel grotere kaart nodig. Maar waarom je dat zou willen doen.... het is niet zo handig, het neemt meer plaats in, etc...
Je kan niet kiezen, het is de ganse kaart of niks. Wil je alle landen apart, dan heb je idd een veeeel grotere kaart nodig. Maar waarom je dat zou willen doen.... het is niet zo handig, het neemt meer plaats in, etc...
Verwijderd
Een harde reset heeft bij mij niet geholpen!Executor16 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:44:
[...]
Oke ik ben niet de enige dus. Heb je er al wat op gevonden? Ik heb een hard reset nog niet gedaan, maar ook geen zin in eigenlijk aangezien er super veel meuk op staat momenteel
Zelfs als ik alleen tomtom op me x500 had draaien dan ging het mis.
De "oplossing" die ik voor mezelf heb gevonden, is om tomtom 6.02 te gebruiken i.p.v. 6.03. Niet echt de ideale oplossing... maar tis beter dan die halve aanwijzingen!
Verwijderd
Is er iemand die mij kan vertellen of TomTom nu wel of niet met een fix komt voor de Nokia N95? Ik hoor verschillende verhalen namelijk. Iemand die misschien connecties binnen Tomtom heeft en zekerheid kan geven?
Dan ga ik ook maar weer 6.02 installen. Hopelijk wordt het wel gefixt in de nieuwe tomtom of met de wm6 update ofzo.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:27:
[...]
Een harde reset heeft bij mij niet geholpen!![]()
De "oplossing" die ik voor mezelf heb gevonden, is om tomtom 6.02 te gebruiken i.p.v. 6.03. Niet echt de ideale oplossing... maar tis beter dan die halve aanwijzingen!
De kaarten voor Benelux zijn iets gedetailleerd als het gaat over boompjes en sloten enzo, maar het maakt niet veel uit.Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:06:
Waarom dan niet altijd WE? Of wordt TomTom dan gigantisch traag ofzo?
Op een 2GB past genoeg, WE is 1.1 GB , landenkaarten meestal een paar 100 KB. De 2GB chip die ik in mijn Nokia N73 heb kostte me 15 euro, dat is wel ok
[ Voor 8% gewijzigd door Bigfoot op 04-07-2007 15:37 ]
Ik heb het ook met 6.03, maar het gebeurt enkel als mijn GRPS-verbinding aan staat.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:27:
[...]
Een harde reset heeft bij mij niet geholpen!![]()
Staat die aan, dan staat het geluid (na het starten) uit in TT6.
Staat die uit, dan staat het geluid (na het starten) aan in TT6.
Als het geluid uit staat na het starten van TT6, dan gebruik ik de dialpad naar rechts/links om het volume te activeren; dat is sneller dan 2x het geluid uit/aan te zetten.
Hmmz, net nu in TT6 wil aanschaffen is die overal uitverkocht, leveringsproblemen bij TomTom
Elect a clown, expect a circus.
gaat toch alleen om software?Slasher schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:52:
Hmmz, net nu in TT6 wil aanschaffen is die overal uitverkocht, leveringsproblemen bij TomTom
Ja hoezo?
ik zal er maar niks over zeggen ivm de warez policy, maar in zo'n geval wordt het wel erg verleidelijk natuurlijk
TT6 = uitverkocht! omdat volgende maand waarschijnlijk TT7 uitkomt.
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Ik heb een MDA vario van t-mobile. Het apparaat draait met de officiele rom.
Ik krijg in tomtom niet voorelkaar dat deze de GPS vind. Ik heb mijn bluetooth gps muis de Holux GPSlim236 gepaired in het apparaat en com-poort 6 er op in gesteld. In tomtom heb ik ingesteld dat ik com6 wil gebruiken onder draadloze bluetooth apparaten. Maar tomtom vind geen GPS.
Als ik een los GPS programma pak dan werkt het wel.
Ik heb alleen maar problemen met de bluetooth tools. De tomtom heeft enkele weken uitgestaan. En nu wil Bluetooth tools niet meer starten. Ik heb in het verleden al zo vaak problemen mee gehad dat alleen maar een hardreset wilde helpen.bluetooth tools downloaden...
Is er een alternatief voor Bluetooth tools ? Of is de Combinatie van Tomtom,Windows mobile en een losse sirf3 bluetooth ding nu eenmaal niet het magische trio?
Ik dacht al wel dat je zoiets bedoelt, maar er zijn ook mensen die hun software willen kopen, blijkbaar val jij daar niet onder.Bigfoot schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:10:
[...]
ik zal er maar niks over zeggen ivm de warez policy, maar in zo'n geval wordt het wel erg verleidelijk natuurlijk
Dus je kan beter "wachten"?jschoorl2 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:12:
[ Voor 29% gewijzigd door Slasher op 05-07-2007 19:01 ]
yayyy, precies hetzelfde software met een extra onnodige dienst erbij zodat tomtom nog wat meer geld verdient. yayyyyjschoorl2 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:12:
Dit is overigens alleen nog speculatief. TomTom had eerst 2 nieuwe modellen aangekondigd die de mainstream lijn moet gaan vervangen bij TomTom. Hierna hebben ze de pics van de navcore vrij gegeven om zo interesse te wekken. Echter is er nog niet gezegd dat er ook een Mobile 7 in de maak is en is de geïntroduceerd software alleen nog maar bedoeld voor standalone apparaten van TomTom.jschoorl2 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:12:
Verwijderd
Ik gebruik tomtom 6.03 met mijn pda asus 639 maar ik moet zeggen dat de nieuwe tomtom variant stukken trager connectie maakt met een satelliet dan de 5.21 versie. Het duurt mij nu soms een kwartier voordat ik verbinding krijg met een gps satelliet. Waar kan dit aan liggen? Nu ben ik dus absoluut niet blij dat ik voor een pda en tomtom oplossing heb gekozen. 
[edit]
NU ziet windows mijn pda niet meer
Ik krijg een foutmelding dat windows iets aan een usb poort heeft hangen maar niet kan zien wat het is. Ik kom ook niet meer online omdat zijn wireless adapter niet wil opstarten: device.exe is missing
[edit]
NU ziet windows mijn pda niet meer
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 09:46 ]
Verwijderd
Sorry, wel de quote toevoegen, anders weten jullie niet waar ik het over heb.....kadooosh schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 07:37:
ik heb net wm6 op me vario gegooied alleen nu werkt tomtom opeens niet meer
als ik hem start zegt ie "unable to start. An exception occured: Memory acces violation."
ik zie geen update ervoor ofzo op de tomtom site dus wat kan dit zijn?
is tomtom 6 btw
Verwijderd
Is er ook TomTom Mobile/Nav voor de N73 met de 4.0 firmware?
Vanmorgen m'n N73 geupdate, en nu doet m'n TomTom het dus niet meer.
Vanmorgen m'n N73 geupdate, en nu doet m'n TomTom het dus niet meer.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 10:08 ]
Verwijderd
Ik heb ook een probleem. Ik heb ook me firmware geupdate naar versie: 3.0704.1.0.1.
Maar als ik nu TomTom 6 V6.02 erop knal krijg ik een error als ik TomTom wil opstarten.
Error (-9000) ofzo.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen
Maar als ik nu TomTom 6 V6.02 erop knal krijg ik een error als ik TomTom wil opstarten.
Error (-9000) ofzo.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen
Verwijderd
6.010 gebruiken, is een bekend probleem dat 6.02 bij sommige telefoons blijft hangen.
Ik had dat met TomTom-Navigator_S60_3_0_v_6_0_1_7640_PA
Toen 6.02 geprobeerd, zelfde issue en nu dus 6.010 draaien.
Heb 't op de volgende manier gedaan:
- Memory card geformateerd
- Telefoon naar defaults gereset
- TomTom erop
- Backup terug gezet
- Andere tools/games geinstalleerd
Ik had dat met TomTom-Navigator_S60_3_0_v_6_0_1_7640_PA
Toen 6.02 geprobeerd, zelfde issue en nu dus 6.010 draaien.
Heb 't op de volgende manier gedaan:
- Memory card geformateerd
- Telefoon naar defaults gereset
- TomTom erop
- Backup terug gezet
- Andere tools/games geinstalleerd
Verwijderd
Geen matches
Heeft iemand al uitgevogeld hoe je favorieten van TT Mobile 5 naar TT6 kan exporteren?
Heb je het al geinstalleerd vanaf de telefoon zelf?Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:28:
Heb twee verschillnde tomtom 6 op m'n nokia E50 geplaatst op extern geheugen, maar vind het tomtom icoontje niet om het programma te activeren; heeft iemand de gouden tip of text om tomtom 6 te installeren? Heinos
Zoja, mogelijk nog je GSM resetten.
Verwijderd
Geen matches
Hallo ik heb een N73 besteld en heb een paar vragen waarvan ik hoop dat iemand het andwoord voor me weet. (alvast bedankt.)
Ik wil graag Tom Tom op mijn gsm hebben en nu weet ik dat dit kan met een externe gps ontvanger.
Nu wil ik tom tom graag op een geheugenkaartje hebben, maar als ik het goed begrijp moet ik de software van een DVD halen en zelf op mijn geheugenkaart zetten van tom tom?
1) Hoeveel ruimte neemt de beneluxe versie in beslag?
2) Ik heb gelezen dat van Tom Tom het toestel slomer word, is het aan te raden om naast een 2GB kaartje een speciale kaart voor Tom Tom te kopen? en zo ja hoe groot moet die dan maximaal zijn?
3) ook heb ik gelezen dat Tom tom wel eens vast wil lopen is dit niet erg voor mijn GSM? en is het probleem dan opgelost als het kaartje er uit is? (ik zie alweer spoken.)
Alvast erg bedankt.
Ik wil graag Tom Tom op mijn gsm hebben en nu weet ik dat dit kan met een externe gps ontvanger.
Nu wil ik tom tom graag op een geheugenkaartje hebben, maar als ik het goed begrijp moet ik de software van een DVD halen en zelf op mijn geheugenkaart zetten van tom tom?
1) Hoeveel ruimte neemt de beneluxe versie in beslag?
2) Ik heb gelezen dat van Tom Tom het toestel slomer word, is het aan te raden om naast een 2GB kaartje een speciale kaart voor Tom Tom te kopen? en zo ja hoe groot moet die dan maximaal zijn?
3) ook heb ik gelezen dat Tom tom wel eens vast wil lopen is dit niet erg voor mijn GSM? en is het probleem dan opgelost als het kaartje er uit is? (ik zie alweer spoken.)
Alvast erg bedankt.
Welke kaart versie wordt aangeraden tegenwoordig? In de startpost staat wel een mooie tabel met de versie nummers, maar de ene heeft dit weer en de andere is weer nieuwer etc.
Raden jullie aan om gewoon V6.75 te nemen of de V660.1256 (Navteq) met extra poi's of toch de V660.1223 (Navigator 5 kaarten)
Wel leuk zoveel versies, maar echt duidelijk is het niet. Het toestel is trouwens een HTC P3300 met WM5 en TT 6.030 erop geinstalleerd. En is 675.0414 de nieuwste versie?
Raden jullie aan om gewoon V6.75 te nemen of de V660.1256 (Navteq) met extra poi's of toch de V660.1223 (Navigator 5 kaarten)
Wel leuk zoveel versies, maar echt duidelijk is het niet. Het toestel is trouwens een HTC P3300 met WM5 en TT 6.030 erop geinstalleerd. En is 675.0414 de nieuwste versie?
[ Voor 3% gewijzigd door Damocles.NL op 11-07-2007 18:35 ]
Gewoon de nieuwste. Kun je de oudere versies nog kopen dan?Damocles.NL schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:33:
Welke kaart versie wordt aangeraden tegenwoordig? In de startpost staat wel een mooie tabel met de versie nummers, maar de ene heeft dit weer en de andere is weer nieuwer etc.
Ik zit inderdaad net in de TomTom shop te kijken en je kan alleen de nieuwste kopen. Met 20% korting ook nog eens, dat komt goed uit. Ik dacht dat er keuze was uit meerdere maps gezien de redelijke verschillen.
vandaag nieuwe versie van TT6 gekocht, maps of W-E. Ik heb kaartversie v660.1219
Is dat een beetje recent?
Verwijderd
Geen matches
Dat kan je zelf hierSlasher schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:38:
vandaag nieuwe versie van TT6 gekocht, maps of W-E. Ik heb kaartversie v660.1219
checken mbv je productcode. Je hebt niet de nieuwste versie, maar recent is deze wel.
Maakt trouwens de baud-rate iets uit voor de snelheid van het vinden van een fix en het refreshen van je positie?
Ik heb in WM5 9600 ingesteld en in TT6 doet hij het zowel op 4800 als op 115200. Andere snelheden heb ik nog niet bekeken.
Ik heb in WM5 9600 ingesteld en in TT6 doet hij het zowel op 4800 als op 115200. Andere snelheden heb ik nog niet bekeken.
TomTom icm met p3300/ MDA compact III heeft de irritante eigenschap bij een afslag pas erg laat te waarschuwen, bijvoorbeeld nog 500 meter en dan rechtsaf slaan wordt er gezegd en verschijnt in het schermpje, terwijl er dan veel korter de afstand is tot de afslag.
Dit heeft misschien te maken met het feit dat het einde v.d. uitvoegstrook als referentie wordt genomen. Maar is zeer vervelend, omdat je erg op moet letten niet de verkeerde afslag te nemen danwel de afslag voorbij te rijden, omdat je denkt dat de afstand nog langer is dan deze feitelijk is.
Weet iemand hoe dit probleem te tacklen is, misschien iets anders instellen in tomtom ik heb al in de instellingen gekeken maar je kunt dit nergens wijzigen.
Een ander irritant punt is dat je kunt uitzoomen (zodat er meer in het scherpje past en je dus wat kunt anticiperen) maar dit is niet blijvend. Als je dat minnetje bovenin het scherm gebruikt om uit te zoomen dan gebeurd dat ook, maar even later keert hij weer terug naar de vorige instelling.
Alvast dank hiervoor.
Dit heeft misschien te maken met het feit dat het einde v.d. uitvoegstrook als referentie wordt genomen. Maar is zeer vervelend, omdat je erg op moet letten niet de verkeerde afslag te nemen danwel de afslag voorbij te rijden, omdat je denkt dat de afstand nog langer is dan deze feitelijk is.
Weet iemand hoe dit probleem te tacklen is, misschien iets anders instellen in tomtom ik heb al in de instellingen gekeken maar je kunt dit nergens wijzigen.
Een ander irritant punt is dat je kunt uitzoomen (zodat er meer in het scherpje past en je dus wat kunt anticiperen) maar dit is niet blijvend. Als je dat minnetje bovenin het scherm gebruikt om uit te zoomen dan gebeurd dat ook, maar even later keert hij weer terug naar de vorige instelling.
Alvast dank hiervoor.
Firefox - Iphone
Verwijderd
Die gesproken straatnamen, zijn die ook beschikbaar voor de TomTom Mobile (N73) versie?
Kan ze nergens los vinden op de site. Of zit dat geintergreerd in die nieuwe TomTom?
