Toon posts:

Fragmentatie van Virtual Server host

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server met daarop MS virtual server 2005.

Ik hoorde onlangs van iemand dat een harde schijf met de VHD`s veel fragmentatie vertoont.

klopt dit? het lijkt me vreemd want het is namelijk 1 bestand. of heeft dit te maken met het feit dat het een meegroeiende disk is?

En heeft defragmentatie wel zin als de virtual servers aan staan? of kan je ze beter even uitzetten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Server OS en Server Software hoort in Windows Servers en Server-software thuis :)

Enkele reis [WOS] >>> [WSS] dus.

Wellicht ook handig om te weten is dat een compressed image ook sneller werkt in VPC.
En de VHD files zijn inderdaad één aangesloten bestand.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je precies met een compressed image?

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Als ik een schijf defragmenteer met een exchange database erop van enkele gigabytes dan ziet hij dat bestand ook vaak als gefragmenteerd. In percentages gezien is die schijf dan enorm gefragmenteerd terwijl er dus niks aan de hand is. Zal hier ook wel zo zijn.

Sign here against sigs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:50:
wat bedoel je precies met een compressed image?
Nou, rechtermuisknop > properties > compress folder/files :)
Onder VPC scheelde dit @ startup al een aantal seconden, en de file neemt minder ruimte in op de HDD.
Bij het decomprimeren wordt de VHD in RAM gezet, en da's sneller dan de normale I/O.

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 26-04-2007 21:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:52:
[...]

Nou, rechtermuisknop > properties > compress folder/files :)
Onder VPC scheelde dit @ startup al een aantal seconden, en de file neemt minder ruimte in op de HDD.
Bij het decomprimeren wordt de VHD in RAM gezet, en da's sneller dan de normale I/O.
hmm.. het nadeel is dat een virtual bak al zoveel geheugen vreet, misschien een uitbreiding van 6gb naar 12gb maar dat zal vrij prijzig worden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dynamicly expanding disk op een productie machine :? dat lijkt me niet slim. fixes size disks zijn vele malen sneller (en die raken minder gefragmenteerd, want je alloceerd vooraf de disk space)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1