Toon posts:

Computer start op en valt direct weer uit (en start..)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op de bootknop van mijn pc druk dan begint hij te starten, valt hij onmiddelijk uit en start dan weer op en blijft...
Op zich vind ik dit niet zo erg, zolang het maar geen gevaar inhoud voor mijn pc. Maar is er iemand die dit ook voor heeft gehad of iemand die een oplossing weet ?

(E6600, P5B Deluxe, 4 gig ram, Vista,600Watt voeding, 8800 GTX)

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 22:15
dit heb ik ook gehad.

probeer de pc eens op te starten emt 1 geheugen reepje erin

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-05 10:38
Volgens mij is dat een gewoonte van die p5b borden van asus. Heb er zelf ook 1tje en had er vooral last van als ik mijn cpu overgeklokt had. Ondertussen heb ik mijn bios al een aantal keer geüpdate en is het weg. Update ook eens je bios zou ik zeggen.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb het vermoeden dat je geheugen te weinig stroom krijgt. Toevallig OCZ geheugen?

Oplossing als volgt:

1. de PC een tijd uit te zetten (bij mij was echt 1 a 2 uur nodig, ik weet nog steeds niet waarom maargoed...), dus de voeding switch uit en de stroomkabel eruit.
2. In de handleiding van het moederbord opzoeken hoe je het DDR voltage verhoogt (standaard 1.8V).
3. Stroom aansluiten en PC aanzetten.
4. BIOS in gaan...
5. Zo snel als je kunt het geheugen voltage omhoog gooien naar 2.1V
6. Save and exit (meestal F10)
7. Reboot

Als dit niet werkt dan heb je een ander probleem. Maar daar is ook vast wel een oplossing voor te vinden. Je kunt bijvoorbeeld beginnen met 1 geheugenmodule en met het verwijderen van eventuele fans, PCI kaarten en harddisks die niet primair nodig zijn. Dit om de voeding te ontlasten en het BIOS goed in te kunnen stellen en eventueel te flashen zoals eerder werd genoemd.

Succes. :)

[ Voor 17% gewijzigd door frankknopers op 26-04-2007 18:16 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Kingston geheugen, bedankt voor de hulp !