Kan ze nergens los vinden op de site. Of zit dat geintergreerd in die nieuwe TomTom?
Gesproken straatnamen zijn alleen beschikbaar op de 910, 520 en 720.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Lekker beschikbaarMSalters schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:27:
Gesproken straatnamen zijn alleen beschikbaar op de 910, 520 en 720.
Doe ik iets fout? Ik heb TT Navigator 6 op de HTC P3300. Mijn 1gb sd kaartje wordt grotendeels opgeslokt hierdoor dus je zou denken dat er genoeg data opstaat.
Het eerste de beste adres kent ie echter al niet. Mijn huisadres kent hij wel, maar het doel niet: Schakelstede 77, Nieuwegein (is de rabobank
).
Als ik op de kaart zoom naar nieuwegein zie ik ook alleen maar hoofdwegen. Wat is dan het nut van TT west europa? dat je van stad naar stad kan? Dat kan ik ook nog wel zonder TT
Het eerste de beste adres kent ie echter al niet. Mijn huisadres kent hij wel, maar het doel niet: Schakelstede 77, Nieuwegein (is de rabobank
Als ik op de kaart zoom naar nieuwegein zie ik ook alleen maar hoofdwegen. Wat is dan het nut van TT west europa? dat je van stad naar stad kan? Dat kan ik ook nog wel zonder TT
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik denk dat jij iets fout doet. Ik heb het adres net even ingevuld in TomTom 6 (op een Symbian systeem) en met de kaart van Benelux (+hoofdwegen west-europa) en hij kent het gewoon. Ik heb ook regelmatig gebruik gemaakt van de volledige west-europa kaart en had ook geen enkel probleem daarmee.Jazzper schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 08:59:
Doe ik iets fout? Ik heb TT Navigator 6 op de HTC P3300. Mijn 1gb sd kaartje wordt grotendeels opgeslokt hierdoor dus je zou denken dat er genoeg data opstaat.
Het eerste de beste adres kent ie echter al niet. Mijn huisadres kent hij wel, maar het doel niet: Schakelstede 77, Nieuwegein (is de rabobank).
Geen idee wat je fout doet, misschien dat die datafile van de kaart corrupt is?
Lijkt alsof je geen kaart van Benelux hebt, maar bijv Duitsland + Major Roads of WE of zoietsJazzper schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 08:59:
Het eerste de beste adres kent ie echter al niet. Mijn huisadres kent hij wel, maar het doel niet: Schakelstede 77, Nieuwegein (is de rabobank).
Verwijderd
Geen matches
Ik heb Benelux geinstalleerd + Duistland.
Echter kan ik geen route plannen naar een stad in Duistland toe.
Is er een mogelijkheid waardoor ik dat wel kan doen?
Heb niet genoeg ruimte voor WE op mijn 512MB kaart.
Heb je de kaart 'benelux' of 'benelux + hoofdwegen WE'?Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 09:34:
Als je het laatste hebt zou je in elk geval de weg kunnen plannen naar die stad toe. Zodra je dan de grens over bent kan je van kaart wisselen en de weg naar die stad preciezer plannen.
Voor zover ik weet kan je niet twee kaarten combineren tot 1 en die dan naadloos gebruiken.
Verwijderd
Geen matches
Nee, gewoon Benelux, die andere was ook wat groot. 
Dan toch maar 2GB kopen en full WE installeren.
Dan toch maar 2GB kopen en full WE installeren.
Stond ie niet gewoon op de duitse kaart dan?Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 09:34:
Verwijderd
Geen matches
Nee, staat op NL kaart, kan geen DE plaatsnamen selecteren.
En als ik em op de DE kaart zet dan kan ik geen NL plaatsnamen selecteren.
Tsja, dat lijkt me evident...Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:26:
Nee, staat op NL kaart, kan geen DE plaatsnamen selecteren.
Maar met mainroads erbij zou je een eind moeten komen hoor...
Veel straten staan daar wel in...