SIP-router: hoeveel lijnen maximaal???

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AlexDonders
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-05-2007
Hoi,
Ik ben van plan bij oude analoge centrale van 2 buitenlijnen en enkele binnentoestellen te liquideren. In de plaats zou ik bijv. een Alcatel / Thomson Speedtouch 780WL zetten. Nu weet ik dat die 2 FXS uitgangen heeft, waar de alarmmodule en 1 klassiek analoog toestel aan kunnen hangen. Voor de rest ga ik moeten IP phones gebruiken, en de telefoonbekabeling door Ethernet netwerkvervangen.

Vraag is: hoeveel IP-telefoons, met of zonder draad, kan ik kwijt aan de router??? En hoeveel gelijktijdige gesprekken over ADSL kan ik voeren met redelijke geluidskwaliteit???

Bij voorbaat bedankt
Alex

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Is het niet veel handiger om een asterisk servertje hier voor op te zetten? Asterisk@home is hier een mooi webbased pakketje voor.

[ Voor 26% gewijzigd door Mishmash op 26-04-2007 19:02 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

KPN zelf raadt af om alarminstallaties over VoiP te doen ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 14:21

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Niet alleen wordt het afgeraden maar veel verzekeraars accepteren het niet eens als een alarminstallatie over VoIP werkt.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage