Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Omvormer LCD scherm vervangen door AT voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vandaag heeft mijn Dell slimview 517 het begeven. Ik heb het scherm al opengemaakt en na het doormeten ben ik er achter gekomen dat de omvormer kapot is gegaan. Beetje opgezocht en het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn.

De voeding in kwestie is een CE92HM03 en heeft als uitgangsspanning 12V 2.3A en 5V 3.5A.
Nu heb ik nog een AT voeding liggen die 4x meer vermogen kan leveren dan nodig is maar mijn vraag is of de spanning die een AT voeding levert nauwkeurig genoeg is voor een LCD scherm.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Zou gewoon moeten werken. De belasting is voldoende om rare spanningen te voorkomen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Zie ook de FAQ/search, daar kan je vinden dat zo'n voeding (mits voldoende belast) heel nauwkeurige spanningen levert.

Waar je wel rekening mee moet houden, is dat zo'n voeding heel wat meer kan leveren dan de oorspronkelijke voeding, als het scherm dus defect gaat kan het flink gaan knallen. Als het goed is zitten in het scherm wel iets van stroombeperkende maatregelen (multifuse/polyfuse ofzo), maar voor de zekerheid kan je er nog een smeltzekering tussenzetten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
naftebakje schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:50:
Zie ook de FAQ/search, daar kan je vinden dat zo'n voeding (mits voldoende belast) heel nauwkeurige spanningen levert.
Heb ik gevonden. Weet alleen niet wat ze onder voldoende belast bedoelen aangezien de voeding die ik nog heb liggen 12A kan leveren op 12V en 20A op 5V.

Er zit al een zekering bij de 220V aansluiting. Is het dan veiliger om ook tussen de 5 en 12V aansluitingen een zekering te zetten of is dat overbodig?
Achteraf gezien een stomme vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door The Dolf op 26-04-2007 21:47 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Wat misschien een mooiere oplossing is, is voor weinig geld een externe harde schijf op de kop tikken via eBay (of Marktplaats, ...) en daar de externe voeding van gebruiken. Die externe voedingen leveren de spanningen die jij nodig hebt, 12V en 5V. Normaal gezien is de stroom die ze kunnen leveren zeker ook voldoende.

Die oplossing is mooier, omdat
a) kleinere voeding > kan je extern plaatsen
b) levert minder grote stroom > veiliger

Dit is een voorbeeld van zo'n setje met voeding: http://cgi.benl.ebay.be/U...41994QQrdZ1QQcmdZViewItem

Je knipt dan gewoon de kabel door (of laat het zo) en je hebt voor geen geld terug een perfect scherm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik i.d.d. ook meer kijken naar een kleine geschakelde voeding.. alhouwel een AT(X) power supply natuurlijk wel meer tweak gehalte heeft.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01
Ik zou toch eerder voor een lichte oude at voeding gaan. Die voedingen van ext. harde schijven leveren meestal minder dan 2A op de 12V lijn en minder dan 2A op de 5V lijn, wat dus in dit geval te weining is.

Een externe voeding van een Conceptronic is totaal max 15W, een externe van een LaCie (designed by Porsche), levert 2A op allebei de lijnen. (Erg leuk als hobbyvoeding dus :P)

Verwijderd

Voedingen van externe schijven hebben volgens mij niet genoeg vermogen, die van mijn Toshiba 320 GB ( 3,5" WD schijf) levert 1,2 A op 12V en 2 A op de 5V lijn, dus niet voldoende voor de TS

misschien dat er zwaardere bestaan?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Als je een oude AT voeding pakt en je hangt je scherm eraan, is dat geen enkel probleem.
Je moet alleen dan wel de voeding uitzetten, niet het scherm, anders gaat de voeding best snel stuk.

(je scherm verbruikt 'uit' veeel minder dan aan, en dat zit onder de minimale belasting, en gaat ie stuk.)

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:23
Ik zou gewoon die voeding gebruiken die je nog hebt liggen. Je kan er nog een zekering tussen zetten, is veiliger. Qua vermogen gaat het zeker wel werken.
Pagina: 1