Passen er in de P5LD2 Deluxe nou wel of geen E6600's...

Pagina: 1
Acties:
  • 462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb een tijdje terug een nieuw systeem aangeschaft (een P5LD2 Deluxe met een Pentium D 945)

Dit systeem heb ik eigenlijk aangeschaft met de Core2Duo in mijn achterhoofd. Dit moederbord was namelijk geschikt voor "Dual-core" en voor "65nm chips".

Mooi verkooppraatje, maar het lijkt er op alsof dit moederbord dus geen Core2Duo ondersteund. Ik kan in mijn BIOS namelijk het core valtage instellen in stapjes van 12.5mv, wat duidt op VRD 10.1. Wat ik heb begrepen, is dat de C2D perse VRD 11 nodig heeft.

De chipset is een Intel 945P, wat eigenlijk geen probleem moet zijn.

Als ik op de Asus site zoek, zie ik dat de P5LD2 vanaf revisie 2 C2D ondersteund. De P5LD2 Deluxe staat er echter niet tussen.

Mijn vragen:
1. Maakt het echt uit dat dit moederbord geen VRD 11 ondersteund? Kan de C2D niet gewoon op een wat hoger / lager voltage draaien, of zijn er meer verschillen (pinlayout?) tussen VRD 10.1 en VRD 11.
2. Heeft iemand deze setup al draaien? Ik heb een paar topics kunnen vinden van mensen die dit wouden kopen, maar niemand die het daadwerkelijk heeft draaien.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Rainmaker schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:38:
Ik heb een tijdje terug een nieuw systeem aangeschaft (een P5LD2 Deluxe met een Pentium D 945)

Dit systeem heb ik eigenlijk aangeschaft met de Core2Duo in mijn achterhoofd. Dit moederbord was namelijk geschikt voor "Dual-core" en voor "65nm chips".

Mooi verkooppraatje, maar het lijkt er op alsof dit moederbord dus geen Core2Duo ondersteund. Ik kan in mijn BIOS namelijk het core valtage instellen in stapjes van 12.5mv, wat duidt op VRD 10.1. Wat ik heb begrepen, is dat de C2D perse VRD 11 nodig heeft.

De chipset is een Intel 945P, wat eigenlijk geen probleem moet zijn.

Als ik op de Asus site zoek, zie ik dat de P5LD2 vanaf revisie 2 C2D ondersteund. De P5LD2 Deluxe staat er echter niet tussen.
Google, "P5LD2 deluxe c2d", tweede entry van boven:

http://www.presence-pc.co...le-core-sujet-33843-1.htm

Gaat niet lukken, dus.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Rainmaker
Hmmm, ik heb gegoogled op "VRD 10.1 C2D" e.d., maar kon er weinig over terugvinden. Nou moet ik zeggen dat ik met jouw zoektermen ook andere resultaten krijg, mijn 2e link is deze :p

Ik moet zeggen dat ik op internet ook wel verhalen heb gevonden van mensen die het wel hadden draaien. Heb zo geen links helaas...

Bedankt voor het zoeken! :)

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Rainmaker schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:24:
Hmmm, ik heb gegoogled op "VRD 10.1 C2D" e.d., maar kon er weinig over terugvinden. Nou moet ik zeggen dat ik met jouw zoektermen ook andere resultaten krijg, mijn 2e link is deze :p

Ik moet zeggen dat ik op internet ook wel verhalen heb gevonden van mensen die het wel hadden draaien. Heb zo geen links helaas...

Bedankt voor het zoeken! :)
Hmm, ASUS zelf zegt van niet:

http://www.asus.com/produ...12&l1=3&l2=11&l3=185&l4=0

Hier vond ik ook een interessant link:

http://www.motherboardpoi...nd-conroe-processors.html

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Rainmaker schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:38:

Dat is precies de D945, die is dual core en 65nm... Dit toch even voor de volledigheid.
Maar heb je wel gekeken of je niet heel toevallig revisie 2.01g hebt, die schijnt het dus wél te kunnen (maar pas vanaf eind vorig jaar gemaakt)

[ Voor 13% gewijzigd door Gianni Rombios op 27-04-2007 00:17 ]

• Rainmaker
Die revisie 2.1 geldt voor de P5LD2, niet voor de Deluxe versie. Daarom vind ik het ook zo vreemd en denk ik dat het dus misschien met een nieuwe BIOS opgelost zou moeten kunnen worden... Vandaar ook dit topic.

Zou er eventueel met een voltmod iets te doen zijn (weerstandje waardoor er 6,25mv minder naar de core doorgaat)?

Bord is enkele maanden oud, ik zou moeten gokken welke revisie ik heb... (zit op mn werk). Ook zullen de revisies van beide boarden niet synchroon lopen.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Er vanuitgaande dat je P5LD2 Deluxe eenzelfde PCB heeft als de P5LD2 rev. 2 kan je een crossflash proberen (BIOS support voor C2D zal je sowieso nodig hebben). Ik vermoed helaas, dat de VRM layout niet gelijk is en dit dus problemen KAN geven.

Heb mijn P5WD2 ook weg moeten doen om deze reden (The Stilt op XS had hiervan de VRM's gemod, maar BIOS support ontbrak, alsnog no-go met C2D dus)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

De pcb van de p5ld2 deluxe is vrij sterk verschillend van de normale p5ld2. Marketing technisch gezien begrijp ik wel waarom asus geen core2duo compatible versie maakt van de deluxe versie, die zou namelijk snijden in de verkoopcijfers van de p5b bordjes. In principe is er niets wat een 'upgrade' van dit moederbord in de weg staat, er is echter zowel een bios upgrade voor nodig als een elektrische upgrade van enkele componenten op het bord.

Core2 op dat mobo kan je dus vergeten tenzij je ofwel zelf het bios kan modden of iemand vindt die er de skills voor heeft. Uiteindelijk is het minder moeite en problemen als je gewoon een productie core2 compatible bordje aanschaft. (tenzij het juist de moeite is die het interessant maakt, kan best zo zijn voor een tweaker :) )

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Rainmaker
Die BIOS is het probleem denk ik niet; kan ik inderdaad crossflashen met een P5LD2. Als dit werkt tenminste :+

Nadeel is dan wel dat er waarschijnlijk dingen als mijn SATA controller wegvallen, maar misschien is daar ook wel weer wat op te vinden.

Ik maak me meer zorgen om de elektrische mod. Met een soldeerbout ben ik helaas niet zo heel handig... Klinkt natuurlijk wel interessant :) Wat zou ik dan eigenlijk aan moeten passen? Is het voldoende om een draadbrug ergens op te zetten, of moet er echt compleet nieuwe electronica op?

Pagina: 1